Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری هشت سارق منزل در شمال تهران خبر داد و گفت این متهمان که به قالب سه باند اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر و به ۱۰۰ فقره سرقت نیز اعتراف کردند.

به گزارش سایت پلیس، سردار علیرضا لطفی به تشریح این خبر پرداخت و اظهار کرد: در آخرین روزهای آبان ماه ۹۷، یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و از سرقت منزلش در محدوده دروس تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان داشت: تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک در محل سرقت حضور یافته و به بررسی موضوع پرداختند که شیوه سرقت و سرنخ‌های به دست آمده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از حضور در اداره هفدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که عصر بیست و هفتمین روز آبان ماه ۹۷ برای خرید به همراه خانواده از منزل خارج شده و شب هنگام که به منزل بازگشته متوجه شده که سارق یا سارقان، پس از ورود به منزل گاوصندوق خانه را متلاشی کرده و تمامی با ارزش از قبیل، وجه نقد، ارز، طلاجات، سکه، ساعت لوکس و ادکلن را به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به سرقت برده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله با تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت راهی محل سرقت شدند، در بررسی اولیه مشخص شد سارقان از طریق بالکن وارد منزل شده و گاوصندوقی که در اتاق خواب بوده را وارد راهرو و آنرا تخریب و محتویات داخلش را سرقت کرده اند.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های بعدی مشخص شد سارقان سه تن بوده اند که با به دست آمدن اطلاعات و چهره یکی از آن‌ها از طریق فیلم ضبط شده از طریق دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی وی که سرکرده این باند سرقت بود، شدند.

سردار لطفی تصریح کرد: با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، هر هفت سارق دیگر که با وی در این سرقت همدست بودند و همچنین مخفیگاه آن‌ها در محدوده شرق تهران نیز شناسایی شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: طی یک عملیات ضربتی هر هشت سارق مذکور در آخرین روزهای تیرماه امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها چهار دستگاه خودروی مسروقه نیز کشف شد که با انتقال آن‌ها به پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، هر هشت نفر به جرایم خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: متهمان در تحقیقات انجام شده اعتراف کردند که همگی با تشکیل سه باند سرقت طی یک سال گذشته اقدام به سرقت از منازل شهروندان در شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران کرده و پس از ورود به بالکن طبقه‌های اول ساختمان، گاوصندوق‌ها را تخریب و اموال داخل آن را سرقت می‌کردند.

سردار لطفی با اشاره به این که متهمان در تحقیقات انجام شده به ۱۰۰ فقره سرقت از منازل شهروندان اعتراف کرده اند، گفت: متهمان، اموال مسروقه را در یکی از شهرهای غربی کشور به قیمت نازلی می‌فروختند و تا کنون طبق برآوردهای انجام شده از سوی کارآگاهان این متهمان قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال سرقت کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، توضیح داد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح آنها، هر هشت تن با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی خریداران اموال مسروقه، در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی هستند.

سردار لطفی در پایان با بیان چند نکته ایمنی در خصوص پیشگیری از سرقت، خاطرنشان کرد: شهروندان مد نظر قرار دهند که با توجه به ورود بسیاری از سارقین از طریق بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، پلیس توصیه می‌کند، حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب گردد، همچنین هنگام ترک خانه، یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صداهای احتمالی و رفت و آمدها به منزل شما حساسیت ایجاد شود، در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده شده و حتما یکی از دوربین‌ها به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابجا شده در محل مناسبی در کوچه نصب شود.

همچنین توصیه می‌شود، از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری کرده و از صندوق امانات بانک استفاده کنید و با توجه به اینکه سارقین برای سرقت اشیا قیمتی مستقیما به اتاق خواب مراجعه می‌کنند برای نگهداری اموال با ارزش خود در منزل جاسازی‌های مختلف داشته باشید و از قرار دادن آن‌ها در اتاق خواب یا رها سازی طلاجات در معرض دید خودداری کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دزدی سرقت از منازل پلیس پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که مادرش را با ضربات دمبل به قتل رسانده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی قبل ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میانسالی در خانه‌اش با خبر شده و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. همزمان با دستور مقام قضایی، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در محل حاضر شده و رسیدگی به پرونده بر عهده آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند. تحقیقات اولیه در این خصوص آغاز و در جریان آن همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند که در این خانه یک مادر و پسر با هم زندگی می‌کنند و وقتی صدای درگیری را شنیدند به خانه آنها آمده و با جسد زن میانسال رو به‌رو شده و با پلیس تماس گرفته‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس گفت: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد. در ادامه کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که روز حادثه مادرش اعتراض کرده که چرا خانه را بهم ریخته است و سر این موضوع باهم دعوایشان شده است، در ادامه این فرد عصبانی شده و با وزنه بدنسازی ضرباتی را به او وارد کرده است و زمانی که به خود آمده متوجه شده که دیگر نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای این فرد، گفت:  با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیرمراحل قانونی به زندان اعزام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن