Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکسار ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران حوزه گردشگری با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بین المللی طی سال گذشته در معرفی همدان موثر واقع شد به طوری که نرخ اشغال هتل ها و مراکز اقامتی همدان ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این حرکت نتیجه همکاری همه دستگاه ها بوده است.

وی با بیان اینکه با تولید محتوایی که در راستای معرفی همدان صورت گرفت رشد گردشگری را شاهد هستیم، اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ هزار گردشگر خارجی به استان همدان سفر کردند اما در سه ماهه اول امسال ۶ هزار نفر گردشگر خارجی وارد همدان شده اند که این آمار بیانگر رشد گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکسار با بیان اینکه ایران مقصد ارزانی برای سفرهای خارجی شده است  وگردشگران هم برای بازدید اماکن دیدنی استانهای ایران و هم برای گردشگری سلامت وارد این کشور می‌شوند، گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم اما نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر دستگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به منطقه غرب توجه بیشتری دارد، گفت: ۱۰ استان این منطقه در تفاهم نامه ای گروهی برای توسعه گردشگری قدم بر می دارند و سازمان میراث فرهنگی محتوای تولیدی این استان ها را تبلیغ  خواهد کرد تا منطقه غرب محور گردشگری شود.

فاصله ۳ ساعته همدان با مرکز کشور یک مزیت است

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه همدان می‌تواند در این زمینه نقش محوری داشته باشد چرا که فاصله ۳ ساعته همدان با مرکز کشور یک مزیت است، گفت:  قطار گردشگری که جمعه هر هفته گردشگر وارد استان همدان می‌کند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه با پایین آمدن نرخ اقامت شاهد حضور گردشگران در همدان خواهیم بود، گفت: باید در ورودی های شهر همدان ایستگاه اطلاع رسانی مستقر شود کما اینکه قرار بود ۳ ایستگاه در این زمینه ایجاد شود اما تاکنون محقق نشده است.

خاکسار با بیان اینکه تحقق این خواسته نیازمند مطالبه گری است، اظهار داشت: با همراهی یکدیگر می توانیم زمینه حضور گردشگران در استان همدان را فراهم کنیم.

معاون شرکت سیاحتی علیصدر نیز با بیان اینکه توسعه گردشگری همدان در حال رقم خوردن است و رو به بهبودی است، اظهار داشت: بخش های تخصصی باید در کنار مسائل را کارشناسی کرده و در راستای توسعه گردشگری راهکار بدهند.

مسعود ملکی با بیان اینکه ایران در زمینه گردشگری خارجی نیز تحریم است، اظهار داشت: حوزه گردشگری کشور زمینه را برای میزبانی از گردشگران خارجی مهیا کرده اما جا برای کار زیاد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته همدان به خوبی معرفی شد، اظهار داشت: تلاش‌ها برای جذب بیشتر گردشگران به استان همدان ادامه دارد.

مدیرعامل دهکده گنجنامه نیز با بیان اینکه توجه به حرفه کسب و کار گردشگری در همدان ضعیف است، اظهار داشت: زمانی  اقتصاد خوب خواهیم داشت که کسب و کار ایجاد کنیم و سود حاصل از آن وارد استان همدان شود.

سعید ترابیان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته شمار گردشگران استان همدان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: منطقه گردشگری غرب کشور ناشناخته مانده و باید برای معرفی بیشتر آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ورودی های شهر همدان مناسب نیست؛ گفت: رشد اقتصادی در گرو حل مشکلات فرهنگی است.

کد خبر 4682281

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، گفت: زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ خواهد کرد. - اخبار استانها -

محسن کوشش تبار در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار تسنیم در همدان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 با اشاره به تعریف 62 محصول دارای زنجیره ارزش توسط وزارت کشور، اظهار‌ داشت: همدان دارای دو زنجیره ارزش کشمش و سفال است که در این زمینه اقدامات خوبی توسط این استان انجام شده است.

وی افزود: برای زنجیره ارزش افزوده کشمش هدف‌گذاری خوبی انجام گرفته که برای جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و ما امیدواریم در مدت 4 سال آینده بتواند افزایش 3تا 4 برابری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه کشمش جز محصولاتی است که در دنیا جذابیت بالایی دارد، بیان کرد: لازم است هم در اصلاح فرآیند تولید و هم در بهره‌وری محصول و بسته بندی آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود که بی شک در جی. دی. پی استان همدان اثرگذار است.

سفال شناسنامه استان همدان است

کوشش تبار به سفال به عنوان دیگر زنجیره ارزش استان همدان اشاره کرد و افزود: سفال شناسنامه استان همدان است که همین محصول فرهنگی و هم یک محصول صادراتی به شمار می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است تنوع‌یابی، آموزش، بازاریابی و حفظ شرایط فعلی و ارتقا جایگاه صادراتی سفال نیز در استان همدان برنامه‌ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی