Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلن دوتی استاد بازنشسته دانشگاه نوتردام آمریکا است. وی تاکنون هفت کتاب و بیش از ۱۳۰ مقاله در مورد سیاست‌های خاورمیانه، ایالات متحده و روابط بین‌الملل منتشر کرده است.

در میان این کتاب‌ها «محدودیت‌های انزوای آمریکا، بحران خاورمیانه : تصمیم‌گیری ایالات متحده در ۱۹۵۸ ، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۳» ، «دولت یهود: یک قرن بعد» و «اسرائیل / فلسطین»، اکنون در سومین نسخه خود قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که سال‌ها در دانشگاه نوتردام تدریس کرده است، در سال ۲۰۰۴ از این دانشگاه بازنشسته شد.

آلن دوتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با تاکید بر اینکه من یک هوادار جدی برجام هستم، گفت: فکر می‌کنم که توافق هسته‌ای یک دستاورد دیپلماتیک واقعی و خروج ترامپ از آن یک اشتباه بزرگ از منظر منافع ایالات متحده و از منظر ثبات بین‌المللی بود.

وی افزود: صمیمانه امیدوارم که سایر امضاکنندگان این توافق‌نامه با وجود تجدید تحریم‌های ایالات متحده، در مذاکرات با ایران بتوانند در مورد راه‌های تثبیت اوضاع به توافق برسند.

دوتی یادآور شد: همچنین امیدوارم که رئیس‌جمهور جدیدی در ژانویه سال ۲۰۲۱ داشته باشیم که تعهد ایالات متحده به توافق هسته‌ای را تمدید کند.

استاد بازنشسته دانشگاه نوتردام یادآور شد: در این میان من اروپایی‌ها را به خاطر ابتکار عمل‌شان تحسین می‌کنم و امیدوارم که آنها از اقدام برخلاف فشارهای دولت ترامپ دریغ نکنند.

وی افزود: باتوجه به درک من از ایران، به نظر نمی‌رسد حکومت فعلی تهران امتیازاتی را بدهد که دولت ترامپ را به میز مذاکره آورده و توافق جدیدی حاصل کند.

دوتی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم دولت ترامپ اوضاع را کاملاً نادرست برداشت کرده است، تا حدی که سعی کرده است اصلاً آن را درک نکند.

وی یادآور شد: در این میان، فکر می‌کنم که ایران باید در راستای منافع خود، از هرگونه اقدامی که در توجیه پاسخ تلافی‌جویانه به آمریکا و سایر کشورها انجام شود، خودداری کند چراکه این کار به نفع تندروهای واشنگتن خواهد بود. باید ببینیم چه مذاکراتی بین ایران و کشورهای اروپایی (و روسیه و چین) می‌تواند برقرار شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا تنش میان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

متن کامل این بیانیه کوتاه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر 
 
 
دبیرکل سازمان ملل 
دبیر مجمع عمومی سازمان ملل 
دبیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل 
دبیر شورای امنیت سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر آمریکایی 
دبیر شورای حقوق بشر اروپایی 
دبیر اتحادیه اروپا 
مسوولین اجرایی ایالات متحده آمریکا 
روسای دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا 
روسای کشور‌های اروپا و آمریکای شمالی 
 
دانشگاه یا پادگان؟ 
پس آزادی بیان چه شد؟ 
 
 
تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

دیگر خبرها

  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!