Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:47:13 GMT

تاسی به اهل بیت (ع) استقامت مردم را افزایش داده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۷۸۵۰

تاسی به اهل بیت (ع) استقامت مردم را افزایش داده است

آیت الله  سید محمد رضا علم الهدی پنج شنبه شب در آیین چهاردهمین سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی افزود: دشمنان بعد از  انقلاب اسلامی با انواع  توطئه ها نظیر جنگ تحمیلی هشت ساله و  هم اکنون با جنگ اقتصادی در صدد نیل به اهداف خصمانه شان هستند ولی رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خود تاکید دارند که این تنگناها و گرانی ها مردم را خسته نمی کند و خللی در عزم آنان در همراهی با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایجاد نکرده است و دشمنان در این زمینه هم مانند سایر ترفندهایشان شکست می خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور ما به برکت تاسی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچنان مقاوم در مقابل سیاستهای مستکبرانه دشمنان ایستاده است و معاندان را بیش از پیش ناامید می سازد.

وی اظهار داشت: علامه بهلول گنابادی با تاسی به مکتب ائمه معصومین (ع) در دفاع از ارزشهای اسلامی سر از پا نمی شناخت و به هیچ عنوان دلبسته دنیا نبود و در زهد و تقوا و پاکدامنی زبانزد خاص و عام  و طبق فرمایش مقام معظم رهبری از شگفتی  های روزگار ما بود.

او اضافه کرد: بهلول سالهای متمادی در پاسداری از ارزشهای اسلامی در دوران پهلوی مرارتهای زیاد را تحمل کرد و در تبعید و زندان در افغانستان به سر برد و هیچ زمان دست از مجاهدتهای خود نکشید و حتی بعد از آزادسازی از زندان زمانی که توسط حکومت ستمگر پهلوی از ورود به کشور منع شده بود باز هم در کشورهای عربی مانند عراق علیه اقدامات خصمانه ستمشاهی سخنرانی می کرد و از چهار سال قبل از فتنه شام و عراق و سرنگونی صدام و عزیمت دوباره زائران به کربلا این مسائل را پیشگویی و نوید آن را داده بود.

اعتراضات مردم به سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان در مقابله با کشف حجاب که به قیام ماندگار در مقابله با رژیم پهلوی تبدیل شد با نام علامه بهلول گنابادی عجین شده و از این فرد به عنوان طلایه دار و مدافع راستین حجاب در آن زمان نام برده می‌شود.
اتکا به ارزش‌های اسلامی و توان مردم و روحانیت از ارکان مهم ماندگاری قیام مردم مشهد در مقابله با کشف حجاب رضاخانی محسوب می‌شود که به کشتار معترضان در مسجد گوهرشاد مشهد انجامید.
سخنرانی قاطع علامه بهلول گنابادی در اجتماع زائران و مجاوران در مسجد گوهرشاد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مخالفت با سیاست‌های ضد اسلامی رضاخان در کشف حجاب، نقش تأثیرگذاری در مقاومت مردم در برابر اقدام‌های خصمانه و ضد دینی رضاشاه و عمال وی داشت.

زهد بی نظیر، استقامت بی مانند، ساده زیستی و ایمان خالصانه، بهلول را به اعجوبه زمانه تبدیل کرد و مقاومت و پایداری در دفاع از ارزشها و مقابله با مشکلات از خصوصیت های مهم شخصیتی وی بود.

خصوصیت های منحصر به فرد و خدمات ارزشمند و بی منت وی به هم کیشانش از او شخصیتی ساخت که رهبر معظم انقلاب بهلول را شگفتی روزگار خواندند و فرمودند: این بنده صالح، مجاهد و پرهیزگار که عمر طولانی و پرماجرای خود را یکسره با مجاهدت و تلاش گذراند، یکی از شگفتی‌های روزگار ما بود.

اینک مرقد بهلول در گناباد مامنی برای زائران پیاده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مسیر مشهد مقدس است تا خستگی راه را از خود دور کنند و به مناجات با خدا بپردازند و فاتحه‌ای برای این مرد خستگی ناپذیر در دفاع از ارزشها بخوانند.

علامه محمدتقی بهول گنابادی فرزند شیخ نظام الدین و نوه شیخ زین الدین بود که در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی در روستای بیلند شهرستان گناباد دیده به جهان گشود.

بهلول در ۶ سالگی به مکتب رفت و قرآن را نزد خاله پدر آموخت و در هشت سالگی حافظ کل قرآن شد و درس‌های حوزه را نزد پدر آموخت و برای ادامه تحصیل راهی سبزوار شد و از آنجا به قم مهاجرت کرد و دروس سطح (رسائل و مکاسب) را نزد آیت الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی فراگرفت.

وی سپس برای ادامه تحصیل به مشهد رفت و در محضر اساتید شاخصی چون مرحوم حاج ابراهیم سبزواری و حکیم حاج ملاهادی سبزواری دروس خارج فقه و اصول و فلسفه را آموخت.

علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی این شگفتی روزگار در مرداد ماه سال ۱۳۸۴ و در سن ۱۰۵ سالگی در حالی که  زن و فرزند و مال و منالی نداشت از دنیا رفت و خاطراتی مملو از ایستادگی و پایمردی در راه صیانت از ارزشهای اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب از خود به یادگار گذاشت تا به الگویی برای همه مردم و جوانان تبدیل شود.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد

نماینده استان خراسان رضوی در جایگاه نخست تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان کشور ایستاد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی مرکز تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی؛ با توجه به تعامل فدراسیون بسکتبال و مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور توسعه بسکتبال سه نفره در کشور، واحد یادگار امام (ره) میزبان تورنمنت این رشته شد که تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و سه تیم برتر لیگ ملی بسکتبال شامل رادین مشهد، آکادمی سحر و مقاومت دزفول طی دو روز با هم رقابت کردند.

نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در کاپ آسیا

10 مسابقه در دور گروهی برگزار شد که رادین مشهد، آکادمی سحر، دانشگاه آزاد تهران شمال و مقاومت دزفول به دور بعد راه یافتند. سپس تیم‌های رادین مشهد و دانشگاه آزاد تهران شمال، فینالیست شدند و تیم‌های آکادمی سحر و مقاومت دزفول، به مسابقه رده‌بندی راه یافتند.

تیم رادین مشهد در دیدار فینال با نتیجه نزدیک 21 به 19 مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به برتری رسید و قهرمان شد. در بازی رده‌بندی نیز آکامی سحر با نتیجه 22 بر 20 بر مقاومت دزفول غلبه کرد و در جایگاه سوم ایستاد.

فرزان فرهادی، مسئول فنی این تورنمنت با تمجید از کیفیت این رقابت‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی در بسکتبال سه نفره دارد و از دل همین رقابت‌ها، چند جوان مستعد برای دعوت به اردوهای ملی شناسایی شدند. قهرمان این تورنمنت مجوز حضور در لیگ برتر بسکتبال سه نفره مردان را کسب کرده است. تورنمنت بسکتبال سه نفره بانوان نیز روز هفدهم اردیبهشت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی