Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: یکجانبه گرایی و تحریم های غیرقانونی آمریکا ضد کشورها ، نه‌تنها اصول مندرج در منشور ملل را تضعیف می کند بلکه ارکان نظام چندجانبه‌ بین‌المللی را به شدت مورد تهدید قرار داده است.

علی حاجیلاری در واکنش به تحریم وزیر امورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که برای چهار دهه با اقدامات یکجانبه‌ غیرقانونی و ناعادلانه‌ آمریکا ازجمله تحریم‌ های توجیه‌ناپذیر، بی‌سابقه، غیرقانونی و ضدانسانی آن کشور مواجه بوده و دربرابر این اقدامات شرم‌آور، مقاومت کرده است، هرگونه تحریم یکجانبه علیه کشورهای درحال توسعه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : تحمیل قوانین و مقررات با تاثیرات فرامرزی و همه‌ اشکال اقدامات قهرآمیز یکجانبه‌، ازجمله تحریم‌های اقتصادی، مالی و تجاری علیه کشورهای درحال توسعه به‌ویژه دولت و ملت ایران، روشنترین نمونه‌ تروریسم اقتصادی است که به شکلی عامدانه و همه‌جانبه، برای تامین اغراض سیاسی، غیرنظامیان را هدف قرار داده و این اقدامات، نتیجه‌ای جز رنج و دشواری برای مردم عادی نداشته است.

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد :همه اعضای مسئول جامعه‌ بین‌المللی باید با اینگونه اقدامات تروریستی در حوزه‌ی اقتصاد مخالفت و مقابله کنند چرا که این اقدامات نابخردانه، حیات چندجانبه‌گرایی را به خطر انداخته است.

حاجیلاری افزود: رژیم آمریکا در آخرین حرکت مذبوحانه‌ خود با هدف تشدیدِ به اصطلاح "فشار حداکثری" علیه مردم ایران، اعلام کرد که آقای ظریف، وزیر امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران را تحریم و علت اعمال این تحریم را اجرای منویات مقام معظم رهبری از سوی وزیرامورخارجه بیان کرده است، پرسش من این است که آیا وزیر خارجه‌ یک کشور مستقل، اصولا وظیفه‌ای جز پیگیری منافع ملی کشورش برعهده دارد؟

وی گفت : همانطور که رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت ، ارکان کاخ سفید با سخنان و منطق وزیر خارجه‌ ما که فردی عالم، مقتدر و با منطق است می‌لرزد. اقدام بسیار غیرمعمول علیه وزیر خارجه‌ یک کشور، برخلاف همه هنجارها و اصول پذیرفته‌شده‌ حقوق بین‌الملل است.

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت : رژیم آمریکا ادعا می‌کند که به دنبال نیل به توافق جامع با ایران ازطریق مذاکره است اما اکنون با اقدام علیه مهمترین شخصیت مذاکره‌کننده‌ ایران، ماهیت واقعی این ادعای پوشالی مشخص شده است.

حاجیلاری افزود: این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا قدرت تفکر و اقدام عاقلانه را ازدست داده و مانند یک کودک لجباز رفتار می‌کند که با وجود همه تلاش های اعضای مسئول جامعه‌ بین‌المللی، با سرسختی و لجاجتی بی‌سابقه، به مسیر نادرست خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد : گروه هفتاد و هفت بعلاوه‌ چین به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین گروه کشورها در سازمان ملل نباید به رژیم آمریکا اجازه دهد تا با یکجانبه‌گرایی نامشروع خود، چندجانبه گرایی را به یک مفهوم و شعار توخالی تبدیل کند.

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند که اینگونه اقدامات بی‌شرمانه و غیرقانونی، نه‌تنها اصول مندرج در منشور ملل متحد و قواعد پذیرفته‌شده‌ حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه را به طور بی‌سابقه‌ای تضعیف کرده بلکه درعین‌حال، ارکان نظام چندجانبه‌ بین‌المللی را به شدت مورد تهدید قرار داده است.

علی حاجیلاری افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری، موثر و همه‌جانبه‌ توسط جامعه‌ جهانی برای مقابله با چنین اقداماتی تاکید می‌ کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تحریم محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران که امام خمینی(ره) از آن به انقلاب دوم تعبیر کردند، بسیار مهم و حتی بااهمیت‌تر از انقلاب اول بود، عنوان کرد: امروز نیز همچون زمان ابتدای انقلاب، جوانان و دانشجویان، میدان‌دار عرصه انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سازمان بسیج دانشجویی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین عین الکمال، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی‌، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفی، هادی قاسمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی و جمعی از کارکنان این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: اولین رکن انقلاب ما اسلام است. «اسلام»، «مردم» و «امامت و ولایت مطلقه فقیه»، از جمله ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند که چنانچه خدای ناکرده هرکدام از آن‌ها کمرنگ شوند، انقلاب ما دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه اقشار مردم در به ثمر نشستن و پیروزی انقلاب اسلامی، حضوری پررنگ و نقشی تاثیرگذار داشتند که در این میان دانشجویان میدان‌دار عرصه بودند، گفت: دانشجویان پیرو خط امام (ره) در زمان استقرار اولین دولت در جمهوری اسلامی ایران، زمانی که احساس کردند مسیر انقلاب در حال خارج شدن از ریل اصلی خود است، به میدان آمدند و ۱۳ آبان را رقم زدند.



مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران که امام خمینی (ره) از آن به انقلاب دوم تعبیر کردند، بسیار مهم و حتی بااهمیت‌تر از انقلاب اول بود، عنوان کرد: امروز نیز همچون زمان ابتدای انقلاب، جوانان و دانشجویان، میدان‌دار عرصه انقلاب هستند.

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس