Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن اعلام کرد کشتی های جنگی خود را به تنگه هرمز نمی فرستد تا به نیروی دریایی آمریکا برای حفاظت از نفتکش ها در این تنگه از ترس پاسخ نظامی ایران ملحق شوند. ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ژاپن کشتی های جنگی خود را به تنگه هرمز نمی فرستد تا به نیروی دریایی آمریکا برای حفاظت از نفتکش ها در این تنگه از ترس پاسخ نظامی ایران ملحق شوند، ولی احتمالاً هواپیماهای گشت زنی ارسال میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ژاپن احتمالاً به طور مستقل کشتی‌های جنگی خود را برای حفاظت از کشتی های ژاپنی در این مهم ترین گذرگاه نفتی جهان می فرستد.

 وزیر ارشد کابینه ژاپن گفت:« ما از نزدیک شرایط را کنترل می کنیم و به جمع‌آوری اطلاعات ادامه می دهیم. در همین حین، از نزدیک با آمریکا و سایر کشورها کار می‌کنیم».

 واشنگتن به ژاپن علاقه‌مند است چون این کشور یک متحد کلیدی در آسیا برای آمریکا است و یک نیروی دریایی  بزرگ در منطقه دارد. ژاپن چهارمین وارد کننده بزرگ نفت جهان است که باعث میشود بخواهد از نیروی دریایی خود استفاده کند.

 دولت ژاپن در خانه با مخالفت در مورد هرگونه اقدام نظامی مواجه است که به نیروهای دفاعی این کشور آسیب برساند یا زندگی ژاپنی ها در ایران را به خطر بیندازد. نیروی نظامی ژاپن از جنگ جهانی دوم تا حالا در خارج از مرزهایش نجنگیده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته از ژاپن، انگلستان ، فرانسه ، آلمان ،کره جنوبی، استرالیا و سایر کشورها خواست به نیروی دریایی برای حفاظت از نفتکش ها در تنگه هرمز بپیوندند. تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلاف برای کنترل عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس تاکنون موفقیتی نداشته است.

شل از نفتکش‌های دارای پرچم انگلیس در تنگه هرمز استفاده نمی‌کندمخالفت ژاپن با پیوستن به ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز

 انتهای پیام/146

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد

موضوع تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد و آبی‌پوشان با همان نام گذشته به فعالیت خود ادامه خواهند داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه استقلال روز 5 اردیبهشت ماه به صورت رسمی به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و این هلدینگ با در اختیار گرفتن 85 درصد مالکیت آبی‌پوشان، عهده‌دار امور این باشگاه شد.

پس از این اتفاق صحبت‌هایی مبنی بر تغییر نام باشگاه مطرح شد و حتی عبدالعلی علی عسکری رئیس هلدینگ خلیج فارس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام باشگاه به زودی به «استقلال خلیج فارس» تغییر خواهد کرد. با این وجود بعد از بررسی‌های به عمل آمده این موضوع منتفی شده و قرار است این تیم با همان نام «استقلال» و پسوند «تهران» در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.

پیش از این پسوند «ایران» از انتهای نام باشگاه حذف شده بود.

حادثه عجیب برای فرزند مربی استقلال

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است