Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:00:24 GMT

امام جواد (ع) در چند سالگی به شهادت رسیدند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۴۴۳۰

امام جواد (ع) در چند سالگی به شهادت رسیدند؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امام جواد (ع) در سن بیست و پنج سالگی در آخرین روز ماه ذیقعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و دقیق‌ترین و معتبر‌ترین زمان شهادت ایشان بر اساس روایات، این تاریخ است.

ایشان در آخرین روز زندگی مبارکشان فرمودند: من امشب می‌میرم ما امامان، کسانی هستیم که هرگاه خداوند برایمان دنیا را نخواهد و به سوی خدا می رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت امام جواد (ع) مصادف با یازدهم مرداد سال ۱۳۹۸ هجری شمسی است.
معتصم، خلیفه عباسی و جعفر پسر مامون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏ فضل فرستادند،ام فضل نیز آن را در کاسه‏‌ای گذاشت و به امام جواد (ع) داد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام امام جواد(ع) از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد در همان حال ام‏‌فضل پشیمان شد و گریه کرد.

امام جواد (ع) به او فرمود: چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد این را بدان که به سبب این جنایت، به چنان دردی مبتلا می‏‌شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی می افتی که جبران‏‌پذیر نباشد.

بر اثر نفرین امام جواد (ع)، ام‏‌فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد ولی سودی نداشت و با وضع نکبت‌باری  به هلاکت رسید.

انتهای پیام/

امام جواد (ع) چگونه به شهادت رسیدند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ +عکس

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سریال نون خ۵، از مصدومیت سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر سریال و عدم توقف کار با وجود آسیب‌دیدگی او نوشت.

به گزارش مشرق، آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیر کوه افتاد و مهره‌های کمرش آسیب جدی دید. چند روزی تو بیمارستان بستری بود. گفتند، باید استراحت مطلق داشته باشه قبول نکرد.

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیر وفایی [نویسنده سریال]مسیر نورالدین رو از گروه جدا نوشت… یه مدت تو یه ماشین کمپر درازکش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد… با کمربند طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش رو می‌کرد.

با هم خندیدیم و با هم گریه کردیم

خنده با سادگی‌های بی شیله پیله خودمون تو قصه و گریه برای سنگینی بار زندگی رو شونه‌های مردم یگانه و بی همتای سیستان و درد کوله‌های کولبران کردستان و درد استخوان سوز کودکان معصوم دچار سرطان …

گذشت‌

می‌گذره

بزرگترین موهبت زمان همین گذشتن‌شه

اما…

تنها امید اینه که دیدن نون خ برای مردم سرزمینم شیرین باشه در حد یک لبخند و برای مسئولین بی تفاوت به تلنگر که تا فرصت هست به برداشتن باری از دوش این مردم همیشه نجیب همت کنند.

هر چند اگر یک درصد برای اولین امید و تنها یک لبخند مردمم امید داشته باشم

به دومی

آخه مگه می‌شه ندید؟

دیگر خبرها

  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ +عکس
  • ببینید | گریه شدید سردار رادان در اجتماع مردم قم
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟