Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با محکوم کردن تحریم های یکجانبه آمریکا، گفت: آمریکا با تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، راه را برای هرگونه گفت وگویی مسدود می کند.

دیمیتری پولیانسکی روز پنج شنبه در پاسخ به سوال مبنی بر واکنش روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت درباره تحریم محمد جواد ظریف چیست این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحریم ها را موافق دیپلماسی ندانست و افزود: ما مخالف هرگونه تحریم هستیم. تحریم به ما کمک نمی کنند تا یک راه حل بیابیم.

خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی علیه مردم ایران تبدیل شده است، عصر چهارشنبه به وقت محلی، اعلام کرد ظریف در فهرست تحریم های این خزانه داری قرار گرفته است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه دای آمریکا (اوفک) دلیل تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را اجرای مستقیم یا غیر مستقیم دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرده است.

ظریف پیشتر (سوم تیر) که استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا، احتمال تحریم او را مطرح کرده بود، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «تنها تأثیر-و احتمالاً تنها هدفِ- قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این به کسی کمک کند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد.»

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران دیگر درباره حفظ برجام هم اظهار کرد: ما برای حفظ برجام هرکاری که لازم باشد انجام می دهیم. شاید بهتر باشد که این سوال را از آمریکا بپرسید که یکجانبه از این توافق خارج شده است.

دونالد ترامپ هجدهم اردیبهشت ماه 1397 به طور یکجانبه و برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته ای ایران خارج شد و پس از آن شدیدترین تحریم های اقتصادی را علیه مردم ایران اعمال کرد.

محمد جواد ظریف این اقدام آمریکا را مصداق تروریسم اقتصادی دانست و خواستار آن شد جامعه بین المللی به جای استفاده از واژه تحریم که بار حقوقی و اقدام جمعی دارد، از واژه تروریسم اقتصادی برای اقدامات آمریکا استفاده کنند.

پولیانسکی درباره تمدید 90 روز معافیت همکاری های هسته ای روسیه با ایران هم گفت ما و ایران به عنوان دو کشور مستقل نیازی نداریم که دیگران به ما اجازه انجام کاری را بدهند یا ندهند.

وی درباره راه های کاهش تنش در خلیج فارس هم اظهار کرد: ما استراتژی خود را برای کاهش تنش در خلیج فارس به شورای امنیت ارائه داده ایم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خلیج فارس روسیه تحریم ظریف ظریف تحریم شد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد

به گزارش جماران؛ یادداشت تفاهم امنیتی بین دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبورگ به امضا رسید.

فارس نوشت: در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه توسط علی‌اکبر احمدیان و نیکلای پاتروشف دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سن‌پترزبوگ امضا شد. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند