Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:50:06 GMT

۶۰ درصد اراضی زراعی اصفهان بیمه کشاورزی نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۸۱۸۹

۶۰ درصد اراضی زراعی اصفهان بیمه کشاورزی نیست

بیمه بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت، تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی‌، سرما، یخبندان و گرمازدگی و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان و تگرگ را به حداقل برساند.

در حالی که سال گذشته حدود ۵۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اصفهان زیرپوشش بیمه بود این میزان در سال جاری به حدود ۹۰ هزار هکتار افزایش یافت اما همچنان درصد زیادی از این اراضی و محصولات آن بیمه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اشاره به اینکه ۷۸ محصول زراعی و باغی در استان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد، گفت: در زمان حاضر حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی معادل ۴۰ درصد زیر پوشش بیمه است.

منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح باغ های زیر پوشش بیمه در استان نیز ۲۷ هزار هکتار و معادل ۵۰ درصد آنهاست.

وی با بیان اینکه زیر پوشش بیمه قرار گرفتن محصولات در همه بخش های کشاورزی برای اطمینان از جبران خسارت مورد تاکید مسئولان و کارشناسان است، تصریح کرد: در زمینه طیور این پوشش در استان ۱۰۰ درصد و برای حدود ۶۸ میلیون قطعه است.

شیشه فروش، میزان زیر پوشش بیمه بودن دام سبک در استان اصفهان را سه درصد و برای حدود ۱۰۶ هزار راس دام اعلام و اضافه کرد: این موضوع برای دام سنگین وضعیت بهتری دارد و معادل ۶۰ درصد برای حدود ۸۷ هزار راس است.

وی تاکید کرد: اگر همه این دام ها زیر پوشش بیمه قرار بگیرند در زمان شیوع بیماری یا حوادث مختلف، خسارات بهره برداران کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار و ۱۸۰ کندوی زنبور عسل نیز زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان از محل صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شد.

در کشور حدود ۱۵ میلیون هکتار اراضی زراعی وجود دارد که بنا بر آخرین آمار، ۳.۵ میلیون هکتار آن زیر پوشش بیمه است.

بدلیل کمبود منابع آبی در زمان حاضر از حدود ۵۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اصفهان، حدود ۲۰۰ هزار هکتار زیر کشت زراعی می رود.

اصفهان در تولید گل شب بو، پیاز، سیب زمینی مینی تیوبر، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ، ماهیان زینتی و گرمابی و جوجه بومی، گاوداری صنعتی و مبارزه با سِن گندم رتبه نخست کشور را دارد. 

۳۰۱۱/۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اصفهان خسارت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی