Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@09:53:53 GMT

4 طرح پالایشگاه تبریز به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۲۶۳۷

4 طرح پالایشگاه تبریز به بهره‌برداری رسید

چهار طرح عملیاتی شده شرکت پالایشگاه تبریز با حضور رئیس جمهوری با اعتباری بالغ بر ۵۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت رسمی بهره‌برداری ‌شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، طرح ارتقاء بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو پنج یکی از این طرح‌ها است که با اجرای پروژه بنزین سازی جدید به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز با اعتبار هزینه شده ۲۶۵ میلیون یورو و با هدف ارتقای کیفی بنزین تولیدی به یورو ۵ افزایش کمی تولید به میزان یک میلیون لیتر در روز اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
پروژه تغییر کاربری واحد کاتالیستی به واحد ایزومراسیون نفتای سبک شرکت پالایش نفت تبریز با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز هم به عنوان طرح ابتکاری کارشناسان شرکت در جهت ارتقاء بنزین تولیدی شرکت به استاندارد یورو پنج به میزان ۳.۵ میلیون لیتر در روز عملیاتی شد.
طرح تولید گازوئیل یورو پنج از دیگر طرح‌های اجرا شده در پالایشگاه تبریز بود که در این طرح با اجرای پروژه تصفیه نفت گاز جدید با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز با اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیون یورو عملیات شد و دستاورد آن تبدیل یک سوم نفت گاز تولید شرکت با استاندارد یورو پنج به میزان ۲.۵ میلیون لیتر در روز است.
اجرای طرح تولید روغن‌های پایه و  روانساز در شرکت پالایش نفت تبریز از دیگر طرح‌های به بهره‌برداری شده بود که برای عملیاتی شدن این طرح، پروژه اختلاط و تولید روغن‌های روانساز به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال با اعتبار ۱۵ میلیون یورو با هدف تولید انواع روغن موتورهای بنزینی، دیزلی و روغن صنعتی و ضد یخ اجرا شد.    
برای عملیاتی شدن طرح تولید روغن‌های پایه و روانساز شرکت، پروژه تولید روغن‌های پایه به ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال با هدف تولید روغن پایه گروه ۲ به عنوان کار ابتکاری کارشناسان شرکت با اعتبار هزینه شده یک میلیون یورو اجرا شد که دستاورد آن کاهش ۸۰ درصدی واردات روغن پایه گروه ۲ مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن‌های روانساز در راستای تکمیل زنجیره تامین ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزوریسایکل تولیدی این شرکت است.
 پس از اجرای پروژه‌های مکمل طراحی شده شامل PSA، TGT و Cooling Tower کل نفت گاز تولیدی شرکت تبدئیل به یورو پنج می‌شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان شرقی استاندارد تغییر کاربری گاز واردات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر