Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسی عمران یکی از شاخه‌های مهندسی است که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌های مصنوعی مانند کانال‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

هدف از این رشته تربیت نیرو‌های متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بنا‌های آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسئولیت طرح، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این رشته از سه وجه مهاجرت پذیری، خود اشتغال‌زایی و استخدام بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که ماهیت رشته عمران خوداشتغالزایی است و اصولا در ابتدا سرمایه کمی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: درآمد ماهانه مهندس‌های برق در ایران +بازار کار گرایش‌های برق

درآمد رشته مهندسی عمران چقدر است؟

مهمترین بخش در مهندسی عمران، پروژه‌های عمرانی است که در کشور اجرا می‌شود، برای مثال می‌توان در طرح جاده چالوس یک پروژه عمرانی را به دست گرفت و به عنوان یک پیمانکار، کار را شروع کرد.

مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی حمل و نقل، علوم زمین، علوم جوی، مهندسی قانونی، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک، علم مواد، مهندسی سازه‌های دریایی، مدیریت سواحل، نقشه‌برداری و مهندسی سازه از جمله شاخه‌های علمی هستند که به بهبود پروژه‌های مهندسی عمران کمک می‌کنند؛ در رشته عمران در ابتدا باید پروژه‌های کوچک را شروع کرد و به مرور به سود ۲ برابری خواهیم رسید.

باید گفت پایه اصلی این رشته، کارهای پروژه‌ای است که فرد با خوداشتغال‌زایی می‌تواند به درآمد بالایی برسد اما اگر در یک شرکت  یا ارگان خاصی مشغول به کار شوید، می‌توانید درآمد ۳ الی ۴ میلیون تومانی داشته باشید. درآمد کار‌های پروژه‌ای در این رشته بسیار خوب است و توصیه می‌شود افرادی که به این رشته رو می‌آورند، ابتدا مهارت لازم را کسب کرده و سپس کارهای پروژه‌ای را شروع کنند.

رشته مهندسی عمران مهاجرت پذیری بالایی دارد اما استخدام خاصی نیاز ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران