Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@08:59:52 GMT

تغییرات قریب الوقوع در سمت‌های کلیدی در امارات

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۳۸۴۷

گزارش‌ها حاکی از وقوع تغییرات عمده در ساختار حکومتی و پست‌های کلیدی امارات در آینده‌ای نزدیک است.

اخبار بین الملل- «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی خود را برای تصدی سمت حاکم «ابوظبی» آماده می‌کند.

بر این اساس «محمد بن زائد آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و نائب فرمانده کل قوای مسلح امارات به عنوان حاکم جدید ابوظبی معرفی خواهد شد و «خلیفه بن زائد آل نهیان» رئیس امارات که پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۰۴ به این سمت رسید، از حاکمیت ابوظبی برکنار می‌شود و باید در میانه اختلافات بسیار ولیعهد جدیدی برای این شهر تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیفه بن زائد که در سال ۲۰۱۴ دچار سکته مغزی شده بود، تا سه سال در انظار عمومی حاضر نشد. وی هم اکنون نیز به ندرت در مجامع عمومی حاضر می شود.

بسیاری بر این باورند که حاکم واقعی امارات «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست وزیر و نائب رئیس امارات و نیز حاکم دبی برادر ناتنی بن زاید است.

امارات که به عنوان متحد کلیدی ائتلاف سعودی پیشتر در پی افزایش اختلافات با عربستان سعودی و نیز ناکامی در کسب اهداف از پیش تعیین شده در یمن، از تغییر استراتژی نظامی این کشور در یمن به دیپلماسی خبر داده بود، اکنون با موج جدید تغییرات در عرصه داخلی مواجه شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امارات ابوظبی دبی عربستان سعودی یمن امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار