Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی واحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تیم ده‌نفره ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بازدید کردند، ابراز داشت: این اقدام به منظور بررسی مستندات ارزیابی درونی دوره پزشکی عمومی این واحد دانشگاهی اجراشده است

وی بابیان اینکه طبق قوانین و آئین‌نامه‌های فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME می‌بایست دانشکده‌های علوم پزشکی به صورت مداوم برای حفظ استانداردهای آموزشی به خودارزیابی بپردازند، افزود: بعدازاین مرحله، تیم ارزیاب از بیرون دانشکده یعنی از دانشگاه‌های دیگر علوم پزشکی خودارزیابی صورت گرفته را ارزیابی بیرونی می کند و در واقع آن ارزیابی را اعتباربخشی می‌کند به شرطی که دانشکده پزشکی مزبور حداقل استانداردها را دارا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش اصلی ترین پارامتر

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه اعتباربخشی به موارد مختلفی ارتباط دارد، ابراز داشت: دارا بودن نیروی انسانی، اعضای هیات علمی و کارشناسان توانمند و متخصص مرتبط، دارا بودن فضاهای آموزشی و دانشکده مستقل با شرایط استاندارد، تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی و آزمایشگاهی از جمله این شاخص‌ها است.

واحدی بابیان اینکه اصلی ترین پارامتر فرآیند آموزش است، تصریح کرد: اینکه در آموزش چه مواردی از نظر ارزیابی  و سنجش دانشجویان و بازخورد به دانشجویان و غیره صورت می‌گیرد مورد توجه خواهد بود.

وی افزود: بر اساس اعلام زمان‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیروز و امروز ۹ و ۱۰ مردادماه ۹۸ بازدید بازرسان وزارتخانه مذکور از دوره پزشکی عمومی واحد شاهرود برگزار شد و بررسی هشت حوزه اصلی که پیشتر مورد خودارزیابی درونی توسط دانشکده علوم پزشکی قرارگرفته بود و نیز امکانات، فضاهای آزمایشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی و نیروی انسانی و اعضای هیات علمی آن صورت گرفت.

چالشی بین اساتید نیست

اساتید علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز در گفتگو با ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عشق و جنون آموزش دارند و اساتید همواره در دسترس دانشجویان هستند و خود را از آموزش به ایشان دریغ نمی‌کنند، ابراز داشت: این مطلب مهم و امر عظیمی که در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود وجود دارد و در دانشگاه‌های بزرگ دولتی که من همکاری داشته‌ام هرگز ندیده‌ام.

عباس توکلیان ارجمند بابیان اینکه در دانشگاه آزاد شاهرود خود را یک خانواده می‌دانیم و ارتباط ما بسیار صمیمی و مثل اعضای یک خانواده است، تصریح کرد: هرگز چالشی بین اساتید این دانشگاه مطرح نبوده است.

وی افزود: در برخی  دانشگاه‌های دیگر دانشجویان پزشکی امکان تماس آسان با اساتید را ندارند در آنجا اکثر مواقع دانشجویان ترم های بالاتر به دانشجویان آموزش می‌دهند یعنی فلوشیپ ها به رزیدنت‌ها و رزیدنت‌ها به اینترنها و ... اما من در دانشگاه آزاد شاهرود ابتدا اینترنیست شدم و سپس فوق تخصص غدد شدم! کلاسهای اساتید پس از اتمام ساعت رسمی همچنان ادامه دارد و گاهی اوقات تا زمان سوارشدن بر اتوموبیل شخصی ادامه پیدا می کند و همه اینها بدون چشم‌داشت مادی و با عشق به آموزش صورت می‌گیرد.

اجار اساتید به ارائه مقاله ثمره ای ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد: که اساتید به دو دسته تقسیم می‌شوند اساتید علاقمند به آموزش و اساتید علاقمند به پژوهش. باید استاد آموزشی(tutor) از استاد محقق جدا شود اگرچه ده‌ها کتاب و ده‌ها مقاله معتبر علمی به چاپ رسانده‌ام و کتاب مرجع در طب نوشته‌ام اما عشق به آموزش در وجود من موج می زند و این البته خاص من نیست و این ویژگی را در همکاران خود هم یافته‌ام و همین دلیل کافیست که فرزند خودم را اگرچه رتبه قبولی در دانشگاه دولتی را کسب کند در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ثبت‌نام کنم.

توکلیان با تاکید بر اینکه مقاله دادن آن‌هم ISI ثمربخش نیست، افزود: استادی که عاشق آموزش است برای این امر مفیدتر خواهد بود و نباید اساتید را اجبار به دادن مقاله کرد که هیچ ثمره‌ای مگر برآورده شدن قوانین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ندارد.

کد خبر 4682242

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شاهرود وزارت بهداشت نظارت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ

سعید آزادیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی مأموریت گرا سیاست‌های توسعه‌ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه‌ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه مأموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان‌ها و بر اساس نگاه مأموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحدهای مرکز استان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر ادغام کرده ایم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استانداردهایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتاً مجوز همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تأیید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلاً در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند معمولاً به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می‌کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است