Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:33:16 GMT

آهنگ رشد اهدا خون در کردستان مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۴۳۹۹

آهنگ رشد اهدا خون در کردستان مطلوب است

مدیرکل انتقال خون کردستان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مراجعه ۱۱ هزار و ۸۰۲ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت : نتیجه میزبانی از این تعداد مراجعه کننده جمع آوری ۹ هزار و ۳۵۵ واحد خون و توزیع ۱۴ هزار و ۹۹۰ فرآورده خون در مراکز درمانی استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سعید کریمیان با بیان اینکه از آغاز امسال تا نهم مرداد در مجموع ۱۲ هزار و ۷۶۴ مراجعه جهت اهدای خون به مراکز ثابت  و محل های استقرار تیم سیار در استان ثبت شده است، گفت: از این تعداد هشت هزار و ۵۱۲ داوطلب اهدای خون در سنندج، ۲ هزار و ۹۴۸ داوطلب در سقز و ۳۴۲ تن نیز در محل استقرار تیم سیار اهدای خون در بیجار و شهر سریش‌آباد پذیرش شده اند.

وی با اعلام اینکه آمار مراجعه داوطلبین در سال جاری متناسب با مدت زمان مشابه در سال گذشته است، ادامه داد: از آغاز تا نهم مرداد سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۹۲ مراجعه به مراکز اهدای خون ثبت شده است که با اندکی تفاوت مشابه با میزان حضور اهداکنندگان خون در سال جاری است .

کریمیان با بیان اینکه اهداکنندگان کردستانی خون ۹ هزار و ۳۵۵ واحد خون اهدا کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد واحد خون اهدایی هشت  هزار و ۷۰۲ واحد خون توسط آقایان و ۶۵۳ واحد نیز توسط بانوان اهدا شده است که سهم آقایان ۹۳ و سهم بانوان هفت درصد است.

مدیرکل انتقال خون کردستان با تاکید بر اینکه اهداکنندگان خون می بایست تمامی مراحل استانداردهای انتخاب اهداکننده را پشت سر بگذارند تا مجوز اهدای خون توسط پزشک سازمان صادر شود، افزود: از مجموع مراجعین امسال ۱۹۷ داوطلب اهدای خون به صورت دائم از اهدای خون معاف شده اند و بیش از هزار داوطلب نیز در زمان مراجعه شرایط اهدای خون را نداشته اند و به صورت موقت معاف از اهدای خون تشخیص داده شده اند . 

کریمیان با بیان اینکه استان کردستان در سال ۹۷ رتبه اول میزان رشد اهدای خون را در بین ۳۱ استان کشور کسب کرده است، بیان داشت: امسال ۹ هزار و ۳۵۵ واحد خون جمع آوری شده است و نسبت به مدت مشابه سال ۱۰۴ واحد بیشتر است و این نشان دهنده ی آهنگ مطلوب رشد اهدای خون سالم است.

وی بر ضرورت استمرار اهدای خون تاکید کرد و گفت: هنگامی که مردم به طور مستمر خون اهدا می کنند سرویس انتقال خون می تواند جمع آوری خون را به نحوی طراحی کند که به طور عادی مقدار کافی از هرگروه خونی جهت رفع نیازهای استان در دسترس باشد.

کریمیان تصریح کرد: ضریب سلامت خون اهدایی اهداکنندگان مستمر بالاتر از دیگر اهداکنندگان خون از جمله داوطلبان بار اول است.

وی آمار اهدای خون مستمر در استان کردستان را ۶۸ درصد و بالاتر از میانگین کشور برشمرد و تصریح کرد: امسال خون های اهدایی استان توسط ۶ هزار ۹۳۵ اهداکننده مستمر که در سال حداقل دو بار خون اهدا کرده اند و دو هزار و ۹۶۰ اهداکننده با سابقه که پیشتر تجربه اهدای خون را داشته اند تامین شده است .

مدیرکل انتقال خون کردستان از مراجعه دو هزار داوطلب بار اول اهدای خون خبر داد و گفت: از اهداکنندگان بار اول خون دریافت نخواهد شد و تنها در شرایطی که امکان اهدای خون را داشته باشند یک نمونه خون از آنان اخذ و سه ماه بعد مجددا فراخوانده می‌شوند.

کریمیان هدف سازمان انتقال خون ایران را دست یابی به آمار جمع آوری بیش از ۹۰ درصد خون های اهدایی از اهداکنندگان مستمر و با سابقه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت : کردستان در زمینه دستیابی به این هدف پیشتاز است و هماهنگ با برنامه های کشوری و افق های پیش بینی شده گام بر می دارد .

۹ مرداد روز اهدا خون نامگذاری شده است.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان ایرنا اهدای خون بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر پنجشنبه در جمع قضات محاکم عمومی و حقوقی شهرستان اردبیل با قدردانی از عملکرد مطلوب قضات این محاکم در سال گذشته اظهار کرد: براساس ارزیابی کارشناسان اعزامی به استان قبل از سفر رئیس قوه قضائیه به استان وضعیت استان مطلوب ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان در مسیر رشد سعی می کنند تا با آسیب شناسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمتگزاری بهینه و در خور شأن مردم ارایه کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به سیاست های قوه قضائیه مبنی بر ایجاد صلح و سازش در پرونده ها از تشکیل دادگاه های صلح در روزهای آتی در محاکم خبر داد.

کثیرلو بیان کرد: مسلما این موضوع سبب ترویج و گسترش صلح و سازش مضاعف در پرونده ها خواهد شد.

وی با تاکید بر تسریع و صدور آرای متقن قضایی گفت: تکریم بیش از پیش ارباب رجوع و رعایت شأن و کرامت انسانی مراجعین، استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین و قانونمداری برنامه های پیش روی ما در دادگستری اردبیل است.

کد خبر 6095296

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار