Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به نقل از مهر،  جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران که مشارکت روسیه، چین و اتحادیه اروپا در پروژه‌های هسته‌ای این کشور ذیل برجام را مقدور می‌کند، تایید کرد.

وی در این باره مدعی شد: ما این فعالیت‌های هسته‌ای را با دقت بسیار بسیار زیاد دنبال می‌کنیم. بنابراین، این معافیت شامل بازه کوتاه ۹۰ روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پیشتر واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه از قصد دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران خبر داده بود.

این تصمیم نتیجه رایزنی استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا با ترامپ است و گویا وی هشدار داده چنانچه کاخ سفید با تسلیم شدن در برابر وسوسه‌های مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی، این دسته از معافیت‌ها را در ضرب‌الاجل اول آگوست (۱۰ مرداد) تمدید نکند؛ بالاجبار باید روسیه، چین و اتحادیه اروپا را از بابت مشارکت در پروژه‌هایی که ذیل برجام قابل تعریف هستند، مشمول تحریم قرار دهد.

این در حالی است که یک مقام وابسته به دولت واشنگتن مدعی است آمریکا همچنان به لغو این معافیت‌ها که به ادعای وی مطابق با پیشرفت در مذاکره با ایران قابل احیا هستند، اصرار دارد.

تمدید ۹۰ روزه معافیت‌های هسته‌ای ایران شامل تغییر کاربری رآکتور آب سنگین اراک، تبدیل مرکز غنی سازی فردو، تبادل سوخت در رآکتور نیروگاه بوشهر و رآکتور تحقیقاتی تهران است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید واشنگتن جان بولتون معافیت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود