Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در پنجاه و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، نتیجه این سرمایه گذاری را احیای ۱۴۸ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال‌زایی یک هزار و ۹۴۳ نفر اعلام کرد و گفت : این واحد‌ها اکنون به چرخه تولید بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تفکیک احیای واحد‌های صنعتی براساس سال پرداخت و گفت : در سال ۹۶ - ۵۴ واحد با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷۹۲ نفر به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی در سال ۹۷ نیز ۵۷ واحد با سرمایه گذاری ۹۹ میلیارد تومان و اشتغال ۷۳۵ نفر و در سه ماه سپری شده از سال جاری نیز هشت واحد با ۹ میلیارد تومان و ۹۴ نفر اشتغالزایی به چرخه اقتصادی استان برگشته است.

وی در ادامه سخنانش به تفکیک واحد‌های معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۰ معدن با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۲۳۷ نفر احیا شد.

به گفته دارابی، همچنین در سه ماهه نخست امسال ۹ معدن با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ تومان و اشتغال ۸۵ نفر، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: در مجموع در سال ۹۷ و سه ماه نخست سال ۹۸ تعداد ۲۹ معدن غیرفعال؛ احیا شده که ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ تومان سرمایه‌گذاری را در بر داشته و ۳۲۲ نفر را نیز به کار مشغول کرده است.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری براساس هدف‌گذاری انجام‌شده؛ ۳۵ واحد صنعتی و ۲۰ واحد معدنی غیرفعال احیا خواهند شد، ضمن آن‌که هم اکنون ۱۲۰ واحد معدنی فعال و ۹۰ واحد معدنی غیرفعال در استان وجود دارد که تا پایان سال، واحد‌های معدنی غیرفعال به کم‌تر از ۷۰ واحد خواهند رسید.

وی همچنین به برگزاری ۳۳ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: در این جلسات ۲۱۳ مصوبه به تصویب رسید که ۱۰۷ مصوبه معادل حدود ۵۰ درصد اجرایی شده، ۵۴ مصوبه معادل ۲۵ درصد در دست اقدام و پیگیری و ۵۲ مصوبه معادل ۲۵ درصد نیز اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد : همه مصوبات ستاد تسهیل به صورت هوشمندانه توسط دبیرخانه ستاد رصد و پیگیری می‌شود.

وی همچنین گفت: امسال نیز با پیگیری استاندار ۲ ستاد تسهیل ملی در وزارت صمت برای استان کرمانشاه برگزار شده که در رفع مشکلات استان تاثیرگذار بود.

 

 

انتهای پیام/د

واحد‌ها به چرخه تولید بازگشته اند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ