Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان با حمله به دولت آنجلا مرکل، از ابراز بی میلی برلین برای پیوستن به ائتلاف دریایی در تنگه هرمز انتقاد کرد. تاریخ انتشار: 10:06 - 10 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۸۰۸۶  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان بامداد امروز (پنجشنبه) با حمله به دولت «آنجلا مرکل» به دلیل بی میلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی تنگه هرمز، گفت بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا باید مسئولیت جهانی بیشتری بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، روابط برلین و واشنگتن از زمان حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید به دلیل اختلاف نظر در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل هزینه‌های دفاعی، تعرفه‌های تجاری، خط لوله گاز نورد استریم ۲ و ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است.
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز گذشته درخواست آمریکا مبنی بر مشارکت آلمان در ائتلاف دریایی مشترک تحت کنترل آمریکا در تنگه هرمز را رد کرد.
وی در پاسخ به درخواست آمریکا اظهار داشت: "آلمان خواهان کاهش تنش‌ها با ایران است و همه اقدامات لازم برای تحقق این امر را انجام می‌دهد. "
سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه با روزنامه «آلگماینه» ضمن ابراز خشم و عصبانیت از این تصمیم برلین، گفت: "آلمان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا است. چنین موفقیتی مسئولیتی جهانی برای آلمان در پی دارد. "
گرنل در ادامه با تاکید بر تلاش‌های آمریکا بر جلب حمایت آلمان از این ائتلاف از رد آن توسط وزیر خارجه آلمان ابراز نارضایتی کرد.
سفیر آمریکا در آلمان از زمان ورود به این کشور در سال گذشته تاکنون انتقادات زیادی را علیه برلین مطرح کرده است.


ائتلاف دریایی در تنگه هرمز، طرح پیشنهادی آمریکا در پی تشدید تنش‌ها در این منطقه و در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه تهران است که تاکنون ناکام مانده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلمان آمریکا تنگه هرمز ائتلاف آمریکا سفیر آمریکا انتقاد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن