Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:06:45 GMT

لندن تمایلی به مبادله نفتکش‌های توقیف شده ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۶۱۵۹

لندن تمایلی به مبادله نفتکش‌های توقیف شده ندارد

وزیر خارجه جدید انگلیس تاکید کرد که لندن تمایلی به مبادله نفتکش‌های توقیف شده ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به صحبت‌های اخیر بعیدی‌نژاد در خصوص آزادسازی کشتی‌های توقیف شده، گفت: ما مبادله نمی‌کنیم. با اینکه دیگران بر خلاف قانون کشتی حامل پرچم انگلیس را توقیف می‌کنند اما ما باید قوانین بین‌المللی را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشتی که به صورت قانونی توقیف شده باشد را با کشتی که به صورت غیرقانونی توقیف شده، مبادله نخواهیم کرد. ایران نمی‌تواند بدین شکل از منزوی بودن خارج شود. پس این‌گونه اصرارها، مبادلات و همبستگی‌ها را حتی در نظر نمی‌گیریم.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز، در رابطه با رخدادهای اخیر و توقیف غیرقانونی کشتی حامل سوخت ایران توسط انگلیس و توقیف نفت‌کش انگلیسی که به طور غیرقانونی به آب‌های ایران وارد شده بود، گفت: در رابطه با این دو کشتی باید گفت که این‌ها دو مشکل جداگانه هستند که نیاز است به طور جداگانه با آن‌ها مواجه شویم اما حل یک مسئله می‌تواند به حل شدن مسئله‌ای دیگر کمک کند.

بعیدی‌نژاد افزود: ما بسیار مشتاقیم که ببینیم انگلیس تمامی اقدامات لازم را برای آزادسازی هرچه سریع‌تر کشتی گریس ۱ انجام می‌دهد.

این اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در این باره  در حالی مطرح می‌شود که نیروهای انگلیسی به تازگی یک نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با ادعای اینکه مقصد آن سوریه بوده است توقیف کردند و تاکنون نیز برای آزادی آن تلاشی نکرده‌اند.

پس از این رخداد، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان نیز روز یک شنبه در مورد تحولات رخ داده در روابط ایران و انگلیس در طی روزهای اخیر و اقدام غیر قانونی این کشور در توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق تصریح کرد: انگلیسی‌ها به صورت غیر قانونی نفتکش ایرانی را متوقف کرده‌اند و این یک راهزنی دریایی است.

خرازی ادامه داد: ایران بر اساس قوانین بین‌المللی و تخلفاتی که نفتکش انگلیسی انجام داده بود، این نفتکش را متوقف کرد و اکنون این موضوع مراحل قضایی خود را طی می‌کند. اگر انگلیسی‌ها هر چه زودتر نفتکش ایران را آزاد کنند، ما هم می‌توانیم مراحل قضایی رسیدگی به تخلفات نفتکش انگلیسی را تسریع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نفتکش گریس 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بن‌ جمال که یکی از برگزارکنندگان تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در لندن است در حاشیه راهپیمایی امروز (شنبه) به خبرنگاران گفت: این هفته ما شاهد تصاویر تکان دهنده‌ای از گورهای دسته‌جمعی در غزه بودیم. فلسطینی‌هایی که با دست‌های بسته به ضرب گلوله کشته شدند، اما دولت ما تصمیم گرفت که با تداوم فروش سلاح به رژیمی که این جنایات را صورت می‌دهد، بخشی از محور نسل‌کشی باشد.

وی افزود: به همین دلیل است که ما تظاهرات می‌کنیم تا پیام خود را به گوش مقام‌های دولتی برسانیم.

به تازگی منابع رسانه‌ای فلسطین از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان ناصر در شهر «خان یونس» خبر دادند. گفته می‌شود که در این گور دسته جمعی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی کشف شده است.

معاون نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته در پارلمان انگلیس ادعا کرد که دولت لندن به نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان عاملان این جنایت وحشتناک جنگی، اکتفا می‌کند.

الیور داودن این طور ادعا کرد: «ما از دولت دموکراتیک اسرائیل انتظار داریم که هرگونه ادعای سوء رفتار را بررسی کند، این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند».

دولت لندن اصرار دارد که هرگونه مقایسه با گرایش منفی علیه رژیم اسرائیل قابل پذیرش نیست. اما هزاران تن از حامیان فلسطین امروز در تظاهرات لندن تاکید کردند که دیدگاه و مواضع آن‌ها در قبال تحولات غزه با دولت این کشور متفاوت است.

معترضان برای بیست‌وهشتمین هفته متوالی در خیابان‌های مرکز پایتخت انگلیس سرازیر شدند تا ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کنند. پیام اصلی آن‌ها در این حرکت اعتراضی، توقف فوری جنگ در غزه، تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل و امدادرسانی به ساکنان غزه بود.

معترضان در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی برای مردم فلسطین و پایان نظام آپارتاید سر دادند. آن‌ها ابتدا در میدان پارلمان انگلیس تجمع و پس از سردادن شعارهای ضد اسرائیلی به سمت هاید پارک تظاهرات کردند.

رسانه‌های انگلیس در آستانه تظاهرات امروز، با انتشار گزارش‌های جهت‌دار ادعا کردند که یهودیان ساکن این کشور از تحرکات حامیان فلسطین وحشت‌زده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، آن‌ها قرار بود امروز به بهانه مقابله با گسترش یهودستیزی تظاهرات کنند اما این مراسم را در سایه فضاسازی‌های تبلیغی علیه حامیان فلسطین به تعویق انداختند.

بن جمال به خبرنگاران گفت که در راهپیمایی امروز، اقشار مختلف مردم اعم از جامعه پزشکان، دانشجویان، پیروان مذاهب مختلف از جمله هزاران تن از یهودیان حضور دارند.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: به رغم آنچه رسانه‌ها گزارش دادند، این تظاهرات، یک حرکت نفرت‌انگیز نیست، بلکه بر پایه اصول دفاع از ارزش‌های انسانی است؛ اصولی که گستره آن تا فلسطین ادامه دارد.

این فعال مدنی تصریح کرد: مردم فلسطین مانند همه انسان‌ها حق دارند که آزادانه در سرزمین خود زندگی کنند.

 این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی