Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@19:02:10 GMT

خودداری شل از تردد نفتکش هایش با پرچم انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۶۸۰۲

شرکت نفتی رویال داچ شل اعلام کرد تا اطلاع بعدی هنگام عبور نفتکش هایش از خلیج فارس و تنگه هرمز پرچم انگلیس را نصب نخواهد کرد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه ها در انگلیس با انتشار این خبر علت اقدام شرکت شل را نگرانی از بیم توقیف کشتی های در حال تردد با پرچم انگلیس اعلام کردند.

رسانه ها در انگلیس همچنین به نقل از دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس با رد تبادل نفتکش های توقیف شده میان ایران و انگلیس نوشتند : راب معتقد است نفتکش حامل نفت ایران به طور قانونی توقیف شده است اما ایران نفتکش انگلیس را غیر قانونی توقیف کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس نفتکش گریس یک حامل نفت ایران را پنجشنبه 13 تیر در اب های جبل الطارق به اتهام نقض قوانین اتحادیه اروپا و انتقال نفت به سوریه توقیف کرد .

این اقدام انگلیس واکنش اسپانیا را در پی داشت و مقامات اسپانیا فاش کردند که انگلیس به درخواست امریکا مبادرت به توقیف نفتکش ایران کرده است .

به گزارش العالم، چند روز بعد خبرهایی در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد انگلیس چند روز پیش از این اقدام قوانین جبل الطارق منطقه زیر نفوذ خود را تغییر داده است تا بتواند بر اساس ان نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کند .

برخی کارشناسان نیز در ارزیابی اقدام دولت انگلیس آن را دام جان بولتون برای انگلیس توصیف کردند .

دو هفته بعد و 28 تیر نیروی دریایی سپاه به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یک نفتکش انگلیسی را به جرم نقض قوانین ایمنی و امنیتی توقیف کرد .

علت توقیف نفتکش انگلیسی برخورد با یک کشتی ماهیگیری و وارد کردن خسارت به آن و بی توجهی در رسیدگی به این موضوع و نیز مبادرت به اقدام خطر آفرین در حرکت در مسیر خلاف تعیین شده برای عبور و مرور کشتی ها و همچنین خاموش کردن شبکه رادیویی این کشتی و بی توجهی به اخطارهای ایمنی اعلام شد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند