Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی سالاری در دیدار روسای کانون های بازنشستگی سراسر کشور با تاکید بر اینکه وضعیت این سازمان سخت است اما نگران کننده نیست، افزود: پرداخت مستمری به مستمری بگیران و بازنشستگان از اولویت های این سازمان است و بازنشستگان از بابت پرداخت مستمری شان نگرانی نداشته باشند.
وی در پاسخ به درخواست های مطرح شده درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تکلیف قانونی است و باید آن را انجام دهیم اما در مورد چگونگی اجرای آن باید با همفکری خود بازنشستگان بیشتر بحث و بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن آن که باید منابع موردنیاز و طریق تامین آن را پیش بینی کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با مهم خواندن نشست های هم اندیشی با شرکای اجتماعی گفت: تاکنون دو نشست در موسسه عالی پژوهش برگزار شده که صاحبنظران و شرکای اجتماعی مهمترین مسائل حوزه رفاه و تامین اجتماعی را مطرح کردند. این نظرات در تصمیم گیری ها لحاظ می شود.
سالاری با بیان اینکه تلاش می کنیم مسائل این سازمان را با توجه به ظرفیت و امکانات موجود حل کنیم، اظهار داشت: هیچ کدام از مسائل فراموش نمی شود. تمامی فعالیت های ما باید به تقویت منابع، مدیریت مصارف، افزایش کیفیت خدمات و تکریم ذینفعان منجر شود.
وی با بیان اینکه بیمه های تکلیفی و حمایتی که در سالهای گذشته بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل شد توازن منابع و مصارف را بهم زد، گفت: خوشبختانه در دولت دکتر روحانی و مجلس فعلی این اتفاق نیفتاد و هیچ تعهد جدیدی از جیب بیمه شدگان ایجاد نشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر حرکت به سمت سه جانبه گرایی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان سازمان ادامه داد: شورای تحول راهبردی در این سازمان تشکیل شده و پیشنهادات و محورهای تعیین شده در این شورا با کمک شرکای اجتماعی مطرح و بررسی می شود.
سالاری گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از مراکز دولتی و خصوصی برای آنها خدمات درمانی خریداری شده است. در سال های اخیر هزینه های درمان جهش پیدا کرد. این مراکز از سازمان تامین اجتماعی طلب دارند که برای پرداخت بدهی های آنها تلاش خواهیم کرد. باید پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک را تکمیل کنیم تا خرید درمان در یک چارچوب علمی قرار گیرد.
وی در خصوص خروج از بنگاهداری و ورود به بازار سهام شرکت های سازمان تامین اجتماعی گفت: اموال بیمه شدگان را نمی بخشیم. با رعایت مصالح کارگران و بازنشستگان شیوه مدیریت شستا را اصلاح می کنیم. برخی شرکت ها به فروش می رسند و برخی ادغام می شوند. نتیجه این برنامه این است که ارزش دارایی و سود شرکت ها بیشتر شود.
سالاری اجرای طرح کرامت رضوی، همایش های منطقه ای، المپیاد ورزشی و دیدار با شرکای اجتماعی را از برنامه های ارزشمند ویژه بازنشستگان برشمرد و تصریح کرد: این برنامه ها ادامه می یابد.
علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون بازنشسته از این سازمان مستمری می گیرند، گفت: سازمان تامین اجتماعی خدمات خوبی به مستمری بگیران ارائه می کند و امیدواریم به بازنشستگان توجه بیشتر شود.
وی با بیان اینکه، جامعه بازنشستگان کشور از برنامه های مدیریت جدید سازمان برای تحقق اهداف پیش بینی شده حمایت خواهند کرد، گفت: انتظار داریم در جهت بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، نهایت تلاشتان را بعمل آورید.
در ادامه این جلسه روسای بازنشستگان به بیان مطالبات و خواسته های خود پرداختند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت