Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:02:55 GMT

۱۹ هزار و ۴۸۸ ازدواج با اجرای طرح پیوند آسمانی انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۴۷۴۱

۱۹ هزار و ۴۸۸ ازدواج با اجرای طرح پیوند آسمانی انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن نبوی ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در آستانه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در سالن حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، افزود: طرح پیوند آسمانی با هدف فراهم کردن زمینه ازدواج جوانانی که در سن ازدواج هستند و یا به دلایلی از سن ازدواج آن‌ها گذشته اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این طرح از یک سال پیش در ۳ هزار و ۳۰۰ مسجد که دارای مبلغ است اجرا شده و شورایی برای این طرح در هر کدام از مساجد تشکیل شده که اعضای آن اعم از امام جماعت، هیئت امنای مسجد، مسئول بسیج، نماینده شورای روستا هستند و فهرستی از دختران و پسران مستعد ازدواج را تهیه و با رایزنی با خانواده‌های طرفین زمینه ازدواج آن‌ها را فراهم می‌کنند.

شناسایی بیش از ۴۸ هزار جوان مجرد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: طبق گزارش‌های ماهانه ثبت شده تاکنون ۴۸ هزار و ۹۰۰ هزار نفر مستعد ازدواج شناسایی شده که با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته زمینه انجام ۱۹ هزار و ۴۸۸ ازدواج فراهم شده است.

وی افزود: از دیگر کارکردهای مهم این طرح علاوه بر زمینه‌سازی ازدواج جوانان، جلوگیری از جدایی و طلاق ۱۰ هزار و ۳۳۴ زوج است و آن‌ها با سازش به زندگی خود بازگشته‌اند.

حجت الاسلام نبوی اظهار داشت: ۴۴ هزار سخنرانی مرتبط با آداب ازدواج، ۵۳ هزار سخنرانی درباره سبک زندگی و ۱۴۱ هزار مورد آموزش همسرداری با این طرح صورت گرفته است که مورد استقبال قرار گرفته است.

زمینه‌سازی برای ازدواج ۲۰ نفر در قم

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح پیوند آسمانی در استان قم گفت: این طرح در بعضی مساجد قم اجرا می‌شود و زمینه ازدواج ۲۰ نفر را فراهم کرده است اما به دلیل وجود تک شهرستانی بودن قم و روستاهای اندک این استان این طرح به طور محدود در استان قم اجرا می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: متأهل بودن، قابل اعتماد بودن، تقوای الهی و سن مناسب و مقبول بودن از سوی مردم محله از شرایط اعضای شورای پیوند آسمانی است و برای رایزنی برای ازدواج از خانواده‌ها کمک گرفته و اعضای این شورا رازدار هستند و از این امر سوء استفاده‌ای نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعضی آسیب‌هایی که باعث سنگ اندازی در ازدواج جوانان شده بیان کرد: خرید جهیزیه لوکس، مهریه‌های سنگین و چشم و هم چشمی آفت‌های ازدواج امروزی است که باعث شده جوانان آسان ازدواج نکنند.

حجت الاسلام نبوی اظهار داشت: برای طرح پیوند آسمانی افق بلند مدتی دیده‌ایم و امید است این طرح نه تنها در مساجد بلکه در بین ادارات، وزارتخانه و دانشگاه‌ها اجرایی شود.

وی افزود: از خیرین، صاحبان کارخانه‌ها و بخش خصوصی که برای ورزش و یا مسائل دیگر هزینه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند می‌خواهم هزینه‌هایی هم برای ازدواج جوانان صرف کنند که خیر دنیا و آخرت را به همره خواهد داشت.

کد خبر 4682327

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان