Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نهاوندی با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، سمت و سوی مدیریت باید به سمت مدیریت جهادی حرکت داشته باشد گفت: برای رسانه باید جایگاه هنر را تعریف کرد تا خواست اجتماعی ایجاد شود و رسیدن به گام دوم نیاز به بسیج عمومی و همبستگی عمومی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی، شب گذشته در سلسله جلسات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جمع تشکل طلبگی ربیون مشهد اظهار کرد: قرآن کریم معجزه جاودان و منبع اصیل تمام نشدنی است و معجزه، کرامت و امر خارق العاده‌ای است که با یک ادعا همراه باشد و از بشر عادی ساخته نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معجزه قرآن زمان بروز کارکردهای آن مشخص می‌شود

وی با بیان اینکه انبیا(ع) معجزات خود را ارائه می‌کردند و متخصصین این امر شگفت‌زده می‌شدند افزود: معجزه‌ای مهم که تا پایان تاریخ قرار است هدف و مسیر بشریت را تعیین کند، قرآن کریم است ولی کسی به این معجزه توجه کافی نکرده است بلکه زمانی می‌توانیم به این معجزه اشراف داشته باشیم که کارکرد آن را در زندگی خودمان مشاهده کنیم.

استاد خارج فقه رسانه و ارتباطات گفت: کارکرد معجزه قرآن ایجاد سطح و ظرفیت برای فهم و راهبردسازی است یعنی با نگاهی آیتی باید به قرآن نگاه داشته باشیم.

معجزه قرآن ظرفیت راهبردسازی است

وی ضمن اشاره به کارکرد تحول‌افزا و تبیین‌گر مسیر رو به رشد قرآن کریم افزود: ضعف شدید دوره امروز تحولات جهانی، نفهمیدن صفت فعل الهی است یعنی حتی برخی موحدین به این صفت افعالی و خدایی کردن خدا واقف نیستند.

حجت‌الاسلام نهاوندی تصریح کرد: مبانی انقلاب باید توسط روحانیت و دغدغه‌مندان تبیین شود تا از ایجاد مسلمان های سکولار جلوگیری شود.

وی با اشاره به سوره ضحی به عنوان آیه انقلاب افزود: قرآن می فرماید ای کسی که بی سرپرستی را احساس کردی خدا تو را از یتیمی به یک پناه رسانده و هدایت کرده است.

مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی به عنوان مدلی در پهنه وسیع و اندیشه امام(ره) برای جهانیان است و هدایت تاریخی توسط ائمه معصومین(ع) اتفاق می‌افتد.

فرهنگ اجتماعی مردم باید به سمت توحیدمداری و امام‌گرایی خودش را نزدیک کند

وی با بیان اینکه شدیدترین یتیم جامعه ای است که امام خودش را از دست داده است و دسترسی به امام(ع) ندارد تا در پناه او راه خودش را پیدا کند افزود: انقلاب اسلامی نیز پناهگاهی است که تحولی در تاریخ ایجاد کرده و مسلمانان را از سرگشتگی‌ها نجات داده است و دعوت به سوی خدا دارد.

استاد خارج فقه رسانه و ارتباطات گفت: رسانه انقلابی باید افراد را با امام(ع) آشنا سازد و اگر سهم‌بندی رسانه‌ای صورت می‌گیرد و به بخش های مانند سرگرمی و تفریح پرداخته می‌شود باید دانست که فرهنگ اجتماعی مردم باید به سمت خداباوری، توحید مداری و امام گرایی خودش را نزدیک کند.

طی مسیر انقلابی به ادعا کردن نیست

وی افزود: طی مسیر انقلابی به ادعا نیست و یکی از بزرگ ترین اقدامات تبلیغ، تفهیم و تحلیل مسائل دینی است و در تحلیل گام دوم باید به مدل و ساخت بر اساس مبانی قرآنی برسیم.

حجت‌الاسلام نهاوندی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب، عرصه امت‌سازی و محورهای راهبردی نظام سازی توسط رهبر معظم انقلاب تبیین و گوشزد شده است اظهار کرد: در گام اول انقلاب، بر سبک زندگی اسلامی و تحولات آن تأکید شده بود و در گام دوم انقلاب نیز اشاره شده که سمت و سوی مدیریت باید به سمت مدیریت جهادی حرکت داشته باشد.

در گام دوم انقلاب باید به سمت مدیریت جهادی حرکت شود

وی افزود: انقلاب باید در حوزه نسلی بتواند کار را به نسل جدید منتقل کند و لذا نیاز به مدل فعالیت و شناخت شاخصه‌ها داریم.

مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: رهبری تمدن بشری و فرهنگ بشری امام زمان(عج) برعهده دارند و هدایت تاریخ در هر عصری بر عهده امامت است که نمونه آن اقدامات منحصر بفرد امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه امید فکری تشیع را نمی توان منهای جریان مهدویت تحلیل کرد و قطعا امامت بر اساس مبانی اسلامی محور وحدت است. افزود: رسانه در راستای تبیین گام دوم انقلاب باید به این موضوع توجه داشته باشد برخی موضوعات به صورت ریشه‌ای تنها از رسانه حاصل می‌شود، لذا روایت و انتقال ماجرای انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده بر اساس پیشرفت تکنولوژی بسیار دارای اهمیت است.

استراتژی و آرایش رسانه‌ای در گام دوم انقلاب بایستی تغییر کند

استاد خارج فقه رسانه و ارتباطات خاطرنشان کرد: رسانه هر روز می‌تواند گذشته را به آینده منتقل سازد و مفهوم سازی و گفتمان‌سازی کند، لذا از نظر نفوذ و دقت در این انتقال از کمتر عنصری جز رسانه برمی‌آید.

وی توانایی ایجاد اثر عمیق جاری بانفوذ را در اختیار رسانه‌ها دانست و افزود: استراتژی و آرایش رسانه‌ای در گام دوم انقلاب بایستی تغییر کند، رسانه در اتفاقات مانند افق آینده امیدآفرین و باور به امامت، پیشران است.

حجت‌الاسلام نهاوندی گفت: برای رسانه باید جایگاه هنر را تعریف کرد تا خواست اجتماعی ایجاد شود و رسیدن به گام دوم نیاز به بسیج عمومی و همبستگی عمومی دارد.

تحقق رسانه تعاملی، استراتژی ارتباطی جبهه انقلاب در گام دوم است

وی افزود: استراتژی ارتباطی جبهه انقلابی در گام دوم این باید باشد که رسانه به رسانه تعاملی، پویا و فعال تبدیل شود و جامعه خودش را به اقناع برساند و به تعاملات نزدیک شود.

مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: کارهای خوب اولویت‌دار بر پایه سند بالادستی گام دوم باید انجام شود لذا ساحت‌های ساختاری موجود باید بررسی کنند که خواسته اصلی در گام دوم انقلاب چیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در شعبه اول بدوی قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک معتبر اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: بازرسان اداره صنعت معدن تجارت استان، این گزارش را تهیه و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6092036

دیگر خبرها

  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت