Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شوارای اسلامی بر برخورد جدی با غارتگران بیت المال و بازگشت تمام آنچه توسط این افراد به یغما رفته، تأکید کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران افزود: امروز توفیق حاصل شد تا به همراه هیئتی از کمیسیون اصل ۹۰ در خدمت مردم خوب استان خوزستان باشیم، نکات مورد توجه در این سفر مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از قبل به این کمیسیون رسیده بود و ما این موارد را مورد بررسی قرار داده و به آن ورود کردیم که از جمله آن می‌توان به مواردی در بندر امام  خمینی (ره) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ورود کالا از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور، اظهار کرد: از فروردین ماه سال ۹۷ تا اردیبهشت ماه امسال حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز برای خرید کالا‌های اساسی اختصاص داده شد که برای این منظور ۱۰ هزار شرکت به آن ورود کردند و از این تعداد حدود یک هزار و ۷۰۰ شرکت آن طبق بررسی واحد حسابرسی مشخص شد که دارای صورت حساب مالی نیستند لذا ما نیز به این موضوع ورود کردیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: حدود ۳۶۰ شرکت در مدت زمان ۷۰ روز خلق شده بودند که این‌ها را نیز تحت بررسی قرار دادیم، به طور کلی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از موارد مربوط به کالا‌های اساسی در بندر امام مورد بررسی قرار گرفت.

خجسته یادآور شد: ما به طور جدی به دنبال تعیین تکلیف موارد هستیم تا مشخص شود که چرا ارز‌هایی که باید در قالب کالا‌های اساسی به دست مردم می‌رسیده، نرسیده و یکسری از کالا‌ها هم مانند گوشت که وارد شده، اما به دست مردم نرسیده نیز از طریق دادگاه تحت بررسی است.

وی گفت: متاسفانه برخی از کالا‌های وارده همچون گل، عینک دودی و ... که با نام عنوان کالای اساسی وارد شده اند اصلا کالای اساسی و مورد نیاز مردم نیستند که این موارد نیز تحت پیگیری است، اگر چه رئیس جمهور به موضوع ورود و ماموریتی در این باره به چهار وزارت خانه داد، اما این اتفاق دیر افتاد لذا ما باید در اسرع وقت موارد مربوط به کالا‌های اساسی را بررسی و تعیین تکلیف کنیم، کسانی که سرمایه ملت را به خارج از کشور بردند، ثبت سفارش کردند و پول را وارد نکردند و یا وارد کرده اند، اما به نحوی دیگر اعمال شده و کالای اساسی به دست مردم نرسیده این به حداقل رسیده ات.

وی افزود: در ارزیابی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدم که حدود ۳۰ درصد این کالا‌ها به دست مردم رسیده و مابقی آن مشخص نیست کجا رفته است لذا ما پیگیری این موارد هستیم تا تعیین تکلیف کنیم، ۱۰ هزار شرکت یاد شده یکی پس از دیگری در کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار می‌گیرند و افراد تعیین تکلیف می‌شوند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: اگر امروز شاهد آنیم که در بندر امام به طور مرتب کشتی حامل کالا‌های اساسی وارد می‌شود و این موضوع نیز رو به افزایش است به دلیل آنست که شرکت‌هایی که ارز را به نرخ دولتی گرفتند متوجه ورود جدی کمیسیون اصل ۹۰ به مسئله شده اند لذا به سرعت دست به کار شده اند و شروع به ورود کالا‌های اساسی کرده اند،‌ای کاش از قبل دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا می‌کردند،‌ای کاش ۴ وزیر مرتبط در این امر از قبل رسیدگی می‌کردند و نمی‌گذاشتند امروز مردم تحت بدترین فشار‌های ناشی از تحریم‌ها و اقدامات این چنین قرار بگیرند و یک عده اینگونه خون ملت را بمکند.

خجسته با تاکید بر پیگیری و تعیین تکلیف موارد ذکر شده تصریح کرد: به طور قطع آنچه را که از حق این مردم خورده اند از حلقوم آن‌ها بیرون می‌کشیم، هیچی پولی در این وادی گم نشده است پول‌ها دست عده‌ای است که بر اساس تبانی، باند و رانت پول‌ها را به غارت برده اند و این‌ها را ما پیگیری و به بیت المال باز می‌گردانیم و به طور حتم تا اتمام کامل کار، آن را ادامه می‌دهیم.

وی یاد آور شد: تمامی موارد مشخص و جایگاه‌ها مشخص است دستگا‌های نظارتی ما این‌ها را می‌دانند، ما در کمیسیون اصل ۹۰ در تلاش برای تعیین تکلیف تمامی موارد هستیم و همه این‌ها بازگردانده می‌شوند، در حالی که ما در شرایط سخت تحریم هستیم چرا نظارت به خوبی انجام نمی‌شود، چرا باید موارد اینگونه رها شوند تا شاهد چنین وضعیتی باشیم که عده‌ای نور چشمی و دانه درشت اینگونه به غارت بیت المال بپردازند، به طور حتم با همکاری قوه قضائیه با آنان برخورد می‌شود.

وی گفت: عده‌ای گوشت با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد کشور کرده اند و رفته اند در بازار آزاد فروخته اند، اگر دستگاه‌های نظارتی کارشان را به درستی انجام می‌دادند این وضعیت بروز نمی‌کرد؛ باید برخورد و کمک کنیم تا وضعیت به نحو مطلوبی برسد.

خجسته افزود: در بحث نظارت مجلس آنکه ما در کمیسیون اصل ۹۰ وقتی گزارشی  می‌رسد به طور سریع به آن ورود می‌کنیم، بنده ۲ سال است که به بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سایر وزاء گفته ام که لیست کالا‌های اساسی را به ما ارائه دهید تا اینکه اخیرا توانستیم این لیست را از آنان بگیریم و البته خودشان موارد تخلف را نیز افشا کردند و ما نیز ورود کردیم، به طور حتم اگر ورود نمی‌شد کار به شکلی دیگر بود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ با سه قوا سر و کار دارد و می‌تواند با ورودش بسیاری از موارد را دنبال و تعیین تکلیف کند، پس از صحبت‌های وزیر بهداشت رئیس جمهور نیز به ۴ وزیر دستوراتی را دادند که‌ای کاش این ۴ وزیر از روز اول وظیفه ذاتیشان را انجام می‌دادند تا امروز این بلا بر سر مردم نمی‌آمد که یک عده بیت االمال را غارت کنند آنهم در شرایط سخت تحریم، ارز دولتی را در خارج از کشور به نرخ آزاد بفروشند. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غارتگران بیت المال برخورد قضایی کمیسیون اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد