Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر لزوم ارتباط گسترده کشورهای اسلامی با یکدیگر افزود: ما مشتاقانه دست برادری به سوی همه برادران مسلمان خود در دورترین نقاط جهان می گشاییم.
سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار که با حضور چند تن از نمایندگان پارلمان شهر چیربون اندونزی در بعثه‌ مقام معظم رهبری برگزار شد، اضافه کرد: شرایط جهان امروز می طلبد مسلمانان ارتباط خود را بیشتر کنند و ضمن یاری رساندن به یکدیگر و هم افزایی، مشکلات را برطرف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از کشور اندونزی با داشتن جمعیت بزرگی از مسلمانان بعنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی یاد کرد و مردم اندونزی را در انجام برنامه های دینی بسیار مقید و اهل تفکر و اندیشه دانست.
نواب با بیان اینکه مردم اندونزی، مردمی سخت کوش، با محبت و آرام ومتین هستند، اظهار داشت: صفای مردم اندونزی مثال زدنی است و حضور خوب شان در برنامه های مختلف مذهبی نشان می دهد که مردمی با نشاط و علاقمند به مسایل دینی هستند. 

جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با صهیونیسم جهانی است
احمد آیدین نائب رئیس پارلمان شهر چیربون از ایران به عنوان کشوری نام برد که در خط مقدم مقابله با صهیونیسم جهانی قرار دارد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی، مهمترین، مستحکم ترین و قوی ترین کشوری است که در مقابل کفر ایستاده است.
وی افزود: ما مسلمانان ایرانی را برادر خود می دانیم و هر دو ملت ایران و اندونزی باید تلاش کنند در همه لایه ها همبستگی میان خود را تقویت کنند و در مقابل کفر جهانی بایستند.
نائب رئیس پارلمان شهر چیربون افزود: مسئله فلسطین بسیار مهم و جهان اسلام در قبال آن مسئول است و باید از آن دفاع کند.
زین العارفین و محمد سلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بعثه مقام معظم رهبری و دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ابراز امیدواری کردند که ارتباط میان مردم ایران و اندونزی هر چه بیشتر گسترش یابد.

دشمنی استکبار علیه ایران به دلیل دفاع از فلسطین است
در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسئولیت شخصیت های مذهبی و فرهیختگان دو کشور را در ارتباط با قضیه فلسطین بیان کرد و گفت: دشمنی استکبار جهانی علیه ایران به دلیل دفاع از فلسطین است.
وی با اشاره به تبلیغات منفی استکبار جهانی علیه ایران افزود: برادران و خواهران فلسطینی، اهل تسنن هستند ولی ما همه مسلمان هستیم و باید از کیان اسلامی آنها در فلسطین دفاع کنیم.
علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت از آمادگی این پژوهشکده برای همکاری با دانشگاه های اندونزی در موضوع های تاریخ حج، تجربیات حج گزاری، مباحث معنوی و اخلاقی در حج و سفر نامه های حج خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در نشست تخصصی در زمینه حج گزاری مسلمانان شرق آسیا که قرار است سال آینده در ایران برگزار شود از تجربیات مهمانان اندونزیایی بهره مند شویم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود