Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:12:54 GMT

رصد تاکتیک های انتخاباتی جناح های سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۱۸۹۱

رصد تاکتیک های انتخاباتی جناح های سیاسی

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز پنجشنبه ۱۰ مرداد رسانه های داخلی نشان می دهد که موضوع انتخابات در رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب بیشتر از رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا مورد توجه قرارگرفته است.

رسانه های نزدیک به جریان اصلاحات: اصولگرایان معمولا از ماه‌ها پیش از انتخابات شعار وحدت سر می‌دهند اما هر قدر فاصله تا روز موعود کمتر می‌شود، شکاف بین احزاب و چهره‌های اصولگرا بیشتر خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا: مدعیان اصلاحات در ادامه «انتخابات مشروط» در حالی از «شرکت کردن در انتخابات» و «عدم معرفی کاندیدا» سخن می‌گویند که خود می‌دانند در انتخابات آینده شانسی ندارند.

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در مطالب انتخاباتی خود به موضوع وحدت در میان اصولگرایان اشاره کرده و آورده اند: اردوگاه اصولگرایی همه مدل و سناریوی ویژه خود را برای انتخابات دارند و انتظارشان نیز این است که دیگران از الگوی آنها تبعیت کنند. همچنین این رسانه ها در تحلیل فعالیت ها و تفکرات انتخاباتی جناح مقابل آورده اند: طیف‌هایی نظیر جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان و تشکل‌هایی از این دست، مدتی است با کناررفتن گروه‌های پیش‌کسوت و سابقه‌دار اصولگرا، تبدیل به عناصر بازی‌ساز این جریان شده‌اند که دلشان با علی لاریجانی و امثال او چندان صاف نیست. این جریان‌ها که در جمنا دست بالا را داشتند، در شاجا هم دارند؛ پس طبیعی است پیش‌فرض آنها از وحدت، اصولگرایان منهای لاریجانی و نزدیکانش باشد و فراتر از آن به جانشینی خود و طیف همسو با خود در مجلس بیندیشند.

فعالیتهای انتخاباتی اصولگرایان؛ فعالیتهای انتخاباتی اصلاح طلبان؛ ‌ بی طرف نبودن صدا و سیما؛ مردم و انتخابات؛ انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات؛ از محورهای مورد بررسی در رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب است.

رسانه های منسوب به جریان اصولگرا مدعی هستند که: اصلاح طلبان خود می‌دانند در انتخابات آینده شانسی ندارند. ازاین‌رو تنها راهکار آنها برای فشار به شورای نگهبان، خط‌ ونشان کشیدن و هزینه‌ساز کردن نظارت استصوابی است. آنها می‌گویند باید مدیریت کلان سیاسی (نظام و شورای نگهبان) هزینه بدهد و آنها باید پاسخگوی ناکارآمدی نهادهای انتخاباتی باشند!...مدعیان اصلاحات وقتی دیدند که بزک کردن برجام مفید فایده نیست و حرف و سخن آنان را کسی باور نمی‌کند از الآن دست به دوگانه سازی جنگ و صلح زده‌اند تا موعد انتخابات مردم را از سایه خیالی جنگ بترسانند و برای رأی آوری در انتخابات خود را صلح‌طلب و رقیب را جنگ‌طلب جلوه دهند!

همچنین این رسانه ها در مطالب انتخاباتی خود به محورهایی همچون فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان؛ انتقاد از نگاه اصلاح طلبان به مردم؛ عدم کارساز بودن تاکتیک های گذشته اصلاح طلبان و اصولگرایان؛ انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جلسه شورای نگهبان؛ انتخاب رئیس میز انتخابات خانه احزاب؛ پرداخته اند.

رسانه های اصلاح طلب

برخی از گزاره های به کار رفته در این رسانه ها عبارتند از: سازهای ناکوک انتخاباتی زیر چتر اصولگرایی؛ جبهه پایداری درمیان خود اصولگرایان، به «بازی خراب‌کن» معروف شده؛ ‌ حدادعادل که سخنگوی ائتلاف بود، آن زمان به صورت تلویحی گفت اگر سهم مناسبی به آنها نمی‌رسید، زیر میز بازی ائتلاف می‌زدند؛ طبیعتا مؤتلفه همراه با جریان اصولگراست؛ شاید یکی از دلایل عدم دعوت لاریجانی این باشد که مدعی هستند انطباق با اصول وجود ندارد؛ دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری بر این اعتقاد است که افرادی باید معرفی شوند تا برند اصلاح طلبی داشته باشند و مستقلین و اعتدالگرایان را معرفی و حمایت نکنند. ؛ بر همه مسجل شده که این سازمان از برنامه‌های فرهنگی گرفته تا سیاسی، یکجانبه‌گراست.

 فعالیتهای انتخاباتی اصولگرایان

-روزنامه اعتماد گزارشی با عنوان "سازهای ناکوک انتخاباتی زیر چتر اصولگرایی" منتشر کرده است. در این مطلب می خوانیم: «همه به دنبال وحدت هستیم اما ...» این حکایت این روزهای جناح راست است. آنها معمولا از ماه‌ها پیش از انتخابات شعار وحدت سر می‌دهند اما هر قدر فاصله تا روز موعود کمتر می‌شود، شکاف بین احزاب و چهره‌های اصولگرا بیشتر خودنمایی می‌کند تا نهایتا حکایت وحدت اصولگرایان، باز تبدیل شود به همان آش و همان کاسه انتخابات قبل. شورای وحدت از یک‌طرف، جمنا از سوی دیگر ندای وحدت سر داده اما هر یک خود را منادی این حرکت معرفی کرده‌اند، البته این موضوع تنها مختص به شورای وحدت و جمنا نیست؛ بلکه پایداری‌ها هم چندان بدشان نمی‌آید این پرچم را به دست بگیرند و از این انزوای چندساله‌شان خارج شوند. همین موضوع هم باعث شده تا مرتضی‌ آقاتهرانی که رهبری حلقه تهران را به عهده دارد، درست با شدت گرفتن وحدت اصولگرایانه زیر بیرق شورای وحدت از مدل انتخاباتی مخصوص پایداری سخن به میان ‌آورد.

هر چند جبهه پایداری درمیان خود اصولگرایان، به «بازی خراب‌کن» معروف شده و تا امروز کابوس جریان راست برای رسیدن به وحدت ساز ناکوک این طیف بوده اما به نظر می‌رسد، موضوع فقط متوجه پایداری‌ها نیست و موتلفه‌ای‌ها هم که داعیه بیش از نیم قرن سابقه را به دوش می‌کشند، تصمیم گرفته‌اند تا این‌بار نه به ‌شدت و حدت پایداری اما تا حدودی با همان دست فرمان در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنند.

-روزنامه شرق در گزارشی با عنوان " الگوی جبهه پایداری یا سناریوی جامعه روحانیت مبارز" به طرح سوال مبنی بر "اصولگرایان به کدام مدل انتخاباتی تن می‌دهند؟ " پرداخت و نوشت: این‌روزها در اردوگاه اصولگرایی همه مدل و سناریوی ویژه خود را برای انتخابات دارند و انتظارشان نیز این است که دیگران از الگوی آنها تبعیت کنند. درحالی‌که جبهه پایداری چندی قبل از مدل ویژه خود رونمایی کرده بود و گفته بود آن را به دیگر اصولگرایان نیز ارائه کرده است، روز گذشته سخنگوی جامعه روحانیت مبارز مشابه همین سخنان را زده و گفته این جامعه سناریوی ویژه خود را با شورای وحدت در میان گذاشته است. مشخص است جامعه روحانیت مبارز همه تلاش خود را می‌کند تا بعد از سال‌ها، هویت ازدست‌رفته خود را بازیابد و به محور انتخاباتی اصولگرایان تبدیل شود ... طیف‌هایی نظیر جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان و تشکل‌هایی از این دست، مدتی است با کناررفتن گروه‌های پیش‌کسوت و سابقه‌دار اصولگرا، تبدیل به عناصر بازی‌ساز این جریان شده‌اند که دلشان با علی لاریجانی و امثال او چندان صاف نیست. این جریان‌ها که در جمنا دست بالا را داشتند، در شاجا هم دارند؛ پس طبیعی است پیش‌فرض آنها از وحدت، اصولگرایان منهای لاریجانی و نزدیکانش باشد و فراتر از آن به جانشینی خود و طیف همسو با خود در مجلس بیندیشند... د. حدادعادل که سخنگوی ائتلاف بود، آن زمان به صورت تلویحی گفت اگر سهم مناسبی به آنها نمی‌رسید، زیر میز بازی ائتلاف می‌زدند؛ اگرچه در نهایت کل فهرست از ورود به مجلس بازماند. احتمالا حالا که اصولگرایان کمتر دغدغه بازماندن از مجلس، به‌ویژه از شهر تهران را دارند، ‌زدن زیر میز بازی وحدت راحت‌تر است.

-به گزارش اعتماد حمیدرضا ترقی شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مؤتلفه شناسایی چهره‌های خود برای انتخابات را آغاز کرده است. ترقی درباره وضعیت حزب مؤتلفه اسلامی و تصمیماتی که تا به حال برای انتخابات گرفته‌اند، گفت: «در جلسات شورای وحدت که شرکت می‌کنیم، حزب هم کار خودش را انجام می‌دهد. طبیعتا باید به وظیفه‌ای که به‌عنوان حزب دارد عمل کند، ولی در شورای وحدت هم حضور دارد. به‌هرحال تلاش حزب در جهت وحدت حداکثری نیروهای انقلاب است». این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است حزب مؤتلفه فهرست انتخاباتی جدا از جریان اصولگرایی داشته باشد، گفت: «فکر نمی‌کنم لیست ‌جدا دادن کار عاقلانه‌ای باشد. درکل وقتی به دنبال وحدت هستیم، دادن لیست ‌جدا معنا ندارد».این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه همچنین درباره احتمال همراهی حزب مؤتلفه با هر تصمیم جریان اصولگرایی توضیح داد: «طبیعتا مؤتلفه همراه با جریان اصولگراست».

سیدمهدی هاشمی نماینده مورد حمایت جبهه پایداری در مجلس نهم در گفتگو با نامه نیوز گفت: اگر قالیباف سرلیست شورای وحدت و جلیلی سرلیست پایداری شود مردم ترکیبی رأی می‌دهند.

وی افزود: اگر نگاه و رویکردش انتخاب افراد کارآمد، متعهد، توانا و متخصص باشد، قطعا به لیست پایداری اقبال می شود اما اگر این ویژگی ها در انتخاب نامزدها مورد بی مهری قرار بگیرد طبیعی است که نمی تواند آن اقبال عمومی را جلب کند.

همچنین وی در پاسخ به سوالی مبنی بر "شورای وحدت از آقای لاریجانی برای حضور در جلسات خود دعوت نکرد، این مسئله به کارآمدی شورای وحدت لطمه می زند یا عامل تقویت آن است؟ " گفت: اگر نگاه غیر اصولی باشد در عمل نتیجه مورد انتظار گرفته نخواهد شد. شاید یکی از دلایل عدم دعوت این باشد که مدعی هستند انطباق با اصول وجود ندارد. البته {تجربه نشان داده که} آخر کار خیلی از اصول و مبانی نادیده گرفته می شود. حالا باید جلوتر برویم ببنیم چه اتفاقی می افتد.

 فعالیتهای انتخاباتی اصلاح طلبان

به گزارش روزنامه مردم سالاری، نشست شورای اجرایی حزب مردم‌سالاری استان سمنان با حضور دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل، ابوالقاسم کواکبیان دبیر اجرایی شعبه سمنان و اعضای این شورا در دفتر روزنامه پیام استان سمنان برگزار شد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ابتدای این نشست، با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و فعالیت مناسب این حزب در سطح استان، گفت: اعتقاد دارم نشستی هم باید با دبیران شهرستان‌ها و شهرهای این حزب هرچه زودتر داشته باشیم.

 مصطفی کواکبیان تزریق امید و نشاط و افزایش انگیزه و رغبت در جامعه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال را یادآور شد و گفت: اعضای این حزب در سراسر کشور باید تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت نظام و اصلاح امور به کار گیرند.

کواکبیان با اشاره به آرایش سیاسی جریان‌ها و احزاب موجود کشور برای انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی‌ها تحریم این دوره از انتخابات را دنبال می‌کنند، که این تبعاتی را به دنبال خواهد داشت. برخی‌ها نیز حضور در انتخابات را تایید می‌کنند اما با شرط و شروطی که در این زمینه جای بحث دارد و دیدگاه سومی نیز وجود دارد که نه تنها انتخابات را تحریم نمی‌کنند بلکه معتقدند تحت هر شرایطی هم نباید لیست انتخاباتی داد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به دیدگاه‌های حزب مردم‌سالاری برای حضور در انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نوع نگاه ما تحریم انتخابات نیست بلکه شرکت در پای صندوق‌های رای است البته فعال شدن و ارائه لیست در شرایطی انجام می‌شود که بیش از نیمی از کرسی‌ها را بتوانیم معرفی کنیم. وی افزود: دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری بر این اعتقاد است که افرادی باید معرفی شوند تا برند اصلاح طلبی داشته باشند و مستقلین و اعتدالگرایان را معرفی و حمایت نکنند. ضمن اینکه ارائه لیست در استان‌ها بر عهده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

بی طرف نبودن صدا و سیما

-به گزارش اعتماد طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد: کاملا مشخص است که سیاستگذاری صداوسیما، جایی دیگر انجام می‌شود.  وی در واکنش به پرسشی درباره عملکرد بی‌طرف صداوسیما، باتوجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در ماه‌های پیش‌رو قرار داریم و اینکه آیا کمیسیون فرهنگی در این رابطه بحثی داشته یا خیر، گفت: «معمولا ما در کمیسیون درباره اخبار فرهنگی و عملکرد صداوسیما نظراتی را بیان می‌کنیم و باید گفت بر همه مسجل شده که این سازمان از برنامه‌های فرهنگی گرفته تا سیاسی، یکجانبه‌گراست.» این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «بحث ما این نیست که یک جناح مثلا اصلاح‌طلبان را هم دخیل کنند، خیر به هیچ عنوان چنین چیزی را نمی‌خواهیم؛ بلکه عقیده داریم صداوسیما باید به مطالبات مردم توجه کند که به این امر اهتمام نمی‌ورزد.»

-"پروانه سلحشوری"، نماینده اصلاح طلب در گفت‌وگو با تارنمای انتخاب مطرح کرد: سیاست صداوسیما در قبال آذری جهرمی، الزاما به خاطر احتمال کاندیداتوری او در ۱۴۰۰ نیست. تلویزیون هر جا محبوبیتی دیده شود، پروژه حذف را رقم می‌زند. هرکس به سلیقه و ذائقه مردم نزدیک‌تر باشد، مغضوب صداوسیما می‌شود. وی در خصوص شایعات پیرامون احتمال کاندیداتوری وزیر ارتباطات در ۱۴۰۰ و ارتباط این موضوع با سانسور او در صداوسیما گفت: دیروز کامنتی از آقای جهرمی خواندم که در ازای سوالی که از ایشان شده بود، گفته بودند شوخی می کنید؛ یعنی موضوع را به شوخی گرفته بود.

 مردم و انتخابات

-در یادداشتی با عنوان "انتخابات و شهروندان" که در روزنامه اعتماد منتشر شده، آمده است: مردم شریف ایران که همواره فراتر از همه تخیل‌ها، بیش و پیش از همه مسوولان جوهره آگاهی و رشد خود را به منصه ظهور رسانیده‌اند، با حضور یکپارچه خود در انتخابات مجلس یازدهم و انتخاب شایستگان از جنس مردم نشان خواهند داد که در پیچ وخم تنگناهای معیشتی و زندگی روزمره، در کشاکش رقابت‌های سیاسی، در پشت دیوار بی‌اعتنایی‌ها و در چنبره خلف وعده‌ها و تنگ‌نظری‌های برخی مسوولان امر، هدف را گم نکرده و هویت خود را فراموش نکرده‌اند. آنان خود را صاحب انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می‌دانند و برای دفاع از اصالت‌های آن همواره آماده‌اند. مردم رشید ایران اسلامی همواره نشان دادند که در برابر تهدیدات بیگانگان یکپارچه و متحدند و منافع و امنیت ملی کشور را فراتر از جناح‌بندی‌ها و رقابت‌های سیاسی می‌دانند. حضور مردم در انتخابات و سایر راهپیمایی‌ها و...، صرفا به دعوت شخصیت‌های محبوب مردمی نیست، انتخابات و ایام متعلق به خود مردم است و ملت براساس احساس وظیفه خود و در دفاع از تاریخ و هویتی که خود سازنده آن هستند به صحنه می‌آیند و همین حرکت آگاهانه مردم در انتخابات و روزهای انقلاب است که پشتوانه حضور با عزت ایران در جامعه جهانی است. این پشتوانه مردمی را باید قدر شناخت و سوءتعبیرها نسبت به آن و بی‌اعتنایی نسبت به خواست و مطالبات مردم، نباید به این سرمایه ارزشمند لطمه وارد نکرد.

-خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود خواسته تا به این سوال پاسخ دهند که «راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس ۹۸ چیست؟»

به گزارش خبرآنلاین، ۷ ماه مانده تا انتخابات مجلس یازدهم، اما و اگرها بر سر مشارکت در انتخابات بالا گرفته است. از یک سو اصولگرایان معتقدند بدنه رای شان حضوری فعال پای صندوق های رای خواهند داشت و سویی دیگر اصلاح طلبان نگرانند بخاطر عملکرد مجلس دهم و شورای شهر پنجم از میزان مشارکت بدنه رای این جریان در انتخابات کاسته شود.

انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای هیئت مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند. وی افزود: بر اساس انتخاب اعضای شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، صادقی‌مقدم و ره‌پیک و کدخدایی به همراه حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، عضو خارج از شورای نگهبان، به‌عنوان اعضای هیئت مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند که ان‌شاءالله برنامه‌ها و دستور کار این هیئت متعاقبا اعلام خواهد شد.

رسانه های اصولگرا

برخی از گزاره های به کار رفته در این رسانه ها عبارتند از: مدعیان اصلاحات خود می‌دانند در انتخابات آینده شانسی ندارند. ؛ تکرار دوگانه‌سازی «جنگ و صلح» برای انتخابات!؛ متاسفانه مدعیان اصلاحات مردم را صرفا «ماشین رأی» و جوانان را نیز «سیاهی لشکر میتینگ‌های انتخاباتی» می‌بینند. ؛ دوگانه اصلاح‌طلب و اصولگرا دارای تاریخ‌مصرف است؛ تاکتیک‌های گذشته اصلاح‌طلب و اصولگرا کارساز نیست.

 فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان

-کیهان در بخشی از گزارش منتشر شده در ستون نگاهی به دیروزنامه های زنجیره ای، آورده است: پرواضح است که مدعیان اصلاحات در ادامه «انتخابات مشروط» در حالی از «شرکت کردن در انتخابات» و «عدم معرفی کاندیدا» سخن می‌گویند که خود می‌دانند در انتخابات آینده شانسی ندارند. ازاین‌رو تنها راهکار آنها برای فشار به شورای نگهبان، خط‌ونشان کشیدن و هزینه‌ساز کردن نظارت استصوابی است. آنها می‌گویند باید مدیریت کلان سیاسی (نظام و شورای نگهبان) هزینه بدهد و آنها باید پاسخگوی ناکارآمدی نهادهای انتخاباتی باشند!

-"تکرار دوگانه‌سازی «جنگ و صلح» برای انتخابات! " عنوان دیگر میان تیتری است که  در ستون ستون نگاهی به دیروزنامه های زنجیره ای، روزنامه کیهان منتشر شده است. در این قسمت گزارش آمده است: ذکر این نکته ضروری است که مدعیان اصلاحات وقتی دیدند که بزک کردن برجام مفید فایده نیست و حرف و سخن آنان را کسی باور نمی‌کند از الآن دست به دوگانه سازی جنگ و صلح زده‌اند تا موعد انتخابات مردم را از سایه خیالی جنگ بترسانند و برای رأی آوری در انتخابات خود را صلح‌طلب و رقیب را جنگ‌طلب جلوه دهند!

 انتقاد از نگاه اصلاح طلبان به مردم

کیهان در بخشی از گزارش منتشر شده در ستون نگاهی به دیروزنامه های زنجیره ای خود به گزارش منتشر شده در روزنامه آرمان پرداخته است. به گزارش کیهان، آرمان در مطلبی نوشت: «به‌نظر می‌آید دولت این شانس را دارد که در یکسال و نیم باقی‌مانده دست به اصلاحاتی بزند تا تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کند. بودجه کشور را از نفت نجات داده، ارز یارانه‌های انرژی را اصلاح و هدفمند کند و خود را تا حدودی از توزیع رانت و اقتصاد بزرگ دولتی خلاص کند. اگر دولت هم‌اکنون دست به چنین اقداماتی بزند ثمره آن را درپایان دوره خواهد دید و آقای روحانی با کارنامه‌ای قابل قبول صحنه اقتصادی کشور را ترک خواهد کرد و می‌تواند از تاثیر منفی بر آرای اصلاح‌طلبان بکاهد».

متاسفانه مدعیان اصلاحات مردم را صرفا «ماشین رأی» و جوانان را نیز «سیاهی لشکر میتینگ‌های انتخاباتی» می‌بینند. اکنون ۶ سال از عمر دولت روحانی سپری شده است. دولتمردان از سال ۹۲ تاکنون بارها وعده حذف یارانه پردرآمدها را مطرح کرده ولی هر بار به بهانه‌ای از اجرای آن شانه خالی کردند. حالا این روزنامه زنجیره‌ای با توهین به شعور مردم اذعان می‌کند که دولت دیگر نیازی به رای مردم ندارد و می‌توان یارانه اقشار پردرآمد را حذف کرد!

 عدم کارساز بودن تاکتیک های گذشته اصلاح طلبان و اصولگرایان

"محمدعلی الستی" جامعه‌شناس ارتباطات در گفت‌وگو با  روزنامه رسالت مطرح کرد: دوگانه اصلاح‌طلب و اصولگرا دارای تاریخ‌مصرف است... ت. تاکتیک‌های گذشته اصلاح‌طلب و اصولگرا کارساز نیست.

الستی افزود: «در چنین شرایطی که پارادایم‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا به شکل گذشته پاسخ نمی‌دهند نیروهای سیاسی پیگیر روش‌های دیگری هستند. به‌طور مثال دائما در مصاحبه‌ها به ادامه مواضع‌شان می‌پردازند تا جایگزین اپوزیسیون شوند.»

این استاد دانشگاه ادامه داد: «فردی که درگذشته جایگاهی دریکی از ارکان نظام بوده و حال از جایگاه اپوزیسیون به دنبال حرف و گلایه مردم است به‌طور طبیعی سخنانش برای مردم مهم نیست و مردم او را باور نمی‌کنند.»

او افزود: «گروهی از این افراد به‌جای گلایه می‌آیند مجموعه‌ای از مواضع ایجابی و احساسی اتخاذ می‌کنند و درصدد تغییر تاکتیک هستند. این گروه مواضع ایجابی و اثباتی به مردم ارائه می‌دهند اما این مواضع هیچ ضمانت اجرایی ندارد بنابراین مردم به آنها مطمئن نیستند که به قول‌های‌شان عمل کنند، لذا به نظر می‌رسد تاکتیک‌های گذشته اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌تواند مردم را به‌طورجدی برای آمدن پای صندوق‌های رأی ترغیب کند.»

انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در جلسه شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جلسه چهارشنبه، ۹ مرداد این شورا خبر داد.

وی افزود: در این جلسه، آیت‌الله احمد جنتی، صادقی‌مقدم، سیامک ره‌پیک و بنده از شورای نگهبان و آقای محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه از خارج از شورای نگهبان به عنوان اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

انتخاب رئیس میز انتخابات خانه احزاب

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی کیاسری عضو شورای ادواری مرکزی خانه احزاب در جلسه اخیر شورای مرکزی این تشکل، ‌ به عنوان رئیس میز انتخابات خانه احزاب انتخاب شد.

احمد حکیمی‌پور رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب مرتضوی کیاسری به‌عنوان رییس میز احزاب پیشنهاد و  با رأی اکثریت شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب شد.

هیات رئیسه کمیته مالی و پشتیبانی با حضور عبدالحسین روح الامینی رئیس خانه احزاب انتخاب شدند. فرهاد جوانمردی (اصولگرا) و مجید اسمعیل‌خان (مستقل) و سعید عباسی (اصلاح‌طلب) به‌عنوان هیات رئیسه انتخاب شدند.

کمیته مالی و پشتیبانی پیشنهاداتی جهت بهبود بهتر خانه احزاب ارائه داد که مقرر شد در جلسه آتی شورای مرکزی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حزب مردمسالاری اصولگرایی جمنا دولت اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند