Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه " تایمز او ایندیا" نوشت: نفتکش "گریس ۱" دارای ۲۴ خدمه هندی است. نفتکش "استنا ایمپرو" نیز که توسط ایران توقیف شده است دارای ۱۸ خدمه هندی است.

چهار نفر از ۲۴ خدمه هندی نفتکش گریس ۱ به اتهام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه و انتقال نفت به یکی از پالایشگاه های این کشور، توسط یک دادگاه در جبل طارق محاکمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان نفتکش گریس ۱ که یک شهروند هندی است اعلام کرده است که نیروهای انگلیسی در توقیف این نفتکش از خشونت زیادی استفاده کرده اند.

اما سفیر انگلیس این اظهارات کاپیتان نفتکش گریس 1 حامل نفت ایران را رد کرده است.

اسکیت مدعی شد:  هیچ مبادله ای انجام نخواهد شد. این دو رویداد متفاوت هستند. وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده است که این یک بازی مبادله ای نیست. آزادی خدمه هندی نفتکش گریس ۱ بر عهده انگلیس نمی باشد. جبل طارق دارای روند قضایی مخصوص به خود می باشد که همه ما باید به آن احترام بگذاریم. تصمیم گیری برای  آزادی نفتکش گریس ۱ بر عهده دولت این کشور است. به یاد داشته باشید که در آن نفتکش حدود ۲ میلیارد بشکه نفت خام وجود دارد که ما معتقدیم این محموله در حال انتقال به یک کشور تحریم شده بوده است.

وی افزود: اقدام مقامات ایرانی در توقیف نفتکش استنا ایمپرو نقض قوانین بین المللی است زیرا این نفتکش در آب های بین المللی توقیف شده است.

اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند قرار است در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه شرق آسیا  در بانکوک با دومینیک راب همتای انگلیسی خود دیدار و گفت و گو کند.

آساق**267**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی