Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:10:55 GMT

سرانه فضای سبز شیروان کمتر از میانگین استانی است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۹۲۵۴

سرانه فضای سبز شیروان کمتر از میانگین استانی است

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سرانه فضای سبز در وضعیت استاندارد، هشت مترمربع است اما در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۲.۵ و در شیروان ۲ مترمربع است که این رقم بسیار کم است.

روزبه دادجو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در شهرهای استان اظهار داشت: ممکن است فضاهایی که در خارج شهر ساخته می‌شود همچون بوستان باباامان در بجنورد و یا پارک جنگی در شیروان، ما را به خطا بیندازد که اینها، جزو سرانه فضای سبز شهری است اما در واقعیت این گونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: فضای سبز شهری باید در دسترس و برای شهروند نوجوان، کودک و یا سالمندان راحت قابل استفاده باشد و از این رو رویکرد ما این است که فضای سبز در شهر توزیع شود و در هر محله پارک و فضای سبز توسط شهرداری‌ها ایجاد شود.

 

دادجو با بیان اینکه سالانه ۲.۵ تا سه هکتار از فضای سبز و زمین با کاربری خدماتی در شهرهای استان تغییر کاربری یافته است، گفت: کاربری خدمات شهری باید حفظ شود و در این زمینه مردم باید خود مطالبه گر بوده و از تغییر کاربری آن جلوگیری کنند.

 

وی اظهار داشت: وقتی که خدماتی برای یک محله شهر پیش بینی شده، این کاربری‌ها باید خط قرمز بوده و از آن حفاظت شود و نباید اجازه داد که تحت عنوان فشارهایی چون کمبود مالی، کاربری این خدمات تغییر یابد.

 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: نیاز مالی، بعضاً سبب می‌شود که شاهد تغییر کاربری زمین و فروش آن برای درآمدزایی باشیم.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت روزنامه ها روزنامه مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي اردبیل مسجد غنی سازی اوقات فراغت آذربایجان غربی شیروان فضای سبز سرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود