Web Analytics Made Easy - Statcounter

پور ابراهیمی با بیان اینکه حذف ۴ صفر در جامعه‌ای که با تورم مواجه است آثار مثبتی دارد، گفت: با وجود این مزایا اما ارایه آن در قالب لایحه ۲ فوریتی مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمد رضا پور ابراهیمی» شب گذشته (چهارشنبه 9 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که درباره حذف چهار صفر از پول ملی با بیان اینکه با وجود مسائل مهم و کلان اقتصادی از جمله فرمان اجرای مقام معظم رهبری در طرح اصلاح ساختار بودجه کشور که هنوز بعد از ۴ ماه مدل عملیاتی مشخصی برای آن تعریف نشده است حذف ۴ صفر از نظر مجلس شورای اسلامی اولویت نیست، گفت: با این وجود باید گفت که موضوع حذف 4 صفر از پول ملی به اعتقاد مجلس شورای اسلامی کار درستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ۴ صفر در جامعه‌ای که با تورم مواجه است آثار مثبتی دارد، گفت: با وجود این مزایا اما ارایه آن در قالب لایحه ۲ فوریتی مطرح نیست.
 

 

وی درباره مزایای مثبت این لایحه گفت: مجلس شورای اسلامی موافق این است که این کار به شرایط جامعه کمک می کند و آثار مثبتی دارد اما اینکه به کجا منتهی می‌شود باید با دولت به تفاهماتی برسیم که اثرات تورمی از بین می رود و دولت باید در کاهش تورم و از بین بردن تورم تلاش کند.

 

 

پورابراهیمی با تاکید دوباره بر اینکه این موضوع اولویت مجلس شورای اسلامی نیست، گفت: وقتی دولت لایحه می‌دهد هنوز متنی به مجلس ارائه نشده است که نظر بدهیم و آینده این کار به این دولت نیز مربوط نخواهد بود. مسیر حرکت در دولت‌های دیگر و آینده برمی گردد بنابراین برای توافق با دولت در این زمینه باید مسیر حرکت درآینده را در نظر بگیریم.

 

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر روند شوک‌های ارزی که به این کار مربوط می‌شود استمرار داشته باشد و روند کاهش آثار تورمی پیش بینی شود می‌توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

 

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، درباره علت این موضوع گفت: دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی به عنوان افزایش درآمد‌های بانکی استفاده کرد.

 

 

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است، گفت: انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم گیری شود و ساختار‌هایی که لازم است اصلاح شود که در صورت انجام این کار‌ها حذف ۴ صفر دیگر مطرح نیست.


 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف ۴ صفر حتی ممکن است در صحن علنی مجلس حذف شود و به تصویب هم نرسد، تاکید کرد: در سال‌های پایانی دولت باید یکی از موضوعاتی که مهمترین موضوع اقتصادی کشور است از جمله اصلاح ساختار بانک مرکزی را در اولویت قرار دهد. در اصلاح ساختار نظام بانکی انتخاب افراد با رویکرد انتصاب از جانب دولت نخواهد بود و رویکرد ساختاری با قانون فعلی کاملا متفاوت خواهد بود.

 

 

وی در ادامه این برنامه خبری با اشاره به اینکه چندین اقدام مستمر نیز درباره مشکلات فعالان اقتصادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی در هفته آینده در دستور کار علنی مجلس قرار می گیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت مجلس روزنامه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان کانون های مساجد محمد جواد ظریف حذف چهار صفر حذف صفر پول ایران حذف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • حامیان گشت ارشاد
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است