Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@20:31:00 GMT

هیأتی از نُجَباء هفته آینده به ایران سفر می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۴۶۲۲

به گزارش مهر به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، هیأتی به ریاست معاون دبیرکل و سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء هفته آینده وارد ایران می‌شود.

مهندس «نصر الشمری» سفر خود را با ملاقات مراجع عظام تقلید و علمای اعلام در قم آغاز می‌کند.

دیدار و رایزنی با شخصیت‌های برجسته کشوری ـ لشکری و تحویل پیام شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش، برنامه اصلی سفر سخنگوی نُجَباء به تهران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در پایان این سفر نشستی تحلیلی ـ تبیینی با موضوع «بررسی تبعات منفی حضور امریکا در منطقه غرب آسیا» در محل لانه جاسوسی با حضور نمایندگان جبهه مقاومت از کشورهای ایران، لبنان، فلسطین، یمن و بحرین برنامه‌ریزی شده است که مهندس الشمری به‌عنوان نماینده مقاومت عراق در آن حضور یافته و به ایراد سخن خواهد پرداخت.

در حاشیه این سفر، برگزاری کنفرانس خبری و حضور در شبکه‎های تلویزیونی نیز پیش‌بینی می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های مثبت توافق آتش‌بس برای مقاومت و ملت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روزنامه اینترنتی رأی الیوم، اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش حماس دیشب در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به پاسخ حماس به مذاکرات آتش‌بس صورت گرفته، تاکید کرد که در حال حاضر توپ در زمین اسرائیل و دولت آمریکا قرار دارد تا تبادل اسرا انجام شده و جنگ غزه متوقف شود.

وی ادامه داد که موافقت جنبش حماس با پیشنهاد برادران میانجی در مصر و قطر در نتیجه مذاکرات طولانی مدت و پیچیده و مستمر طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته صورت گرفت، در این مذاکرات پیشنهادات زیادی مطرح شد که شرایط مقاومت و مطالبات ملت فلسطین را تامین نمی‌کرد، اما ما به مطالبات خود پایبند ماندیم و هر زمان که مقدور بود، از خود نرمش نشان دادیم.

حمدان به روحیه مثبت و مسئولیت پذیری حماس در تمامی مراحل این مذاکرات اشاره و تاکید کرد که این جنبش تلاش کرد تمامی موانع رسیدن به توافق مطلوب را از میان بردارد. حمدان ابراز داشت که طرحی که حماس با آن موافقت کرده، تامین کننده مطالبات حداقلی ملت و مقاومت فلسطین است، حماس تعامل و نرمش زیادی در قبال پیشنهادات میانجی‌ها داشته و هرجا که امکان داشته، عقب نشینی‌های حساب شده‌ای را در این زمینه انجام داده است.

این رهبر ارشد حماس تاکید کرد که در عین حال پیشنهاد مذکور، مطالبات اساسی ملت و مقاومت ما در توقف دائمی تجاوز و عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه و بازگشت آوارگان و امدادرسانی و بازسازی غزه و پایان محاصره این منطقه را تامین می‌کند و تبادلی واقعی و جدی برای اسرا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد که این طرح در صورتی که مورد توافق قرار گیرد، تاکیدها و تضمین‌هایی دارد که به اشغالگران فشار وارد می‌کند تا به متن توافق پایبند باشند و به دنبال سهل انگاری یا فرار از اجرای تعهدات خود نباشند.

حمدان از دولت آمریکا خواست تا جدیت و اعتبار خود را از طریق الزام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تصویب این توافق نشان دهد.

بر اساس موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر در خصوص تبادل اسرا و آتش بس با اسرائیل، توافقی مرحله‌ای صورت می‌گیرد که مدت زمان اجرای آن ۱۲۴ روز است. مرحله اول ۴۰ روزه و دو مرحله دیگر ۴۲ روزه خواهد بود.

در این مدت تبادل اسرا و پیکرهای شهدای فلسطینی و جنازه اسرای صهیونیست صورت خواهد گرفت و همزمان آتش بس در غزه انجام شده و نیروهای اشغالگر از غزه خارج خواهند شد و تجهیزات برای بازسازی غزه به این منطقه گسیل خواهد شد.

با وجود استقبال جامعه بین الملل از طرح حماس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این طرح را رد کرده و مدعی شده که مطالبات اسرائیل در این طرح مد نظر قرار نگرفته و فشار نظامی اسرائیل از طرق عملیات نظامی در شهر رفح، حماس را مجبور به پذیرش شرایط تل‌آویو خواهد کرد.

کد خبر 6100102

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • حماس تنها آمادگی رایزنی درباره پیشنهادی را دارد که پذیرفته است
  • ویژگی‌های مثبت توافق آتش‌بس برای مقاومت و ملت فلسطین
  • پیام‌ها و پیامدهای موافقت «حماس» با پیشنهاد «آتش‌بس»
  • کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند