Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیق و تفحص از دو تیم پرسپولیس و استقلال برای یک بازه زمانی ۱۰ ساله - از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ - تیرماه سال گذشته و بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز شد. آنها در ۲۲ خردادماه موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کردند. 

بر همین اساس بود که نیمه تیرماه سال گذشته ترکیب کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها متشکل از  ۹ نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی همراه با ۵ نفر از درخواست کنندگان تحقیق و تفحص و یک نفر از میان نمایندگان خارج از کمیسیون فرهنگی مشخص و معرفی شد سپس با تعیین اعضای هیات رئیسه، تحقیق و تفحص به صورت رسمی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود پس از تشکیل کمیته ویژه ظرف مدت زمان ۶ ماه نتیجه تحقیق و تفحص مشخص و آماده ارائه به صحن علنی مجلس شود اما به دلیل گستردگی ابعاد تحقیق و تفحص و حاصل نشدن نتیجه مشخص و دقیق در مدت زمان قانونی تعیین شده، موضوع تمدید مدت زمان تحقیق و تفحص مطرح و نهایی شدن آن تا به امروز که ۱۴ ماه از مصوبه مجلس و تشکیل کمیته ویژه می گذرد، به تاخیر افتاد. 

آخرین نشست اعضای کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال سه شنبه گذشته برگزار شد. در این نشست گزارش اقدامات انجام شده در رابطه با تحقیق و تفحص نهایی و آماده ارائه برای پیگیری مراحل بعدی شد. 

علی اصغر یوسف نژاد از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: با در اختیار گرفتن مدارک و اسناد مورد نیاز، تحقیق و تفحص از سرخابی ها را به سرانجام رساندیم. نتیجه این کار تهیه گزارشی ۱۰۰ صفحه ای از وضعیت ۱۰ ساله دو باشگاه است. این گزارش در آخرین نشست کمیته تحقیق و تفحص با تعیین چارچوب ها و محورهای موردنظر به تایید نهایی رسید. 

وی با یادآوری اینکه مجلس در تعطیلات به سر می برد و دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد، ادامه داد: گزارش تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در هفته ابتدایی آغاز به کار دوباره نمایندگان مجلس در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار می گیرد تا سایر مراحل مرتبط با آن پیگیری شود. 

عضو کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها در رابطه با روند ادامه کار گفت: گزارش تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال باید در کمیسیون فرهنگی بررسی و توسط این کمیسیون برای ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آماده شود. اینکه این روند چه زمانی به سرانجام می رسد و گزارش در صحن مجلس مطرح خواهد شد، در حوزه اختیارات کمیسیون فرهنگی است. 

یوسف نژاد همچنین در واکنش به این موضوع که «تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال ۱۴ ماه پس از مصوبه مجلس به نتیجه رسید درحالیکه قرار بود این کار ظرف مدت زمان ۶ ماه انجام شود؟»، گفت: تمام تلاش کمیته تشکیل شده برای این کار، بر این بود که هرچه سریعتر گزارش کار را نهایی و آماده ارائه به صحن کند اما این را هم باید در نظر گرفت که تحقیق و تفحص  ابعاد مختلفی در زمینه های مالی، حقوقی و قراردادها را در بر می گرفت. ضمن اینکه این کار برای یک بازه زمانی ۱۰ ساله بود و همین هم مستلزم در اختیار داشتن زمان بیشتری بود. 

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  در تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال عملکرد دو باشگاه به لحاظ درآمدها و هزینه‌کردها، ساختار اداری، جریمه ها و نحوه ورود و خروج‌ها در سطوح مختلف به غیر از مباحث فنی باید مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گرفت. بر همین اساس به اسناد و مدارکی برای آغاز به کار نیاز داشتیم. دیگر اینکه لازم بود با برخی افراد مرتبط با دو باشگاه هم گفتگوهایی داشته باشیم. به همین منظور تیمی را مامور به انجام این کار کردیم تا بر اساس اطلاعاتی دریافتی بتوانیم  بررسی های دقیق تری روی اسناد و مدارک داشته باشیم. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار مهر گفت: باید همه این اقدامات انجام می شد در غیر اینصورت نمی توانستیم به نتیجه مشخص و قطعی برسیم. رسیدگی به همه این کارها آنهم به صورت مستند هم نیازمند وقت لازم بود. در هر صورت توانستیم گزارش تحقیق و تفحص را نهایی کنیم. امیدواریم ادامه مراحل کار هم به خوبی پیش برود. 

کد خبر 4680992 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تهران مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص علی اصغر یوسف نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند