Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص طب سنتی گفت: بیماری کبد چرب زمانی ظاهر می شود که تنها 25 درصد از عملکرد کبد باقی مانده است به همین علت بیان می شود ورزش و رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از این بیماری اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان، با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی تغذیه افراد هم تغییر کرده است و عموما مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند که چندان برای بدن مفید نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فست فودها، نوشابه ها و کربوهیدرات ها از این دست موادی هستند نه تنها عاملی برای چاقی محسوب می شوند بلکه افراط در مصرف آن ها سبب ایجاد بیماری هایی از قبیل دیابت، قند خون، تغییرات فشار خون و کبد چرب می شود.

در اینجا به بررسی اثرات کبد چرب و راهکارهای پیشگیری و درمان آن می پردازیم.

ماه بانو معصوم زاده متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: کبد چرب بیماری قرن است و مهمترین بیماری است که خود می تواند منشا بیماری های قابل توجه دیگری مانند دیابت و فشارخون بالا باشد.

وی عنوان کرد: روز گذشته در جلسه ای که با حضور بازنشستگان وزارت دفاع برگزار شد اعلام گردید بیش از 70 درصد بازنشستگان این سازمان که قبلا مبتلا به بیماری کبد چرب بودند اکنون به بیماری دیابت مبتلا هستند.

این متخصص طب سنتی افزود: بیماری دیابت و کبد چرب در ارتباط نزدیک با یک دیگر هستند و بیماری دیابت متاسفانه عوارض بدی از قبیل تاثیر بر بینایی، چاقی و عدم لخته شدن خون در بریدگی ها و جراحی ها را به دنبال دارد.

معصوم زاده تصریح کرد: کبد چرب پیش ساز بسیاری از بیماری ها است به همین علت درمان آن باید با جدیت دنبال شود چرا که کبد بزرگ ترین غده بدن است و عملا نقش فیلتر را برعهده دارد.

وی بیان داشت: زمانی که بین سلول های کبد که کارایی بالایی دارند چربی قرار می گیرد اثر منفی بر عملکرد کل بدن می گذارد در واقع وریدی در کبد قرار دارد که کلیه خون روده ها، طحال و معده هر 5 دقیقه یک بار به وسیله آن از کبد عبور می کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: وقتی کبد چرب می شود به این عروق فشار وارد کرده و از تخلیه کامل خون جلوگیری می کند بنابراین فرد دچار نقرس پا و ورم در اندام های داخلی و تحتانی در نتیجه اختلال در عملکرد آن ها می شود.

معصوم زاده تاکید کرد: زمانی که فرد به کبد چرب مبتلا می شود به عبارتی با گذشت زمان فعالیت ارگان های داخلی و اندام های محیطی دچار اختلال می شود که نشان دهنده اهمیت درمان کبد چرب است.

وی بیان داشت: بهترین راه برای درمان کبد چرب به ویژه در فصل تابستان این است که در طول روز تنها یک وعده غذایی پخته شده مصرف گردد همچنین سبزیجات ، میوه ها را در سبد غذایی خود قرار دهیم.

درمان قطعی کبد چرب با انجام ورزش روزانه

این متخصص طب سنتی به خبرنگار راه آرمان گفت: انجام ورزش در زمان اعتدال هوا که در فصل تابستان شامل ساعات اولیه صبح و بعد از ساعت 6 بعد از ظهر می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معصوم زاده مطرح کرد: زمانی که بدن کربوهیدرات، چربی و قند را مازاد بر نیاز دریافت نکند برای بدست آوردن قند مورد نیاز خود از گلیکوژن ( قند ذخیره شده در کبد) استفاده می کند بنابراین چربی های ذخیره شده در کبد شکسته و قند خون تنظیم می شود.

وی یادآور شد: دو درمان اصلی کبد چرب ورزشی که سبب افزایش ضربان قلب و متابولیسم شود به همراه رژیم غذایی متناسب می باشد.

این متخصص طب سنتی افزود: اگرچه خیلی از عرقیجات و دانه ها کمک کننده برای تقویت عملکرد کبد هستند البته نوشیدن یک لیوان آب ولرم در ابتدای صبح به رفع یبوست که یکی از عوامل ایجاد کننده کبد چرب است کمک می کند.

پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب مقدم بر درمان آن

معصوم زاده اذعان داشت: در تمام بیماری ها پیشگیری مقدم بر درمان است در بیماری کبد چرب اختلال در عملکرد کبد ایجاد می شود و حدود 80 درصد از این عملکرد مختل می شود.

وی توضیح داد: بیماری کبد چرب زمانی ظاهر می شود که تنها 25 درصد از عملکرد کبد باقی مانده است به همین علت بیان می شود ورزش و رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از این بیماری اهمیت فراوانی دارد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: در قرآن کریم بر مواد غذایی مصرفی تاکید شده و می فرماید: "نگاه کن که چه چیزی را می خوری" به همین علت پیشگیری مقدم بر درمان است.

معصوم زاده در خاتمه گفت: البته این بیماری زمینه ارثی نیز دارد  از این رو افراد یک خانواده که در آن فردی مبتلا به این بیماری است باید ضمن انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی خاص به صورت مداوم آزمایش های مربوطه را انجام داده و از صحت خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خاص رادیو خاموش شد

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو که به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بود، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت داشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند