Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته 9 مردادماه در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز امکانات ساختمانی و تجهیزات و نیروی انسانی به اندازه کافی در استان مرکزی برای آموزش وجود دارد و اگر فقط نگاه‌های مقطعی و جایگاهی خود را کنار بگذاریم مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شهرستان آشتیان ۱۸ هزار مترمربع فضای آموزشی خوب خالی وجود دارد همچنین در دانشگاه آزاد این شهرستان تعدادی از اعضای هیئت علمی یک دقیقه هم کلاس موظف ندارند و این در حالی است که در شهر اراک به دنبال مکان آموزشی هستیم.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید طرح یا مجوزی در قانون بودجه ایجاد شود تا دانشگاه آزاد امکانات و تجهیزات را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار دهد و از طرفی تمام دانشگاه‌ها نیروهای مورد‌نیاز خود را به صورت مامور از دانشگاه آزاد دریافت کنند تا توزیع عادلانه منابع موجود صورت گیرد.
حسینی با اشاره به اینکه نباید دیواری بین دانشگاه‌ها باشد، بیان کرد: تجهیزاتی در دانشگاه فراهان وجود دارد که حدود ۶ سال بدون استفاده مانده و این در حالی است ‌که دانشگاه صنعتی اراک نیازمند این تجهیزات است.
وی در خصوص حقوق اعضای هیئت علمی ادامه داد: طبق نامه رئیس مجلس بر اساس قانون دولت مکلف است یک نسخه از تمامی مصوباتی که تهیه می‌کند را به کمیته تطبیق مقررات ارسال کند. وظیفه این کمیته تطبیق مصوبه با قانون است و این مصوبه از زمان صدور تا روزی که مورد ایراد کمیته قرار نگیرد قابلیت اجرا دارد اما زمانی که کمیته مصوبه را مورد ایراد قرار دهد هرگونه عمل به مصوبه قبلی تا زمان اصلاح مغایرت دارد.
حسینی اضافه کرد: در حال حاضر مجلس ایرادی به مصوبه حقوق اعضای هیئت علمی با ضریب دو هزار وارد کرده و دولت مکلف است مصوبه قبلی را اصلاح و ضریب را کاهش دهد تا بتوان حقوق اعضای هیئت علمی و سایر کارکنان را اصلاح کنیم.
به گزارش ایکنا، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اینکه برخی مراکز آموزشی در مناطقی با رشد جمعیتی منفی ایجاد شده نیاز است این موصوع مورد توجه قرار گرفته و متناسب با رشد جمعیتی و با نگاه ملی هزینه صرف شود.
منصوری اظهار کرد: امروزه شاهدیم که برخی افراد که از سواد بالایی برخوردار نیستند در رشته‌های فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند که این اتفاقات نادر بوده و تنها در ایران رخ می‌دهد که باید به عنوان مشکل بررسی شوند و کمیسیون آموزش این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
وی گفت: امروزه دنیا تخصصی شده و دانش آموزان باید از ابتدا در یک رشته تخصصی تحصیل کنند تا پس از دریافت مدرک دیپلم در آن حوزه بتوانند تخصصی عمل کنند که کمیسیون آموزش نیز باید در این حوزه تخصصی وارد شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطقی که رشد جمعیت منفی است مدارس زیادی ساخته شده که در حال حاضر برای نگهداری از این مدارس با مشکل مواجه هستیم، نگاه باید ملی و به سمتی باشد که فارغ‌التحصیل کارآفرینی کرده و تخصص داشته باشد.
منصوری بیان کرد: در دنیایی که امروز تکنولوژی هر روز پیشرفت دارد باید ما نیز به روز و متناسب با نیاز روز عمل کنیم. در برخی دانشگاه‌ها تعداد اساتید از دانشجوها بیشتر است.
وی با بیان اینکه امروز دانش آموزان بعد از دریافت مدرک دیپلم هیچگونه تخصصی ندارند تصریح کرد: از مجموع یک میلیون نفر شرکت کننده برای کنکور ۷۵۰ هزار نفر متقاصی کنکور پزشکی هستند اما رشته فنی به این اندازه متقاصی ندارد.
منصوری اضافه کرد: نخبه‌های کشور که بیشتر در زمینه های فنی تخصص داشتند اکثرا در کشور نمانده‌اند و این در حالی است که در حال حاضر دغدغه تغییر مسیر به سمت رشته‌های فنی است که برای جلوگیری از این روند باید هدفمند اقدام کنیم.
وی افزود: نرخ رشد جمعیت شهرستان ساوه نسبت به برخی شهرستان‌ها بالا و رو به رشد است اما یک دانشگاه دولتی در این شهر وجود ندارد. هزینه‌ها باید بجای شهرستان‌هایی با رشد منفی در شهرستان‌ها و مناطقی صرف شود که افزایش جمعیت در آنها رخ می‌دهد که این مهم با تغییر نگاه‌ها به نگاه ملی انجام خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان اینکه بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز