Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور با بیان اینکه اتکای نظام به ملت ایران است و مردم غیور آذربایجان جایگاه برجسته ای در این زمینه دارند، تاکید کرد: افتتاح پروژه های بزرگ با دهها هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طی یک روز و در یک استان، اثبات بزرگی و شکست ناپذیری ملت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش حادثه ۲۹ بهمن تبریز در زمینه سازی پیروزی انقلاب، اظهارداشت: استان آذربایجان شرقی پیشتاز عالم پروری است و وحدت و هماهنگی مسوولان استان باعث تحرک و پیشرفت آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه مصاف سختی را پیش رو داریم، اما حتماً از این مصاف پیروز خارج خواهیم شد، اظهار داشت: بدون تردید با روحیه وحدت، همدلی و ایستادگی می‌توانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و در مسیر توسعه و پیشرفت روزافزون و رفاه بیشتر مردم، گام برداریم.

روحانی اظهار داشت: از آغاز دولت یازدهم شعار ما این بود که ایرانی‌ها و مردم ایران تنها در دفاع مقدس پیروز میدان نیستند، بلکه در سایر زمینه‌ها هم چنانچه وارد شوند، می‌توانند پیروز میدان شوند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در آن دوران صراحتاً اعلام کردم که دیپلمات‌های ما قادرند که مشکلات پیچیده و بزرگ سیاسی را حل و فصل کنند و انسان‌های شایسته‌ای داریم که می‌توانند در برابر کشورهای بزرگ سخن گفته و با منطق، حق ملت ایران را به کرسی بنشانند.

روحانی با اشاره به آغاز روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: در مرحله اول آغاز مذاکره درباره مسایل هسته‌ای و در یک مقطعی از مقام معظم رهبری درخواست کردم که همه اختیارات در این زمینه را به بنده واگذار کند و ایشان آن را پذیرفتند و توانستیم در ظرف کمتر از صد روز در مذاکرات ژنو به پیروزی بزرگ رسیده و توافق موقت ژنو حاصل گردید. در این توافق همه قدرت‌های بزرگ، توان هسته‌ای کشورمان را قبول کرده و اعلام کردند که همه مسایل باید از طریق مذاکره حل و فصل شود. بر اساس این توافق و از آن تاریخ هر ماه حدود 700 میلیون دلار از دارایی‌های کشورمان آزاد می‌شد.

روحانی خاطر نشان کرد: در روند آغاز توافقات نهایی نیز به مقام معظم رهبری پیشنهاد کردم که در این موضوع همه اختیارات را به بنده واگذار کند، اما ایشان فرمودند که این را به مصلحت شما نمی‌دانم و مسئولیت سنگینی است و چه بسا عده‌ای در گوشه و کنار وجود داشته باشند که نسبت به آن ایراد و اشکال داشته باشند، لذا بگذارید تا کلیت نظام نسبت به این موضوع تصمیم بگیرد.

روحانی تصریح کرد: با گذشت زمان اینکه رهنمودها، نصیحت‌ها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حساب‌شده، دقیق و در چارچوب منافع و وحدت ملی بوده، بیشتر روشن شده است و ما توافقی را قبول کردیم که آن را مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و رهبری قبول کردند، یعنی همه نظام آن را پذیرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در شورای عالی امنیت ملی، طی 7 جلسه فوق‌العاده تمام جزئیات توافق مورد بحث و بررسی قرار گرفت، لذا لازم بود که در این کار تاریخی همه مردم و نمایندگان مجلس بار مسئولیت را بر دوش بگیرند.

روحانی با اشاره به اینکه برجام در 23 تیرماه سال 94 به امضاء رسیده و در دیماه همان سال، اجرایی و عملیاتی گردید، اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن برجام شاهد تحول بزرگی در عرصه‌های مختلف بویژه در سطح جهانی از لحاظ سیاسی بودیم و به واسطه آن مشخص گردید همه ادعاهایی که علیه ملت ایران مبنی بر اینکه به قوانین و مقررات بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد، اتهاماتی دروغ و ناروا است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید در دنیا ایران‌هراسی وجود داشته باشد، گفت: دنیا باید بداند که ملت ایران، ملت بزرگ و قابل احترامی است در همین راستا پیشنهاد جهانی عاری از خشونت و افراط‌گرایی را در سازمان ملل مطرح کردم که به اتفاق آراء به نام ایران به تصویب رسید و معلوم شد که ایران به دنبال خشونت نیست بلکه پیشتاز امنیت جهانی و مبارزه با افراط‌گرایی است.

روحانی خاطر نشان کرد: پس از برجام شرایط جهان کاملاً نسبت به ایران تغییر کرد و بسیاری از کشورها و شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری وارد ایران شدند و توافقات بزرگی نیز انجام گرفت. نیروگاهی که صبح امروز در هریس به افتتاح رسید از تکنولوژی کلاس اف برخوردار بود  که وارد شدن آن از جمله آثار و برکات برجام است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنهایی که با ایران ضدیت دارند، بویژه صهیونیست‌ها، عربستان سعودی و تندروهای آمریکا نتوانستند برجام را تحمل کنند و مخالفت خود را با آن به صراحت اعلام می‌کنند و اذعان دارند که این توافق صد در صد به نفع ایران است.

روحانی گفت: ایران تنها کشوری در دنیا است که شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه 2231 اعلام کرده که حق غنی‌سازی دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: طبق توافق برجام اگر این توافق تا سال آینده باقی بماند، تمام تحریم تسلیحاتی ایران براساس آن برداشته می‌شود و می‌توانیم هر سلاحی که نیاز داریم را خریداری و یا به فروش برسانیم و البته مقدمات این کار را هم آماده کرده‌ایم.

خبر تکمیل می شود...

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رییس جمهور حسن روحانی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متحده به عربستان سعودی و مطرح شدن طرح تازه برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها، کاخ سفید روز دوشنبه دهم اردیبهشت در بیانیه‌ای از تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور مصر و امیر قطر خبر داد.

به گزارش انتخاب، بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

دیگر خبرها

  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد