Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس تهران درباره لیست دوتابعیتی‌ها اظهار کرد: طبق قانون دوتابعیتی‌هایی که مدیران و روسای کشور هستند باید از سمت خود عزل شوند.

وی پروژه نفوذ را خیلی نگران‌کننده دانست و بیان داشت: این موضوع یکی از پروژه‌های حساس دشمنان انقلاب اسلامی بوده که همه مسئولان کشور در این باره هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقوی درباره نحوه عملکرد نفوذ عنوان کرد: این پروژه دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیر را تغییر داده که بهترین افراد برای اجرای این پروژه دو تابعیتی‌ها هستند زیرا این افراد پای بند به کشور نبوده و در کوچکترین اتفاقی کشور را ترک می‌کنند.
هیئت تحقیق و تفحص طبق آیین نامه فعالیت کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به هشدارهای مقام معظم رهبری و نگرانی‌های نمایندگان در این زمینه اشاره و مطرح کرد: به همین جهت یک هیئتی برای تحقیق و تفحص تشکیل و طبق آیین نامه ۶ماه مهلت داده شد تا تحقیق و تفحص را انجام و نتیجه را به مجلس ارائه کند.

وی از تحقیق و تفحص در بایگانی وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی تحقیق و تفحص انجام شده و در نهایت یک گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای تهیه و یک لیست با طبقه‌بندی دوتابعیتی‌ها، گرین کارتی‌ها، اقامت دائم و موقت ضمیمه آن شد.

نقوی حسینی درباره نحوه انتشار لیست مطرح کرد: این گزارش به کمیسیون امنیت ملی ارائه و بخشی درصحن علنی مجلس قرائت شد و مقرر گردید این لیست منتشر نشود و تنها نمایندگان کمیسیون امنیت ملی حق دسترسی داشته و کسی دراین باره نباید مصاحبه‌ای انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین رابطه ادامه داد: این لیست برای وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، سازمان بازرسی کشور ارسال شد که برخی نمایندگان طرفدار دولت در فراکسیون امید شروع به مصاحبه درباره افراد درون لیست کرده و از آن‌ها نام برده که با واکنش آقای کریمی قدوسی دراین باره مواجه شدند.
طبق قانون با دو تابعیتی‌ها باید برخورد شود

وی به بازتاب مصاحبه‌های طرفداران دولت اشاره و تصریح کرد: این قدر این مصاحبه‌ها و نام بردن‌ها ادامه پیدا کرد تا مردم و خبرنگاران از صحت این لیست جویا می‌شدند؟ در نتیجه تصمیم به انتشار لیست گرفته و منتشر شد.

سید حسین نقوی حسینی درباره صحت لیست دوتابعیتی‌ها عنوان کرد: این لیست براساس اطلاعات موجود در پرونده‌ها و اسنادی که در اختیار است، تنظیم شده و اگر کسی سندی دارد که ما آن را ندیده‌ایم به ما اعلام کند به طور مثال شاید کسی برای تحصیل تابعیت یک کشور را پذیرفته و پس از پایان تحصیلات تابعیتش را لغو کرده، این سند را منتشر کند تا همه ببینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به صحبت‌های وزیر اطلاعات دراین باره اشاره و خاطر نشان کرد: قانون بر ما تکلیف برخورد با دوتابعیتی‌ها را کرده، مدیران و روسای دوتابعیتی کشور از سمتی که دارند باید عزل شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس