Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@12:00:19 GMT

یکی از نشانه‌های آلزایمر

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۸۶۷۳

به گزارش فارس، محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که بی‌علاقگی در حدود نیمی از افراد مبتلا به زوال عقل دیده شده است.

براساس گزارش «نورسینگ‌تایم»، این تحقیق که به سرپرستی دانشگاه اکستر انجام شد، اطلاعاتی از حدود 4 هزار و 320 بیمار مبتلا به آلزایمر را مورد بررسی قرار داد تا در مورد شیوع بی‌علاقگی در طول زمان اطلاعاتی را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ 62 درصد شرکت‌کنندگان زن و 38 درصد دیگر مرد با میانگین سنی 60 سال بودند. در شروع این مطالعه محققان اعلام کردند که 45 درصد آنها دچار بی‌علاقگی هستند که از 38 درصد آنها مرد و و 62 درصد آن زنان هستند.

طبق این گزارش، این یافته‌ها در مورد ارتباط میان بی‌علاقگی در افراد مبتلا به آلزایمر اوایل ماه جاری در کنفرانس بین‌المللی آلزایمر در لس‌آنجلس مطرح شد.

محققان می‌گویند، کسانی که در مراحل نخست بیماری آلزایمر هستند، ممکن است از فعالیت‌هایی که آنها را شاد می‌کنند دوری کنند. این افراد محیط اطراف خود را به چیزهایی که با آن راحت هستند محدود می‌کنند.

باید بدانید که تنها علائم آلزایمر فراموشی نیست و ممکن است که بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی نسبت به محیط نیز خبر از پیشرفت این بیماری بدهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم

فران تورس که در پایان دیدار رئال مادرید و بارسلونا به شدت از شکست ال‌کلاسیکو ناراحت بود، به طور اتفاقی با این ضربه یکی از هواداران رئال مادرید را هدف گرفت.

دانلود (0.9MB)

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند