Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کیودو، اپراتور این نیروگاه هسته ای روز پنجشنبه اعلام کرد این اقدام با هدف کاهش ریسک ناشی از تشعشعات درون رآکتورهای آسیب دیده، انجام شده است.

در پی زلزله شدید و سونامی عظیمی که در سال 2011 میلادی در ژاپن به وقوع پیوست 18 هزار تن کشته شدند و نیروگاه هسته ای دایچی به شدت آسیب دید نیروگاه هسته ای داینی در 12 کیلومتری جنوب نیروگاه داییچی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شرکت تپکو قبلا اعلام کرده بود میزان تشعشعات درون رآکتور شماره 2 نیروگاه دایچی به 530 واحد در ساعت رسیده است تنها یک واحد تشعشع می‌تواند موجب بیماری و تهوع شود اگر این میزان به 5 واحد برسد، نیمی از افرادی که در معرض آن قرار گرفته‌اند ظرف مدت یک ماه جان خود را از دست می‌دهند و 10 واحد از تشعشعات موجب مرگ افراد ظرف چند هفته می‌شود. 

بر اساس برآورد دولت ژاپن، انهدام این نیروگاه، پاک‌سازی محیط اطراف آن، پرداخت غرامت و ذخیره‌سازی ایمن زباله‌های هسته‌ای در مجموع 150 میلیارد پوند هزینه دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا ابوترابی گفت: واحد‌های صنفی نانوایی، کابینت سازی، فروش و تعمیر مبلمان و مشاور املاک با تشکیل پرونده به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی در شعبه‌های تعزیرات حکومتی یزد رسیدگی و اعمال قانون شدند.
 رئیس اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی افزود: حکم صادره این پرونده‌ها علاوه بر پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحد‌های صنفی، به پرداخت جزای نقدی هم محکوم، که در هر پرونده جزای نقدی و مدت پلمب و نصب پارچه متفاوت بوده، که حکم‌های صادره اجرا و مختومه شده است.
ابوترابی گفت: این پرونده‌ها در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده که تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی بوده که برای رسیدگی و اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست