Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@14:12:54 GMT

هوای پایتخت برای حساس‌ها ناسالم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۱۹۵۴

هوای پایتخت برای حساس‌ها ناسالم می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای امروز (۱۰ مرداد) نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری‌های جوی است که شرایط را برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح فراهم می‌کند.

همچنین به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه است که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در برخی ساعات به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همزمان با افزایش دما و تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر عوامل مورد نیاز برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم می‌شود. بیشینه غلظت این آلاینده نیز بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ مشاهده می‌شود که سبب کاهش موقتی کیفیت هوا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۱۰ مرداد) برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به طور موقت به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران دور از انتظار نیست.

گفتنی است که به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبح فردا (۱۱ مرداد) شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم می‌شود؛ هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، به‌تدریج بر میزان ابر و سرعت وزش باد افزوده می‌شود به گونه‌ای که برخی ساعات بعد ازظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه است که سبب بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت می‌شود.

بر این اساس انتظار می‌رود ناپایداری‌های جوی حاکم طی فردا کاهش غلظت آلاینده‌ها به ویژه آلاینده ازن نسبت به روز گذشته را به دنبال داشته باشد.

کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز نیز با شاخص میانگین ۸۶ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۵ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای پایتخت هوای ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت قابل قبول است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟
  • هوای پایتخت قابل قبول است
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد