Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ صدور بیانیه از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیانیه‌ای که بالاخره بعد از مدت‌ها چشم انتظاری و درخواست اعلام موضع و تصمیم نهایی درباره ادغام دو اتحادیه قرآنی کشور صادر شد، مهمترین خبر این هفته بود. همچنین می‌توان به خبرهایی چون؛ اتمام مرحله نیمه‌نهایی مسابقه تلویزیونی «اسرا» و آغاز مرحله فینال آن، آغاز مرحله اول مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف در قم، انتشار اطلاعيه سازمان سنجش درباره نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد حافظان قرآن، تفاهم‌نامه همکاری بین شورای عالی قرآن و معهد قرآن کریم عتبه عباسیه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد.   ۷ استان با عملکرد موفق در امور قرآنی  سازمان دارالقرآن الکریم بر اساس وظایف قانونی خود به عنوان حوزه مدیریت، راهبری، کارشناسی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، همه ساله نسبت به ارزشیابی و رتبه‌بندی عملکرد ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها اقدام می‌کند. با توجه به تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی برنامه جامع نظارت و ارزشیابی عملكرد قرآنی ادارات كل تبلیغات اسلامی استان‌ها در سال ۹۵، این فرایند همانند سال‌های پیش در سال ۱۳۹۷ نیز انجام شد. بر این اساس و بنا بر گفته سیدجعفر صادقی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم، با توجه به نتایج به دست آمده، «یزد»، «بوشهر»، «اردبیل»، «مازندران» و «کرمان» عنوان «استان‌های برتر» و استان‌های «تهران» و «مرکزی» به عنوان «شایسته تقدیر» در سال ۱۳۹۷ شناخته شدند.    اتمام مرحله نیمه‌نهایی مسابقه «اسرا» و آغاز فینال مسابقه تلویزیونی «اسرا» در مرحله نیمه نهایی ششم مردادماه با رقابت شرکت‌کنندگان در بخش قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل به پایان رسید و اسامی فینالیست‌های این دوره  از طریق آنتن شبکه قرآن و معارف سیما اعلام شد. همچنین فینال این دوره از مسابقات قرائت تقلیدی با حضور ۲۲ نفر راه یافته به این مرحله، از 13 مردادماه آغاز و متسابقین روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به صورت حضوری در حسینیه تاریخی امینی‌ها شهر قزوین با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   اعلام جزئیات هزینه‌کرد بیست‌وهفتمین نمایشگاه قرآن بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این معاونت در راستای شفاف‌سازی اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیلان هزینه‌کرد بخش‌های مختلف بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور منتشر شد. صرفه‌جویی ١٥ درصدی نسبت به سال گذشته در هزینه‌های نمایشگاه قرآن سال جاری و همچنین جذب مشارکت و حامی مالی برای برپایی این نمایشگاه از جمله موارد مطرح شده در این گزارش است.   اطلاعيه سازمان سنجش درباره نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد حافظان قرآن پیرو اطلاعیه مورخ هفتم آذر ۹۷ سازمان سنجش آموزش کشور و بند مربوط به امتیاز حافظان کل قرآن مجید، مندرج در دفترچه شماره یک آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸، اسامی آن‌ دسته از حافظان كل قرآن مجید(دیپلم و غیر دیپلم) و كارشناسان رسمی علوم قرآنی كه در آزمون كارشناسی ارشد سال ۹۸ شركت کرده و حائز شرایط هستند، جهت انجام اقدامات بعدی اعلام می‌شود.   تفاهم‌نامه همکاری بین شورای عالی قرآن و معهد قرآن کریم عتبه عباسیه محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورا، به دعوت معهد قرآن کریم عتبه عباسیه، در اختتامیه دوره‌های تابستانی آموزش قرآن کریم این آستان مقدس در صحن بارگاه مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) برگزار شد، حضور یافت. در این محفل باشکوه، 5 هزار نفر از نخبگان قرآنی نوجوان شرکت‌کننده در دوره‌های تابستانی حضور داشتند. معاون اجرایی شورای عالی قرآن همچنین، از فعالیت‌های مرکز برنامه‌های قرآنی زیر نظر معهد قرآن که هم‌اکنون مشغول برگزاری طرح امیر‌القراء ویژه نوجوانان در سراسر کشور عراق است، بازدید کرد.
بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی
بیانیه‌ای به منظور تبیین روند ادغام اتحادیه‌های مردم‌نهاد قرآنی ششم مردادماه، از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد که منجر به موضع‌گیری مثبت بسیاری از مدیران قرآنی کشورمان شد.   تجلیل از ۳ رتبه‌دار مسابقات قرآن در اسلامشهر سه نفر از قاریان برتر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در یک سال گذشته طی مراسمی ویژه در جلسه قرآن علی صادقی از اساتید قرآن اسلامشهر تجلیل شدند. در این مراسم از مهدی غلام‌نژاد، رتبه دوم مسابقات بین‌المللی ایران در رشته قرائت تحقیق، هادی موحدامین، نماینده ایران در مسابقات مالزی و مجتبی محمد‌بیگی، نماینده ایران در مسابقات ترکیه تجلیل به عمل آمد.   دورهمی قاریان به بهانه جشن پایان یک دور تلاوت قرآن علی‌اکبر ملکشاهی، چهار سال است که در مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی، جلسه هفتگی قرآن برگزار می‌کند، استاد پیشکسوتی که سال ۱۳۴۰ در کرمانشاه متولد شد و از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۴ با تلاوت‌هایی ناب که شالوده‌اش را مصطفی اسماعیل و حصان تشکیل می‌داد، در مسابقات مختلف کشورمان حائز رتبه برتر شد، طرح درس برای قرآن‌آموزان جلسه ملکشاهی به گونه‌ای تدوین شده است که در طول یک سال، یک بار کل قرآن را ختم می‌کنند و هرساله اواخر تیر یا اوایل مردادماه، جشنی کوچک و قرآنی به شکرانه این توفیق بزرگ و معنوی برگزار می‌کنند.   هفتمین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» برگزار می‌شود از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، هفتمین دوره جشنواره حفظ قرآن کریم با عنوان جشنواره «الحافظون» در دو مرحله ناحیه‌ای و استانی برگزار می‌شود.ثبت نام مرحله ناحیه‌ای جشنواره آغاز شده و علاقه‌مندان در سطح استان تهران می‌توانند برای ثبت نام در جشنواره به نواحی بسیج تهران بزرگ مراجعه کنند.نفرات اول هر رشته در مرحله ناحیه‌ای جشنواره نیز به مرحله استانی که احتمالا در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.   قم؛ میزبان مرحله اول مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف برگزیدگان استان‌های مختلف از ۱۰ مرداد‌ماه در شهر قم جمع شدند تا در مرحله اول مسابقات کشوری رقابت داشته باشند.  امسال با ایجاد تغییراتی، مرحله کشوری در دو مرحله، اول(مقدماتی) به میزبانی شهر قم و مرحله فینال به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی تا پایان مردادماه به صورت دعوت تدریجی از برگزیدگان همراه با پخش از شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود و فینال این مسابقات در بخش آقایان از ۶ تا ۱۱ مهرماه سال جاری در اصفهان برپا می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن شورای عالی انقلاب فرهنگی مسابقات سراسری اوقاف سازمان سنجش حافظان کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود