Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:18:50 GMT

کمبود ۱۰۰هزار معلم در سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۷۵۲۳

کمبود ۱۰۰هزار معلم در سال تحصیلی جدید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدمهدی زاهدی» عصر چهارشنبه در نشست مشترک مسئولان آموزش و پرورش استان مرکزی با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری افزود: امسال حدود ۶۰ هزار فرهنگی بازنشسته می شوند و  پارسال نیز ۴۰ هزار نیروی آموزش و پرورش  بازنشسته شدند که این مهم نظام آموزشی کشور را با ۱۰۰ هزار کمبود نیرو همراه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای جبران این کمبود آزمون استخدامی در دستور کار قرار دارد تا بخشی از این مشکلات برطرف شود.

زاهدی بیان کرد: جمعیت دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۶ به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسید و جذب ۲۵ هزار دانشجو در سال گذشته با توجه به مدت زمان آموزش دانشجویان نمی تواند مشکل کنونی کمبود نیروی نظام آموزشی کشور را مرتفع کند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار کلاس درس در کشور نیازمند بهسازی و بازسازی است و بدون شک دولت به تنهایی نمی تواند در این امر مشارکت کند و از سویی دیگر برداشت از صندوق توسعه ملی با توجه به شرایط اقتصادی امکان پذیر نیست بلکه باید از ظرفیت های جامعه خیران کمک گرفت.

زاهدی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه تامین نیازهای فیزیکی آموزشی اتباع بیگانه می تواند از مشارکت های کمیساریای عالی پناهندگان برای احداث فضاهای آموزشی بهره ببرد.

وی با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی در استان مرکزی افزود: وجود مدارس کانکسی زیبنده استان مرکزی نیست و باید با یک برنامه ریزی کارشناسی و تدوین افق های کاری ظرف ۲ سال آینده پرونده این مدارس بسته شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرف ۲ هفته آینده نشستی پیرامون مشکلات استان مرکزی در این کمیسیون پیش بینی می شود و با بهره گیری از توان استانداری و سازمان نوسازی و بازسازی مدارس، ساماندهی مدارس کانکسی انجام می شود.

زاهدی در ادامه افزود: شکی نیست که در حوزه آموزش عالی باید آمایش سرزمین و ادغام واحد های آموزشی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: تغییر و تحول در آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی، نگاه عمیق به مدیریت دانشگاه ها و تحول در هیات امنای دانشگاه ها از مباحث مهم کارگروهی در این حوزه است.

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع استان باید دانشگاه های کشور را در رفع مشکلات کنونی یاری کنند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در سفر به استان مرکزی به شهرستان های مختلف استان سفر کردند و از نزدیک با مشکلات نظام آموزشی این خطه آشنا شدند.

۸۰ هزار دانشجو استان مرکزی در ۷۵ مرکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی تحقیقات و فناوری شورای اسلامی سالن اجتماعات بازنشسته آموزش و پرورش مشکلات مجلس شورای اسلامی دولت صندوق توسعه ملی شرایط اقتصادی پناهندگان کارشناسی فناوری آموزش عالی دانشجو دانش آموز اشتغال آموزش و پرورش تحقیقات و فناوری شرایط اقتصادی صندوق توسعه ملی کارشناسی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونان و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت هم‌زمان مدیریت شود، امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد، اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند، زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند، علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا بحران‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است، باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود، اینها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند، بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 749404

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات