Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمعیت هلال احمر گفت: زلزله احتمالی تهران در بدترین سناریو ۲۵۰ هزار مصدوم و یک میلیون نفر نیازمند اسکان اضطراری خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو مرتضی سلیمی در حاشیه کارگروه تدوین مقابله با زلزله احتمالی تهران که در پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر در پیست آبعلی برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از تکالیف برنامه ۵ ساله هلال احمر تدوین برنامه آمادگی برای پاسخگویی به زلزله احتمالی تهران است، که بتوانیم، یک ترس عاقلانه‌ای را در مردم در بخش آمادگی ایجاد کنیم و خود را نیز برای پاسخگویی آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مهم‌ترین برنامه این هفته تجسم صفر تا ۱۰۰ این حادثه با سناریو‌های مختلف بود، برنامه به نحوی طراحی شده که استان‌های معین و پیشتاز اقلام مورد نیاز و تیم‌های تجسسی و تخصصی و همه پتانسیل کشور برای پاسخگویی به زلزله فرضی تهران آمادگی حداکثری داشته باشند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان این که ۵ سناریو برای زلزله فرضی تهران طراحی شده است، گفت: سطح آمادگی موجود در حالت خوب بوده و نگران کننده نیست، اما نیاز به آمادگی بیشتر داریم.

وی ادامه داد: در بدترین شرایط با وقوع زلزله احتمالی تهران یک میلیون نفر نیاز به اسکان اضطراری خواهند داشت، که در این صورت کسری اقلام داریم، که با تدوین این برنامه خود را ملزم به رسیدن به اعداد پیش بینی شده برای اسکان اضطراری یک میلیون نفر و ۲۵۰ هزار نفر مصدوم برسیم.

سلیمی گفت: این یک میلیون نفر نیاز‌های بهداشتی، غذایی و ... دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلزله تهران زلزله تهران کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: برخورد زنجیره‌ای چند خودرو در آزادراه کرج - قزوین پنج مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، محمدباقر خلفی اظهار کرد: این حادثه عصر امروز در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین محدوده پل خور رخ داد و امدادگران پایگاه خور به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این تصادف ۶ دستگاه خودرو شامل ۲ دستگاه پژو ٤٠٥، ۲ دستگاه پراید و یک خودروی اپتیما و یک خودروی جک So با یکدیگر برخورد کردند.

خلفی اضافه کرد: مصدومان این حادثه توسط هلال احمر و اورژانس به مرکز درمانی اعزام شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه با ۱۳ مصدوم
  • واژگونی مینی بوس در محور سوادکوه ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور سوادکوه با ۱۰ مصدوم
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت