Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه رسالت اصلی این نهاد الگوسازی توان کشور در توسعه علمی، آموزش مهارتی، کارآفرینی و ایجاد خودباوری در مردم و تلاش برای شکوفایی استعدادهاست که این مهم در استان تا حد زیادی اتفاق افتاده است، گفت: جهاد دانشگاهی باید با ایجاد زیرساخت‌های فناوری، پژوهشی و آزمایشگاه‌های پیشرفته و تهیه مکانی برای مراکز رشد و توسعه جوان‌هایی که دارای ایده‌های جدید هستند حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت جایگاه علمی کشور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و مراکز این حضور موثر داشته باشد.

مصطفوی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید با نیازسنجی لازم دوره‌های آموزشی خود را به‌سمت کارآفرینی و مهارت‌افزایی سوق دهد، گفت: مجموعه‌های جهاد دانشگاهی باید ترکیبی از علم ایمان تقوا و تلاش‌های جهادی باشد تا بتواند در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی جوابگوی نیازهای اصلی و اساسی آن باشد‌.

وی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از مجموعه جهاد دانشگاهی افزود: این حمایت‌های معظم‌له نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی را در زمینه‌های موجود دوچندان نموده است.

مصطفوی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب حرکت می‌کند، افزود: جهاد دانشگاهی استان یکی از نهادهایی است که می‌تواند با تکیه بر نقش و ظرفیت نیروهای متخصص جوان و جهادی خود در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موثر باشد و با اهداف والای خود و عبرت گرفتن از گذشته و امید به آینده و تجربه‌اندوزی در راستای عمل به منویات معظم‌له گام بردارد که جوان‌گرایی تخصصی جهاد دانشگاهی درجوار تجربه جهادی، مدیریت توسعه را کیفی‌تر رقم می‌زند.

وی نقش‌آفرینی و جایگاه جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را بسیار خوب و ارزنده توصیف کرد و گفت: تاکنون ادارات و سازمان‌های زیادی با عقد قراردادهایی برای پیشبرد اهداف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و در مناسبت‌های خاص از توان و ظرفیت متخصصان این مجموعه در استان بهره‌های فراوانی برده‌اند، همچنین برای حمایت از توسعه علمی و فناوری و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باید همکاری و تعامل دستگاه اجرایی با مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.

مصطفوی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان توانسته به‌عنوان یک نهاد انقلابی به‌صورت خودکفا و مستقل در راستای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی عمل نماید، گفت: جهاد دانشگاهی استان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی است که می‌تواند با حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در توسعه همه‌جانبه کشور در حال و آینده مثمرثمر واقع شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مهارت‌های تخصصی و ضمن‌خدمت کارکنان دولت توسط جهاد دانشگاهی استان افزود: نقش جهاد دانشگاهی در این زمینه بسیار ارزشمند است و تاکنون شاهد برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله پرورش نیروی فنی و کارآمد در عرصه‌های مختلف تحصیلی زبان و هنر، کامپیوتر و فعالیت‌های فرهنگی بوده‌ایم و دستگاه و سازمان‌ها و نهادهای استان نیز در زمینه آموزش ضمن‌خدمت و مهارت‌های تخصصی دیگر با قراردادهایی از ظرفیت نیروی متخصص و متعهد این مجموعه استفاده کردند.

وی گفت: توجه جهاد دانشگاهی به مزیت‌های استانی در زمینه اقدامات پژوهشی، فرهنگی و آموزش خوب است و با توجه به فعالیت درخشان و قابل تحسین این نهاد انقلابی در استان و به‌کارگیری نیروی جوان و متخصص و دستاوردهای حاصل طی سال‌ها تلاش و دور از انتظار نیست و بدون‌شک با ادامه این روند علمی و پژوهشی همچنین نهادهای موفق و موثر کشور باقی خواهد ماند.

مصطفوی با اشاره به انتظارات مردم و مسئولان از این نهاد انقلابی اظهار کرد: انتظارات مردم و مسئولان از دانشگاه به‌عنوان یک نهاد انقلابی این است که با مجاهدت و تلاش مضاعف بیش از پیش در راستای پیشرفت و اعتلای علمی آموزشی و پژوهشی کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه نهادها و سازمان‌ها باید از مجموعه جهاد دانشگاهی که در زمینه رشد و شکوفایی استان فعالیت می‌کند، حمایت کنند، گفت: نهادها و سازمان‌های استان ضمن استفاده از دستاوردهای تخصصی و علمی این مجموعه با عقد قراردادهایی می‌توانند برای مسائل علمی، پژوهشی و آموزشی دستگاه‌های ذیربط و خود از دستاوردها و توان این مجموعه استفاده کافی را ببرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جهاد دانشگاهی جوان گرایی علمی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری