Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:06:27 GMT

احیای سه آب انبار تاریخی در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۹۷۵۷

احیای سه آب انبار تاریخی در کاشان

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان از احیای سه آب انبار تاریخی در این شهر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: پروژه احیای آب انبار دارکوب تا یک ماه آینده و آب انبارهای چهار باغ و خان نیز در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، «محمدحسین واحدیان» در برنامه رادیویی صبح سیلک، با اشاره به ویژگی ها و نقش های مختلف منطقه یک شهرداری کاشان نظیر هسته مرکزی و محور فرهنگی و اقتصادی، بافت تاریخی در این منطقه را به واسطه وسعت عمده ۴۸۷ هکتاری و برخورداری از ابنیه تاریخی و هویت فرهنگی کاشان بسیار حائز اهمیت خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان اجرای طرح مدیریت ترافیک در خیایان علوی به عنوان یکی از مسیرهای محوری گردشگری از  طریق یکطرفه سازی عبور و مرور در ماه‌های اخیر را یادآور شد و گفت:حجم زیاد ترافیک در این محور با توجه به توسعه گردشگری و شهرت روزافزون خانه ها و ابنیه تاریخی، بویژه در سال های اخیر ناراحتی اهالی و کسبه را به همراه آورده بود که در نهایت با تصمیم شورای ترافیک شهرستان، مدیریت تر افیک این محور در دستور کار قرار گرفت.

 

واحدیان، بهسازی این محور با نگاه ویژه به پیاده نسبت به سواره را گام بعدی برای مناسب سازی حضور گردشگران در این محدوده دانست و افزود: طرحی از سوی مشاور در این خصوص ارائه شده که بعد از برگزاری مناقصه و عقد قرارداد حداکثر ظر ف دو ماه آینده اجرای آن آغاز می شود.

 

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان با تأکید بر احیا و باززنده سازی بافت تاریخی، توجه به نیازها و اقتضائات نرم افزاری و هویت فرهنگی را به عنوان یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری در کنار اقدامات سخت افزاری عنوان و اضافه کرد: شهرداری با کمک بخش خصوصی در نظر دارد در این مسیر از تمام ظرفیت ها و عناصر فرهنگی و تاریخی نهفته در بافت بهره گیرد و به معنای واقعی نه صرفا ظاهری به احیای این میراث ارزشمند بپردازد.

 

واحدیان، وضعیت معابر در بافت را به عنوان یکی از عناصر موجود خاطرنشان و به استفاده از بلوک فرش و سنگ فرش به جای آسفالت در این معابر اشاره کرد و افزود: از سال گذشته این تغییر در دستور کار قرار گرفته به گونه ای که در سال جاری پیش بینی اجرای 35 هزار متر مربع بلوک فرش و سنگ فرش در معابر منطقه می شود.

 

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان احیای آب انبارهای تاریخی را به عنوان گام دیگر باززنده سازی بافت یادآور شد و افزود‌: پروژه احیای آب انبار دارکوب تا یک ماه آینده و آب انبارهای چهار باغ و خان نیز در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد که هزینه مجموع ۱۵ میلیارد ریال برای آن صرف می شود.

 

واحدیان به جایگاه بازار با توجه به پیشینه تاریخی و کارکرد اقتصادی آن و همچنین اقدامات گسترده در زمینه مقاوم سازی آن اشاره کرد و بهره برداری از پروژه های مقاوم سازی و بهسازی معابر ورودی بازار در قالب چلچراغ توسعه را یادآور شد.

 

وی، آغاز به کار پایگاه پژوهشی بازار متشکل از کارشناسان و اساتید دانشگاه در سال گذشته و با محوریت موضوع مقاوم‌سازی را متذکر شد و افزود: ایده ای کارشناسی در زمینه مقاوم سازی با پژوهش و ارائه دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین گام  به صورت پایلوت در بازار زرگرها اجرا شد./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اوقات فراغت مسجد روزنامه خراسان جنوبي روزنامه ها حج کانون های فرهنگی هنری مساجد میراث فرهنگی دهه امامت و ولایت آب انبار تاریخی شهرداری کاشان آب انبار کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه