Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:46:45 GMT

زنان سعودی بدون اجازه قیم به سفر خارجی می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۸۲۵۰

زنان سعودی بدون اجازه قیم به سفر خارجی می‌روند

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که هیات وزیران عربستان سعودی با اصلاح قانونی به زنان این کشور اجازه داد که بدون موافقت ولی و قیم به سفر بروند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، از روزنامه سعودی عکاظ،، هیات وزیران عربستان اصلاحیه قانون گذرنامه، ثبت احوال و بیمه های اجتماعی را در این کشور به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون اصلاح شده از این پس زنان عربستانی می توانند بدون شرط موافقت ولی و قیم گذرنامه های خود را دریافت کنند.

این اصلاحات همچنین این حق را به مردان و زنان بالای ۲۱ سال می دهد که آزادانه سفر کنند. همچنین اعطای گذرنامه به کسانی که تحت سرپرستی هستند یا کودکانی که قیم و ولی آن ها فوت کرده بلامانع است.
همچنین زنان عربستانی بر اساس قانون جدید می توانند ازدواج، طلاق و تولد فرزندانشان را نیز ثبت کنند در حالی که بر اساس قوانین ثبت احول این کشور، زنان سعودی پیش تر چنین اجازه ای را نداشتند.

پیش تر روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابعی در عربستان سعودی گزارش کرده بود که این کشور قصد دارد به زودی با حق سفر خارجی به زنان بدون اجازه قیم مرد موافقت کند.

پیش از این نیز زنان سعودی اجازه رانندگی را پیدا کرده بودند. عربستان تا سال ۲۰۱۸ تنها کشور جهان بود که زنان در آن از حق رانندگی محروم بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عربستان اصلاحیه قانون زنان عربستان سفر خارجی گواهینامه فردین فرمند شورای نگهبان احسان دلاویز صدور حکم قصاص نجفی حسین آهی هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض