Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رحمدل بامری فرماندار چابهار در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر چابهارگفت: راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ (ترک اعتیاد با هزینه دولتی) در این شهرستان ضروری است و باید برای راه اندازی این مرکز ترک اعتیاد پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمدل بامری اظهار داشت: بالا بردن سطح اگاهی عمومی شهرونداندر رابطه با مضرات مواد مخدر ضروریست و بسیاری از مشکلات جوامع ‏امروزی ندانستن و عدم آگاهی در خصوص مشکلات و معضلات اعتیاد به مواد مخدر است.

او افزود: هیچ موفقیتی جز با همکاری و همراهی همه ‏مسئولان و شهروندان یک جامعه حاصل نخواهد شد و باید همه قشر‌ها برای داشتن جامعه‌ای پویا و با نشاط همکاری کنند..

فرماندار چابهار گفت: صاحبان کسب و کار، مدیران صنایع و کارگاه‌های بزرگ و کوچک مستقر در این شهرستان افراد بهبود یافته از مواد مخدر را بکارگیری کنند تا دوباره گرفتار این ماده خانمانسوز نشود.

او با بیان اینکه باید به مرحله‌ای برسیم که همه افراد جامعه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان موادمخدر را در پست‌ترین جایگاه ببینند، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجتماعی که درگیر موضوع هستند پای کار باشند و تریبون نمازجمعه و ظرفیت مؤثر روحانیون در این بخش می‌تواند اثرگذار باشد.

بامری با تاکید بر لزوم انسجام و وحدت اجتماعی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، ادامه داد: باید با هر آنچه که انسجام و وحدت اجتماعی را در معرض خطر قرار می‌دهد، برخورد شود.

او در خصوص بکارگیری افراد بهبود یافته از مواد مخدر بیان کرد: افرادیکه از معضل اعتیاد رها یافته اند باید بستری برایشان فراهم و این افراد را بکارگرفت تا شاهد توانمند سازی آنان در بستر جامعه و ترقی هرچه بیشتر افراد مذکور باشیم.

فرماندار چابهار ادامه داد: همه ما به عنوان شهروند باید احساس مسئولیت کرده و در رفتار‌های فرهنگی مان جدیت بیشتری به خرج دهیم و در این راه با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مقابله کننده همراهی و همکاری داشته باشیم.

او تصریح کرد: ادارات بهزیستی و مرکز بهداشت نسبت به شناسایی و ساماندهی مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

بامری بر ایجاد مکان مناسب برای آموزش و اشتغال به کار افراد بهبود یافته توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادراه صنعت معدن و تجارت با هماهنگی موسسه مردم نهاد نبی اکرم (ص) تاکید کرد و افزود: پرداخت ۳۰ درصد از یارانه دستمزد شرکت‌ها و پیمانکارانی که بهبود یافته‌ها را جذب و بکار گیری کنند از جمله مصوبات مهم این نشست است.

معاون سیاسی اجتماعی فماندار چابهار نیز اظهار داشت: ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در دنیا متعلق به ایران است و این نشان از عزم جدی ما در مبارزه با این بلای خانمان سوز است.

کورش محمدی با بیان اینکه حجم مبادلات قاچاق مواد مخدر بسیار زیاد است گفت: گردش مالی مواد مخدر در طول یک سال بین هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار در جهان است.

او افزود: با توجه به اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد افزود: بیشتر خسارات این ماده خانمان سوز متوجه کشور ما بوده به طوریکه سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی به کشور وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چابهار اظهار داشت: افزایش تولیدات مواد مخدر در افغاستان سال به سال بیشتر شده به گونه‌ای که طبق آمار جهانی، میزان تولید مواد مخدر در این کشور در سال ۲۰۰۰ به مقدار ۲۰۰ تن بوده و در سال ۲۰۱۷ به ۹هزار تن افزایش داشته است

محمدی ادامه داد:۷۰ درصد از زندانیان به خاطر مواد مخدر در زندان به سر می‌برند که این امر منجر به آسیب‌های اجتماعی شده و ضربه‌های سنگینی به جامعه و خانواده وارد می‌کند.

انتهای پیام/ع

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان