Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:20:47 GMT

ازدواج با این افراد مناسب نمی باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۸۶۹۷

ازدواج با این افراد مناسب نمی باشد

خبرگزاری آریا -
ویژگیهای افراد نامناسب برای ازدواج
ازدواج یک تصمیم بسیار مهم و اساسی در زندگی هر فرد است که تمامی جنبه های زندگی وی را تحت‌تأثیر قرار میدهد .درصورتی که اشخاص نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند امکان دارد با ازدواج با یک فرد نادرست، سلامت روان خود و خانواده هایشان را به خطر بیندازند و مشکلات جدّی را در زندگی خود تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درصورتی که اشخاص نتوانند انتخاب مناسبی برای ازدواج خود داشته باشند امکان دارد با ازدواج با یک فرد نادرست، سلامت روان خود و خانواده هایشان را به خطر بیندازند و مشکلات جدّی را در زندگی خود تجربه کنند.
هر فرد بالغ و پخته ای زمانیکه به ازدواج فکر میکند تمایل دارد بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد و ریسک شکست در ازدواجش را با یک تصمیم درست به حداقل ممکن برساند و نخستین سوالی که اشخاص میتوانند از خودشان بپرسند این است که آیا آنها میتوانند بدرستی فرد مناسب خودشان را انتخاب کنند و یا احتیاج به متخصص دارند. در اینجا ما شمارا با افرادی که دارای خصوصیاتی هستند که نمیتوانند فرد مناسبی برای زندگی شما باشند آشنا میکنیم.
فرد معتاد
یکی از انتخاب های اشتباه میتواند ازدواج با یک فرد مبتلا به اعتیاد باشد، زیرا اعتیاد یک بیماری است و تا زمانیکه فرد از این بیماری رها نشود بی شک نمی تواند یک روابط سالم برقرار کند، زیرا عمیقاً تحت‌تأثیر مواد مخدر است.
فرد تنبل
مردی که اهل کار و کسب درامد نباشد، مطلقا قابل اطمینان نیست. در صورتی که به چنین شخصی آری گفتید باید تمام بار زندگی را شخصا به دوش بکشید و مطلقا توقع تغییر در وی را نداشته باشید. مردی که شغل و حرفه ی ثابتی ندارد و نمی تواند سر یک شغل به مدت زیادی دوام بیاورد، یا اصولا تن بکار نمی دهد یک فرد تنبل به حساب می آید . افرادی که اهل تلاش و کار نیستند همچنین برای زندگیشان برنامه مشخصی ندارند نمی توانند همسر مناسبی باشند.
گزینه های نامناسب برای ازدواج
بیمار روانی
افرادی که از اختلال های روانی رنج می برند مثل اختلال پارانوئید، اختلال شخصیت مرزی، اختلال دوقطبی، اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلال شخصیت خودشیفته، اختلال شخصیت وابسته، اختلال های جنسی، اسکیزوفرنی و دیگر اختلال های حاد روانی نمی توانند ازدواج موفقی را تجربه کنند.
فردی که به بلوغ کامل نرسیده
شخصی که بلوغ کافی و پختگی روانی مناسبی ندارد قدرت داشتن یک رابطهغنی را نخواهد داشت، زیرا مسولیت گریز و وابسته، رشد نیافته و غیرقابل اعتماد خواهد بود.
فرد بی بند و بار
زن و مردی که به بی بند و باری مشهور است مناسب ازدواج نیست. فرد بی بند و بار به زندگی زناشویی رغبتی ندارد و به آسانی میتواند به شما خیانت کند.
کسانی که اختلال های جنسی دارند
کسانی که دچار اختلال های هم جنس گرایی، خود ارضایی، کودک آزاری و … هستند، نباید برای ازدواج انتخاب شوند. امکان دارد این اختلالات در رابطه زناشویی شما اثر سو بگذارد یا ادامه ی این رابطه دامن گیر زندگی مشترک شوند.
افرادی که در بچگی آسیبهای روحی شدید تجربه نموده اند
افرادی که در بچگی اسیب های روحی شدیدی را تجربه کردند و نتوانستند روابط عاطفی خوبی با والدین خود داشته باشند همچنین نیاز های عاطفی شان ارضا نشده است نمی توانند همسران خوبی باشند.
کسانی که استقلال شخصیتی ندارند
کسانی که در زندگی برای کوچک ترین چیزی باید از خانواده شان نظر خواهی کنند. قدرت انتخاب ندارند و سایرین در تمام امور زندگی شان مداخله مسقیم دارند. برای شناخت چنین افرادی میتوانید از یک روانشناس کمک بگیرید. اما چنین افرادی، علایم ظاهری هم دارند. به عنوان مثال کسی که در برابر سؤال شخصی که از وی پرسیده میشود شک دارد و سایرین به جایش جواب می‌دهند ، سایرین برایش انتخاب میکنند و قدرت اظهار نظر ندارد.
انتخاب اشتباه برای ازدواج
خسیس ها
افرادی که نمی توانند به آسانی پول خرج کنند. حسابگرهای افراطی، شما را به ستوه می آوردند. در زندگی با چنین افرادی یا باید مانند آن ها باشید یا با رنج دائمی زندگی کنید. افرادی که بخاطر خرید هر چیزی شما را سؤال پیچ میکنند ، افرادی که برای هر خرید کوچکی باید برنامه ریزی داشته باشند، افرادی که برای تفریحات خود هزینه نمی کنند، افرادی که تنها در صورت لزوم دست به جیب میشوند و چانه زنی هایشان سرسام‌اور است!
افرادی که جدیدا شکست عاطفی خورده اند
افرادی که تازه از یک روابط عاطفی بیرون آمده اند و یک شکست عاطفی عمیقی را تجربه نموده اند و دوره بازسازی و بهبودی را بطور کامل سپری نکرده اند هنوز امادگی برقراری یک رابطه عاطفی دیگر را ندارند و امکان دارد چنانچه وارد رابطه ای بشوند به دلیل ترس از تنهایی و فرار از درد و رنج رابطه قبلیشان باشد.
اشخاص بدبین
زمانی که شما در آغاز روابط متوجه می شوید که طرف مقابل شما را کنترل میکند یعنی به گونه ای رفتار میکند که گویا صلاح شما را بهتر از خودتان می داند و یا شما را مجبور به انجام کاری میکند که شما دوست ندارید بهتر است که نسبت به این علائم حساس باشید و حتماً از یک متخصص مشورت بگیرید.
تفاوت سنی فاحش
کسی که با شما تفاوت سنی فاحشی دارد، فرد مناسبی برای شما نخواهد بود؛ اگرچه در شروع انسان موجهی به نظر برسد. این تفاوت سنی میتواند از هر وجهی بررسی شود. کسی که بسیار کوچک تر از شماست یا کسی که بسیار بزرگتر از شماست.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»