Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:45:05 GMT

مقاومت شهرداری برای رفع گره‌های ترافیکی پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۰۸۹۹

مقاومت شهرداری برای رفع گره‌های ترافیکی پایتخت

رویداد۲۴  محمد علیخانی درباره اعلام پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر وجود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در شهر تهران گفت: از لیست نقاط حادثه‌خیز اطلاع ندارم،، اما در بازدیدی که کمیسیون عمران و حمل و نقل از پلیس راهنمایی و رانندگی داشت، وجود ۴۰ گره ترافیکی از سوی پلیس تهران بزرگ مطرح شد. پس از آن در مصوبه‌ای شهرداری تهران ملزم به رفع این گره‌های ترافیکی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه هزینه اندکی برای رفع این گره‌های ترافیکی نیاز است، افزود: با یک اصلاح هندسی و عقب‌نشینی کم در بسیاری از این نقاط امکان رفع گره‌ها میسر است،، اما معاونت حمل ونقل و ترافیک در برابر آن مقاومت می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: مصوبه رفع گره‌های ترافیکی نیز مورد بی‌توجهی شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است و تاکنون اقدامی برای آن انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به مشکل اصلی که در زمینه رفع گره‌های ترافیکی شهر تهران وجود دارد به عدم تعامل بین دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت حمل و نقل وترافیک با دستگاه‌های مختلف تعامل ندارد و بسیاری از مشکلات در این حوزه به عدم اجرای مصوبات و عدم تعامل این معاونت مرتبط است.

وی درباره اخباری مبنی بر کارت شناور طرح ترافیک که معاونت حمل ونقل در اختیار برخی دستگاه‌ها قرار داده است، گفت: از این موضوع بی‌اطلاع هستم، اما شهردار تهران این اختیار را دارد که از محل ماده ۱۷، به تشخیص خود به دستگاه‌ها کمک کند.

علیخانی در ادامه تصریح کرد: این مساله که برخی مجوز طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند، در حالی که خبرنگار نیستند را رد نمی‌کنم،، اما این مسئله خیلی کم شده است. در گذشته حداقل۶۰ درصد طرح ترافیک خبرنگاران به افرد غیرخبرنگار داده می‌شد، اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد. ممکن است به صورت جزئی و موردی رخ داده باشد که به مرور زمان اصلاح می‌شود.

وی در ادامه درباره عوارض طرح زوج و فرد و نظر پلیس راهنمایی و رانندگی و معاونت حمل و نقل در این باره گفت: جرایم قانون دارد و مصوبه مجلس است و می‌تواند تشخیص دهد که آن را کم یا زیاد کند. مدیریت شهری و شهرداری در این حوزه اختیاری ندارد و شورا عوارض حوزه شهری را تصویب می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: مصوبه‌های شورا ممکن است با اشکالاتی همراه باشد و وقتی متوجه اشکال شویم، یا در حین اجرای مصوبه و یا در مصوبه بعدی آن را اصلاح می‌کنیم.

وی از حضور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در جلسات ترافیکی شورای شهر خبر داد و افزود: از پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست کردیم، نماینده‌ای را به کمیسیون عمران و حمل ونقل معرفی کنند و در جلسات کمیسیون عمران و حمل ونقل که مربوط به موضوعات ترافیکی است، حضور داشته باشند و این امر از یک هفته پیش اجرایی شده است. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترافیک ترافیک در تهران گره ترافیکی رفع گره ترافیکی شورای شهر تهران شهرداری پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است و پلیس هیچ نقشی در ثانیه شمارها و تغییر رنگ این چراغ‌ها ندارد. - اخبار اجتماعی -

سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یکباره تغییر رنگ می‌دهند، اظهار کرد: تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ارتباطی با پلیس ندارد چراکه مسئولیت آنها با شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران است.

وی افزود: البته زمان‌بندی چراغ‌ها هم با شهرداری است اما پلیس می‌تواند نظر خود را درباره این زمان‌بندی‌ها به شهرداری اعلام کند.

عکس/ثانیه شمار جدید چراغ راهنمایی رانندگی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در 800 تقاطع تهران چراغ راهنمایی و رانندگی داریم که 500 عدد از این چراغ‌ها هوشمند است و زمانی که مشکلی پیش آید پلیس این دوربین‌ها را از هوشمند بودن خارج و به صورت دستی مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • اصلاح ۴۴ نقطه از گره‌های ترافیکی مشهد تا پایان سال جاری
  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • ‌برپایی تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در شیراز
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • آغاز ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟