Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: حدود هشت هزار پزشک در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود ۶۰ درصد آنها از پزشکان عمومی هستند که دندانپزشکان و متخصصان اعمال زیبایی در صدر شکایات مردمی قرار دارند.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت پزشکان استان اصفهان اظهار کرد: حدود هشت هزار پزشک در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود ۶۰ درصد آنها از پزشکان عمومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعداد متخصصان اطفال، داخلی و جراحی بیشتر از دیگر تخصص‌های پزشکی است، تصریح کرد: جمعیت پزشک در شهر اصفهان وضعیت خوبی دارد، اگر چه ممکن است در شهرستان‌ها میزان تخصص‌ها مناسب نباشد، اما در استان اصفهان به نسبت دیگر استان‌ها به جز تهران وضعیت خوبی در موضوع پزشک داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در بیشتر کشورهای دنیا سیستم ارجاع در پزشکی وجود دارد، اظهار کرد: سیستم ارجاع به معنای این است که تعداد مشخصی از بیمار به یک پزشک مراجعه می‌کند که در چنین نظام‌های پزشکی معیارها مشخص می‌شود اما در کشور ما که با سیستم ارجاع کار نمی‌کنیم نمی‌توانیم معیارها را مشخص کنیم.

وی در خصوص مشکلات نبود سیستم ارجاع گفت: وقتی سیستم ارجاع وجود ندارد بیمار به هر تخصصی یا حتی به پزشکان متعددی می‌توانند مراجعه کند که همین امر باعث شده برخی پزشکان در یک روز کمتر از ۱۰ مریض و برخی دیگر نوبت‌های چند ماهه برا ویزیت بیمار می‌دهند و تناسبی در این موضوع نیست.

جوادی با اشاره به اینکه پزشکان با سابقه کمتر به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، افزود: بیشتر پزشکانی که مهاجرت می‌کنند پزشکان جوانی هستند که شماره نظام پزشکی دارند اما سابقه پزشکی ندارند و برای گرفتن تخصص به خارج از کشور می‌روند که بعد از تخصص هم در آنجا ماندگار می‌شوند.

سال‌های آینده با افزایش مهاجرت پزشکان رو به رو می‌شویم

وی با بیان اینکه در آینده شاهد خروج بیشتر پزشکان از کشور خواهیم بود، گفت: افرادی که خواهان راه‌اندازی مطب در اصفهان هستند باید حداقل ۳۶۰ امتیاز داشته باشند که این امتیاز معادل چند سال سابقه است و برای به دست آوردن این امتیاز معادل حدود ۱۰ سابقه در شهرهای کوچکتر خواهد بود که این دسته پزشکان کمتر مهاجرت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های پذیرش دانشجوی پزشکی فراهم شود، تصریح کرد: باید زمینه‌ها مهیا و بعد از آن ظرفیت دانشجویی اضافه شود و در صورت پذیرش تعداد اضافه عملا آموزش پزشکی دچار اشکال می‌شود و اگر آموزش دچار اشکال شود ضربه آن به بیماران وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکانی که تنها به کمیت آنها توجه شده کارآیی لازم در بازار کار را نخواهند داشت، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو امروز برابر با زیرساخت‌های ماست و اگر قرار بر افزایش تعداد دانشجو باشد، باید اساتید و فضای بیمارستانی ما هم افزایش یابد که در شهر اصفهان با وجود چندین بیمارستان‌ بزرگ دولتی که همه آنها آموزشی هستند تنها می‌توانیم همین میزان دانشجوی پزشکی را تربیت کنیم.

جوادی در خصوص بیشترین شکایات مردمی از پزشکان گفت: دندانپزشکان اولین مورد شکایت بیماران هستند و علت آن مراجعه بسیار به آنهاست که وقتی مراجعه بیشتر باشد تقریبا شکایت هم بیشتر می‌شود به علاوه اینکه دندانپزشکی به دلیل گران بودن ملزومات آن معمولا هزینه‌های آن برای مردم بالاست و شکایات مردم بیشتر در خصوص دریافت هزینه‌های دندانپزشکی است.

وی دومین شکایات مردم را مربوط به متخصصان زیبایی دانست و اظهار کرد: به دلیل اینکه مردم توقعات بسیاری از اعمال جراحی دارند و خواهان تغییرات بسیار در قسمت‌های بدن خود هستند از طرفی برخی پزشکان برای جلب مشتری بیشتر قول‌هایی می‌دهند که ممکن است چندان بعد از جراحی محقق نشده باشد، همین موضوعات شکایات مردمی را درپی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در خصوص بیکاری پزشکان عمومی در اصفهان، اظهار کرد: اگر سیستم ارجاع در ایران وجود داشت، قطعا پزشک عمومی بیکار نداشتیم چرا که تعداد جمعیت ما نسبت به پزشک کم نیست، اما چون این سیستم وجود ندارد ممکن است یک پزشک بیش از حد استاندارد بیمار داشته باشد و پزشک دیگر بیماری نداشته باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری پزشك سازمان نظام پزشکی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟