Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مرتضی ضامنی افزود: پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۰شمار تاکسی های فرسوده به ۲۴۰هزار دستگاه برسد که که شامل ۷۵درصد از ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: طرح نوسازی تاکسی ها فرسوده چندین سال متوقف شده بود تا اینکه از ابتدای سال ۹۵ دوباره این طرح با قرار نوسازی ۹۰هزار دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی شروع و قرار شد که با حجم ۱۸۶ هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی ۱۰ سال بر اساس قوانین موجود مصوبه هیات وزیران رسیده بودند، این نوسازی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضامنی تصریح کرد: در این مسیر انباشت فرسودگی تاکسی ها و همچنین اعتباراتی که برای بخش گمرک و نوسازی در نظر گرفته شده بود، با هم تناسب نداشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سال ۹۸ با شرایط کنونی و تحریم ها و تورم، قیمت خودرو چندین برابر افزایش داشته و این موضوع موجب شده است که نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شود، اما با ایران خودرو مذاکراتی شده است و در جمع بندی که داشتیم قرار شد که امسال ۱۰ هزار تاکسی از این طریق نوسازی شوند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری خاطرنشان کرد: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در حال حاضر متوقف شده است و یکی دلایل آن هم این است که بانک ها برای نوسازی تاکسی ها فرسوده تمایلی به پرداخت تسهیلات ۱۸درصدی ندارند و در این خصوص هم همکاری نمی کنند.

ضامنی افزود: در حال حاضر هیچ بانکی تسهیلات ۱۸درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی دهد و تمایل دارند که این تسهیلات را حتی با مرز بیش از ۲۳ درصد برسانند.

وی اعلام کرد: به دلیل اینکه حتی با تسهیلات ۱۸درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودرو خود کرده بودند توان باز پرداخت اقساط را به سختی داشتند در صورت اینکه سود تسهیلات به بیش از ۲۳درصد برسد به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی ها توان باز پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی ادامه داد: همکاری نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از عوامل موجب شده است که طرح نوسازی تاکسی ها متوقف شود.

ضامنی تصریح کرد: در طرح نوسازی سال ۹۶ که قیمت خودرو ۳۴ میلیون تومان بود ما ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۶ درصد، ۵ میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط بود و مابقی قیمت خودرو توسط شخص متقاضی دریافت تاکسی پرداخت می‌شد، ولی در حال حاضر  خودروی ۳۵ میلیون تومانی ۷۸ میلیون تومان شده و مشکلات تسهیلات ۲۰ میلیونی داریم، چرا که این تسهیلات دیگر پاسخگو نیست و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همراهی لازم را ندارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو تاکسی خودرو قیمت خودرو مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت

حسین احمدی در گفت‌وگو خبرنگار مهر با بیان اینکه فرودگاه شهدای جزیره خارگ یکی از راهبردی‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه حمل و نقل هوایی بوده و از لحاظ لجستیک نقش مهم و تأثیرگذاری در این جزیره دارد، گفت: در بازدیدهای انجام شده از این فرودگاه، مشکلات و معایب آن بررسی شد که بر مبنای آن عملیات تعمیرات، نوسازی و رفع کمبود تجهیزات این فرودگاه با قید فوریت در دستور کار شرکت پایانه‌های نفتی ایران و عملیات عمومی قرار گرفت.

وی به نقش مهم فرودگاه جزیره خارگ در جابجایی کارکنان صنعت نفت و ساکنین بومی این جزیره اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط سخت آب و هوایی امکان تردد دریایی وجود ندارد، نقش فرودگاه شهدای جزیره خارگ به‌عنوان مهم‌ترین راه ارتباطی کارکنان صنعت نفت و مردم مستقر در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عملیات عمومی خارگ با اشاره به فرسودگی ورق‌های بام سالن فرودگاه که در ایام بارندگی موجب نشت آب به داخل آن می‌شد، گفت: نشت آب هم موجب آسیب دیدگی دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی مستقر در سالن و هم نارضایتی بین مسافران می‌شد.

احمدی به رفع ایرادات هشت سال گذشته و بهسازی ساختمان فرودگاه اشاره کرد و افزود: تعویض ورق‌های بام، پنل‌های سقف و اجرای مواد نانو برای آب بندی، اجرای ایزوگام، ایجاد واک وی برای عبور ایمن روی بام در مواقع نیاز و همچنین ارتقا تجهیزات برج مراقبت، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای پروازهای روزانه در این فرودگاه تصریح کرد: فرودگاه شهدای خارگ در شرایط نامناسب جوی و دریایی تنها راه تردد به منطقه عملیاتی خارگ بوده که بدون کوچک‌ترین اختلالی در روند خدمت رسانی به مردم و کارکنان توانستیم این پروژه را با مبلغ حدود ۹۰ میلیارد ریال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6096491

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!