Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:25:38 GMT

ارکان حاکمیت به بازآفرینی شهری ورود کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۴۶۶۷

ارکان حاکمیت به بازآفرینی شهری ورود کنند

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پژمان روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان در کرمان افزود: ۲۵ درصد مردم کشور با کمبودهای جدی، ناهنجارها و مخاطرات این مناطق روبرو هستند و سکونت در این مناطق به عنوان موضوعی اجتماعی و اقتصادی تبعات منفی بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۰۰ محله در قالب ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد که جمعیت ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون خانوار و ۲۰ میلیون نفر از هموطنان در این بافت زندگی می کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در محدوده های سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده علاوه بر نارسایی ها، زندگی جریان مطلوبی ندارد و مردم این مناطق کمتر از حد متوسط خدمات و امکانات شهری بهره مندند.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده با تمام تنوع در ساخت و ساز و ضوابط و مقررات اجرای آنان دارای استحکام کافی نیست گفت: این مناطق باید به سرعت استحکام بخشی شوند که در صورت بروز حوادث طبیعی شاهد فاجعه نباشیم و این امر وظیفه ملی و انسانی ما است.

پژمان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت، راهسازی و استحکام سازی بناها و اصول بهداشتی باید در سکونتگاه های غیر رسمی تقویت شود زیرا خدمات امروزی در محدوده های قدیمی شهرها لحاظ نشده و در سکونتگاه های غیر رسمی به علت وضع اقتصادی، سرانه خدماتی اندک است که باید افزایش یابد.

وی افزود: سکونتگاه های غیر رسمی با فرصت واگذاری رسمی زمین باید از بی هویتی و بلاتکلیفی خارج شوند زیرا بدون اسناد رسمی توسط دستگاه ها به رسمیت شناخته نمی شوند و از دریافت تسهیلات و پروانه ساختمانی محروم مانده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشوق ها برای نوسازی در بافت فرسوده با دریافت سند تسهیلات بانکی گفت: برای نوسازی منازل مسکونی در بافت فرسوده رفع مشکلات زمین، دریافت پروانه ساختمانی در تعامل با شهرداری و پرداخت ودیعه مسکن استیجاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس رایزنی انجام شده با نظام مهندسی برای خدمات ارائه شده در بافت فرسوده تخفیفی ارائه می شود اضافه کرد: در حوزه زیرساختی، روبنایی و بیمه ای مجموعه اقداماتی در حال انجام است که بر اساس اراده جدی دولت کاهش حداکثری هزینه ها برای نوسازی بافت فرسوده منظور می شود.

پژمان عنوان کرد: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد و ۲۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی بانک ها به تعداد واحدها در بافت فرسوده پرداخت می شود، همچنین برای ساخت و سازهای سنتی ساز ۱۰۰ میلیون تومان و صنعتی ساز ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که مقدماتی برای افزایش سقف تسهیلات انجام است.

وی با بیان اینکه اصل بر صیانت از میراث فرهنگی است و همچنین ساخت مسکن در بافت فرسوده باید وجهه اقتصادی داشته باشد گفت: دولت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته برای این حوزه از اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده که ۲۰ درصد آن پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با همراهی مدیران استانی همچنین صبح امروز (پنجشنبه) از سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده محلات شهرک صنعتی و شهرک الله آباد کرمان بازید کردند.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد