Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مومنعلی دارابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار کرد: طرح کنترل فشار خون طرحی ملی بود که ویژه افراد بالای ۳۰ سال در کشور از تاریخ ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه به اجرا درآمد.

او افزود: در شهرستان نهاوند جمعیت هدف بالای ۳۰ سال ۱۰۰ هزار و ۴۶۰ نفر بود که از این تعداد بیش از ۷۵ درصد در این طرح شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: طی یک ماه اجرای طرح کنترل فشار خون ۹۸.۲ درصد جمعیت روستایی و ۵۳ درصد جمعیت شهری این شهرستان با مراجعه به مراکز اعلام شده اقدام به کنترل فشار خون کردند.

او افزود: از ۷۵ درصد جمعیت شرکت‌کننده در این طرح نزدیک به ۵۷ درصد دارای فشار خون طبیعی بوده و ۱۸.۲ درصد نیز دارای فشار خون بالا تشخیص داده شدند که در سامانه ثبت شدند.

دارابی از اجرای مجدد طرح کنترل فشار خون برای افراد دارای فشار بالا خبر داد و گفت: با توجه به اجرای اقدامات اولیه برای کنترل فشار خون افراد شناسایی شده، طبق برنامه در نظر است غربالگری کنترل فشار خون در مهرماه مجددا اجرا شود تا میزان تاثیر اقدامات مشخص شود.

او گفت: در صورت تداوم فشار بالای افراد شناسایی شده، علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها این افراد به پزشکان متخصص معرفی می‌شوند تا به طور جدی تحت درمان قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از اقدامات صورت گرفته برای اجرای مطلوب طرح گفت: به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت جمعیت هدف بیش از ۱۵۰ مرکز شامل مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت، مطب‌های خصوصی پزشکان، ادارات و پایگاه‌های ثابت و سیار در مراکز شهری منظور شد و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز انجام گرفت که در مجموع میزان استقبال از طرح خوب بود.

او افزود: آمادگی هر گونه ارائه خدمت به افراد دارای فشار خون بالا هستیم و از سایر افراد هم می‌خواهیم با اقدامات پیشگیرانه نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند تا از بیماری‌های قلبی در امان باشند.

انتهای پیام/ د 

بیش از ۷۵ درصدجمعیت نهاوند در طرح ملی فشار خون شرکت کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد